DIY- Ventesone

Måsahuset er ikke akkurat stort, og nå i ventetiden frem mot julen fylles naturlig nok huset opp med mer krimskrams enn vanlig. Pakkene for eksempel, julegavene vi får, eller de som snart skal leveres til venner og familie, de tar mye plass. Ikke ser de særlig pene ut heller, der de står ferdig pakket i plastposer på gulvet langs veggene. Så da fikk jeg for meg at jeg ville lage en slags ventesone for pakkene, noe som ser både dekorativt og jule-aktig ut, og som er praktisk. Det tok ikke lange stunden heller, kun et par timer, og det inkluderte tørketid på malingen. Jeg liker sånne raske prosjekter, hvor jeg kan øyne det ferdige resultatet omtrent i det jeg setter igang.

 

 

I uthuset lå en liten bunke resteplank fra diverse tidligere prosjekter. Plank fra sengebunner, noen lister, rester fra paller osv. Disse ble saget til i ulike lengder, og skrudd i ønsket rekkefølge på en litt lengre plank. Det fine med denne er jo at du kan lage vente-treet så kort eller så høyt du vil, avhengig av hvilken veggplass du har til rådighet.

 

 

Bolla var selvsagt til god hjelp under hele prosjektet. Anbefaler alle hobbysnekkere å skaffe seg en lodden lærling til hjelp og selskap.

 

Plankene danderes og skrues fast i ønsket rekkefølge.

 

 

Et strøk maling. Brukte den gamle grønnfargen vi hadde på veggen i stua før.

 

Shabbet over malingen med litt interiørbeis i fargen drivved, noe vi hadde stående i boden. Liker det litt røffe. Passer liksom jula i måsahuset.

 

Og til slutt en liten overhaling med hvit maling. Hva er vet et juletre uten snø?

 

 

Hang treet over den gamle potetkassa, og tadaaa, plutselig ventesone for reisende og innkommende julepresanger. Passe ryddig, og ganske dekorativt under trappen i gangen.

 

 

Minste poden synes treet manglet lys, og fant en grei løsning.

 

Ventepakke.

 

Og slik kan det gjøres, fort og gæli. Ser for meg at treet kunne blitt fint som veggpynt alene også, dekorert med kongler og lyslenker, eller som adventskalender der pakkene henger på kroker. Kun fantasien som setter grenser.

Lag deg en fin desemberkveld, med og uten ventesone. Vi blogges.

 

6 kommentarer
    1. Det der var kjempesmart og veldig tøft😊. Er redd jeg kommer til å stjele den ideen der😉. Har du forresten fargekode på den grønne malinga? Den likte jeg kjempegodt😊👍

    2. Hej!
      Så smart istället för tråkiga plastpåsar, urtjusigt blev det, å tur för dig att du hade Bolla till hjälp:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg