Hverdagsvitamin.

Jeg er dårlig på disse små hverdagsinnleggene. Det å skrive uten å ha noe å skrive om. Noe spesifikt lissom. Men så sitter jeg her, mens podene spiser nystekte rundstykker til frokost, gjør seg klare for skole, ser på at dagens første solstråler danser på bordet gjennom vinduet. Støvet synes ekstra godt i sola. Støvet danser egentlig det også. Også sitter jeg her og kjenner at det ikke kunne brydd meg mindre. Støvet, haugen med skittentøy på badet, skoene son gutta har sparket av seg og som ligger i en haug og sperrer inngangspartiet i gangen. Hvem bryr seg? Rotet går ingen steder.Det er fredag!

( Kaffe i sofakroken, solstråler som titter inn gjennom vinduet, og hverdagsblogging uten mål og mening. )

Jeg begynner en økt senere på jobb i dag, har sovet nesten hele natten igjennom for første gang på lenge. Hverdagsvitamin! Når jeg tenker etter har store deler av uka vært proppet av slik hverdagsvitamin, psykisk påfyll om du vil. Sånne små ting som gir glede og energi.

Treningsrunden med damene, da vi egentlig ikke trenet i det hele tatt. En ny ulltrøye i postkassa. Altfor sent på året å kjøpe seg ullundertøy egentlig, men det var nå det var salg, nå jeg hadde råd, så hvorfor ikke. Le skikkelig i klasserommet, en intern spøk med en elev. Barnslig, fryktelig barnslig, likevel morsomt. Hverdagsvitamin!

Turen til Årnes i går kveld, moteoppvisning for Camilla sin fine butikk, Stil&Sjarm. Hvem hadde vel i sine villeste fantasier trodd at denne kvadratmeteren av ei flat og slapp rumpe skulle ta turen til nabobygda for å selge jeans??? Vet du hva som er skikkelig kult? At det gikk! Fullt av folk i butikken, masse salg! Tenk det, at en midlivskriseblogger med en 42 år gammel velbrukt kropp full av skavanker skulle få oppleve det, å motbevise myten om at salg er for de med ferdig retusjerte minikropper. For på scenen stod damer i alle aldre og fasonger, og alle hadde de jeans som satt som støpt på kroppen! Hverdagsvitamin.

( De flotte jentene på Stil&Sjarm som stelte istand til en heidundrandes kundekveld i går. Så gøy å få være en del av! Tusen takk Camilla! )

( Min nye BF Ane, og meg selv, på catwalken, på Årnes! Hverdagsrumper, godt plassert i fantastisk fine jeans! Da er det håp for alle stjerter altså! )

Å bli stoppet på senteret, slå av en prat med flotte damer som bare ville si at de liker bloggen. Flaut, men du verden så herlig. Så rødmet jeg litt, snakket sikkert på inn og utpust, men gurimalla så mye positiv energi man kan hente i møte med flotte folk.

Snuste på hodet til en aldeles nydelig baby! Hverdagsvitamin!

Latterkrampe på sofaen i går kveld. Mellomste poden som nok en gang sa noe så inni granskauen teit, at jeg lo til tårene trillet og jeg måtte hive etter pusten. JA! Jeg er en av de upedagogiske mammaene som ler av, og ikke alltid med ungene sine. Så herlig det er å le skikkelig, så skikkelig at jeg er litt støl i magen i dag! Det er mentalt påfyll det!

 

( Hverdagsblogger en fredag morgen. Ugredd, usminket, dårlig ånde, men ulltrøya er rykende fersk! )

 

Og nå sitter jeg her. Fredags morgen. Straks jobb. Støl i magen etter gårsdagens latterkrampe, lett i kroppen etter gårsdagens utflukt over kommunegrensa, rumpa godt plassert i ei ny olabukse fra Stil&Sjarm, ny ulltrøye, selv om alt tilsier at det blir en varm og solfylt vårdag. Sånt fortjener et lite hverdagsinnlegg. Hverdagsinnlegg om verdens beste medisin. Hverdagsvitamin. Håper du får deg en real dose av det i dag du også!

God helg!

6 kommentarer
    1. Herlig!! Sånne uker lever man lenge på 🙂 Gratulerer med ny bukse som passer og en lekker ulltrøye. God helg når arbeidsdagen er over.

    2. Tusen takk for en hyggelig moteoppvisning på Årnes i går kveld😊ble ikke noe ny bukse på min rumpe i går🤔men for ei fantastisk dame du er,jeg har ikke vært på en artigere moteoppvisning.Skal følge deg på bloggen din heretter,tusen takk for at du gjør hverdagen morsommere og for at du er den du er🤩👍❣️

    3. Nydelig 🙂 Du er jammen meg en solid dose hverdagsvitamin du også. Herlig å lese om alle de små tingene i hverdagen du setter pris på. God helg på måsan 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg