#MinLilleHverdagsglede

Det var på søndag jeg satt og “snakket” litt med “smurfeline” på chat, også skriver hun liksom ut av det blå (smurf…Blå…tok du den eller???), at “Jeg gleder meg til å lese ukas små øyeblikk i morgen!”

Det hender titt og ofte, at en og annen bloggleser skriver liknende. At de gleder seg til søndagsbloggen, eller at de er mer obs på sine egne små øyeblikk. Det gleder meg. Det skulle ta meg over 40 år selv å virkelig finne gleden i de små tingene, sånn i hverdagen. Jeg er bedre på det nå, mye bedre, og det gjør så godt! Det å se, eller kjenne etter de små øyeblikkene, og suge de til seg. Glede seg over dem. Det er helt utrolig hvor mange slike øyeblikk man kan telle opp i løpet av en uke, om man bare ser etter dem.

 

I fjor sommer hadde jeg en uke her på bloggen, eller rettere sagt på bloggen sin facebookside, der jeg hver dag, en hel uke, la ut et bilde av et hverdagsøyeblikk, og oppfordret de som leser bloggen til å gjøre det samme i kommentarfeltet. Litt for å bli mer bevisst på de små gledene hverdagen byr på, og litt fordi det er en så fin måte å bli kjent med dere som leser på også.

Ja, for det er faktisk en glede å bli bedre kjent, om enn bare gjennom sosiale medier, ihvertfall for meg. Da blir jo de som kommenterer så ofte mer enn bare et lite profilbilde, og det synes jeg er så stas.

 

 

Derfor kjører jeg i gang med med en uke til, en uke med hverdagsgleder. Hver dag, frem til søndag kommer jeg til å legget ut et bilde på facebooksiden, skrive noen ord, også håper jeg mange av dere vil gjøre det samme i kommentarfeltet. Jeg gleder meg masse til å få ta del i andres små gleder også. Delt glede er gull verdt, ikke sant?

Om du vil henge deg på på er det topp, om du er en av de som kun vil lese er det også flotters. Den første hverdagsgleden kan legges igjen under linken til dette innlegget på facebook, og om du vil poste på Instagram, så bruk gjerne hashtaggen #MinLilleHverdagsGlede. Da finner jeg dere der også.

Nå kommer straks svigerfar innom til kveldsmat, fin avslutning på en god sommermandag.

Vi blogges.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg