Dum som ei ku!

Har du noen gang tenkt på sånn reinkarnasjon? Om du har vært noen andre, eller noe annet i et tidligere liv? Eller om det er noe spesielt du ønsker å komme tilbake som? Du vet, dersom St. Peter nekter å åpne perleporten den dagen du banker på, og sender deg i retur tilbake til jorda?

 

Jeg har aldri vært spesielt spirituell av meg, ikke sånn egentlig! Jeg tror på livet, her og nå, og alt annet, hva enn det måtte være, det får komme som en gledelig overraskelse. Ihvertfall er det sånn jeg har tenkt, frem til i dag. De som har fulgt bloggen en stund vet jo at jeg ikke akkurat er en sånn blogger som klarer å prestere optimalt hva bilder og perfeksjon angår, og de aller mest våkne leserne vil også huske innlegget jeg delte for noen uker siden, da jeg i strekt medlys og med skjeve hornhinner trodde jeg knipset bilder av kattene, men endte opp med en serie særs uflatterende bilder av meg selv istedet, da kameraet på mobilen var stilt inn på slikt moderne selfiemodus…

 

I dag gjorde jeg samme blemma. Skulle bare ta et bilde til instagram av gjærdeigen som hevet over alle støvleskaft… ( et uttrykk bare, slapp av…den hevet selvsagt over bakebollekanten! ) Men nok en gang hadde jeg glemt å snu mobilkameraet vekk fra selfie-mode, og knipset en liten bildeserie av meg selv. Når man i utgangspunktet ikke er en sånn stjerneblogger med feilfri hud, smilehull, og blenda-hvite tenner, hjelper det iallefall ikke at man i tillegg tar bilder når man tygger på et ostesmørbrød så full av smeltet cheddar at det fester seg i ganen.

 

( Gjærdeigen ser du ikke…men dobbelthaka, den har jaggu hevet godt den og… )

Bildene hadde jeg selvsagt tenkt til å slette, da de slett ikke var brukandes hverken på blogg, Snapchat eller instagram, men ved nøyere ettersyn blei denne dama nesten brå-religiøs. Eller sånn akutt spirituell! Fikk en sånn indre trang til å finne frem en batikk-farget poncho, lage løvetannsaft, og danse naken rundt et sangthansbål mens måsagubben spilte indianer-trommer! For aldri har livet kastet på meg en klarere åpenbaring! Selvsagt finnes det reinkarnasjon, og jeg vet akkurat hva jeg var i mitt forrige liv!

 

Bilde hentet fra Google.

 

Ei ku!!!! Herregud! Finnes det et sikrere tegn! Bare se på bildene. De taler for seg selv! Jeg kan jo ikke ha vært noe annet enn en diger melkeku…passer i grunn godt med de mye omtalte jurene jeg har i sports- BH`n i skrivende stund også! Intet mindre enn en simpel drøvtygger!!!

 

 

Eller så er det bare universet som prøver å fortelle meg at jeg burde slutte å blogge…sånn siden jeg ikke klarer å ta et simpelt bilde av en enkel gjærdeig engang.  Hmmm, kanskje det bare er sånn det henger sammen! At høyere makter rett og slett prøver å fortelle meg at jeg er dum som ei ku!

 

God himmelsprett da dere…vi blogges!

( Dersom jeg får tatt noen bedre bilder snart! )

 

12 kommentarer
    1. Universet prøver ihvertfall ikke å si at du skal slutte med bloggingen!! Jeg sitter her og humrer for meg selv, elsker at du bjudar på og legger ut de litt mindre perfekte bildene👍 herlig Janne, bare fortsett du , jeg liker deg for akkurat den du er 😘 ha en strålende sprett du også👍 klem 🌺

    2. DU MÅ ALDRI SLUTTE Å BLOGGE😱
      Eg bar i mitt 57 årige liv kun sett 1 fint bilde av meg🙄,så slapp av😊. Ha ein fin kveld

    3. Hahaha, aldri har ei dobbelthake vært mer sjarmerende 😃Elsker sånne ekte blogginnlegg, keep them coming, og ha en nydelig himmelsprett videre 😃

    4. Ha ha ha digger (bare fordi jeg digger 80 tallet ogike kom lenger med ord og uttrykk) at det finnes blogger som viser seg selv uten filter og tør å si at de tabbet. Hvem er perfekt??? Ihvertfall ikke jeg så godt og vite at det er flere kuer på enga 😂

    5. Du vet at skjermen på telefonen viser det du tar bilde av? 🤣
      Flira meg skakk!

      Ikke blogger jeg, og ikke snapper jeg, men jeg tar mye bilder. Ikke sjelden har jeg skrudd på kameraet og sett rett oppi neseborene mine.

      Universet sier, fortsett å blogg, god helg!

    6. Du må ikke tenke tanken en gang om å slutte og blogge, det er så fantastisk å lese det du skriver. En dårlig blir helt fantastisk når jeg leser bloggen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg