That Friday Feeling

Følelsen av å våkne opp, og bare glede seg til hele dagen. Det er herlig det. Fredager er de beste dagene. Nå skal jeg ikke klage på hverdagene altså, for de er i grunnen ganske snille med meg, men jeg kjenner at jeg har litt ekstra futt i kroppen i dag. Fredags-futt. Tror kanskje jeg nettopp fant opp et nytt ord som er ordboka verdig.

( Nyvasket hus, støv tørket sånn passelig nøye, da er det fredag! )

 

Futt i kroppen fordi jeg var våken før vekkeklokka ringte i dag tidlig, og kunne lese nyheter på senga før jeg stod opp.

Futt i kroppen fordi gubben har fri i dag, og vi ble sittende oppe litt lenger i går kveld å bare skravle.

Futt i kroppen fordi jeg hadde gooood tid før jeg skulle vekke podene i dag tidlig, og kunne nyte en kopp kaffe med fløte foran peisen. En halvtime for meg selv, før resten av måsahuset våknet til liv.

( Å ha en halvtime for seg selv før resten av huset våkner. )

Futt i kroppen fordi jeg spiste banan og en neve popcorn til frokost, bare fordi jeg er voksen og bestemmer selv! Den dårlige samvittigheten over inntak av snop før klokken 08.00 skyver vi til side, fordi det er fredag.

Futt i kroppen fordi det ikke ligger igjen en eneste snøflekk i grøftekantene på strekningen mellom måsahuset og jobben.

Futt i koppen fordi de hvite tøyskoene fortsatt er hvite, og ikke fulle av sølevann.

Futt i kroppen fordi sola varmer i ryggen når jeg er ute og går, fordi jeg rakk en lang omvei gjennom skogen på vei til jobb, og fordi det er innafor å finne frem solbrillene.

Futt i kroppen fordi den mellomste poden var så fornøyd med bursdagen i går.

Futt i kroppen fordi skråningen ved busstoppen er full av gule vårblomster.

( Når hele skråningen er full av disse vakre små! )

Futt i kroppen fordi glade elever vinker, smiler og sier god helg før de løper til skolebussen.

Futt i kroppen fordi den eldre mannen med den lille, hårete og litt forvirra bikkja borte i svingen smilte og nikket når vi møttes, for femte dag på rad, før han sa, “Samme tid, samme sted i morgen frøken?” Også lo vi høyt begge to, mens bikkja forgjeves prøvde å fange sin egen skygge.

Futt i kroppen fordi Marit endelig er kommet hjem fra New York, og i kveld samles jentene igjen. Farte til Sørumsand for å møte barndomsvennene, de som gjorde de småkleine ungdomsårene holdbare, og spise middag sammen. Som jeg gleder meg til en kveld med noen av de flotteste damene jeg vet om.

Futt i kroppen fordi jeg vet det blir latter, mimring og gode samtaler utover kvelden.

Futt i kroppen fordi gulvene er vasket, støvet er skjøvet under teppet, og fordi sengetøyet henger nyvasket og til tørk på snora ute. Det er lite som slår følelsen av å legge seg i nyvasket og lufttørket sengetøy.

 

Og til slutt, futt i kroppen fordi hele helgen ligger blank og urørt foran meg.

 

That Friday Feeling!!! Elsker det.

Ønsker alle som titter innom en riktig god helg!

 

 

 

4 kommentarer
    1. Kom akkurat hjem, sliten etter en veldig slitsom dag på jobb, leste innlegg ditt, og vips, futt i kroppen!! 👍 Tusen takk Janne for at du deler dine fantastiske tanker og ord🤩 Ha en strålende helg , det har nemlig jeg tenkt til 🌞 klem

    2. Ooohhyeee… kjenner den følelsen selv om snøskavlene her er to meter høye…. vin i solkroken på trappa, og skuldrene i ankelhøyde 😘😂😂😁😘 GOD helg!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg