Jeg elsker hver maske!

Det var tidlig i sommerferien at jeg satt i bare badetøyet i skyggen på terrassen og skrollet nedover instagram. (bombe!!) Midt mellom bilder fra venner og kjente popper det opp en slikt reklameinnlegg, som det jo titt og ofte gjør. Vanligvis skroller jeg glatt forbi, for reklame på sosiale medier er irriterende… Men denne gangen gjorde jeg ikke det, for den genseren på bildet liksom bare ropte til meg!

Egentlig hånet den meg…Litt sånn typ “Hahahaha, du kan ikke strikke på tørre møkka, så la oss vise deg denne fine genseren du kommer til å elske men som du aldri vil få!!!”

 

 

Det er så typisk. Når du ser bilde av et plagg du bare elsker ved første blikk, også er det ikke en genser man bare kan bestille og betale…neida! For den er en del av en sånn strikkepakke med garn og mønster, dermed uoppnåelig for oss som ikke kan strikke annet enn et skjerf til Barbie-dukken. (Og Barbie-dukken min nektet å bruke det skjerfet…utakknemmelige blonde bimbo!!!!)

Likevel tok jeg bilde av den. Så på den flere dager på rad. Pippi-genser tenkte jeg. Full av glade farger i herlig virr-var mønster. Den var liksom bare SÅ meg! Ja, for en genser kan være det tenk!!!

 

Så postet jeg bilde av den i storyen på instagram, bare som en del av en story egentlig, også, før jeg rekker klø ferdig på et myggstikk under storetåa tikker den inn en melding fra Mary Anne på innboksen.

“Jeg kan godt strikke den for deg!”

 

Litt satt ut av den rause tilbudet takket jeg først høflig nei, for det var aldri det som var meningen, dessuten er mine vitale mål så langt fra alle andres. Jeg er født ekstremt kort fra navlen og ned til trusekanten, har brede skuldre, litt som en kar lissom, og armene er av type “bananplukker”, og hadde gjort seg bedre på en orangutang. Standardmål har aldri passet på denne dama!  Men Mary Anne lovet at strikking er en hobby, og at hun mer enn gjerne tok fatt på denne som neste prosjekt, eller utfordring da, som jeg helst kaller det! Og plutselig var garn bestilt, og vitale kroppsmål sendt.

 

Utover sommeren har jeg fått små oppdateringer. Glimt av en arm, en vrangbord, en del av et mønster, og nå siste uka, tråder som skulle festes. Sånn ca 3000 tråder, røfflig regna! For en jobb!!! Jeg er stum av beundring. Alle dere strikkere der ute!!! Wow! sier jeg bare, og bøyer meg i støvet.

I dag kom den i posten. Genseren min. Og helt objektivt sett selvsagt, må jeg bare si at det er den fineste genseren i hele verden!!!! Jeg elsker ALT ved den!!! Fargene, mønsteret, lengden på ermene (spesialstrikket for en apekatt som meg!). For ikke å snakke om at navnet mitt står stemplet over rumpa!!!! “Genialt!” sa gubben! “Da blir du alltid sent hjem om du går deg bort!”

Nå sitter jeg her i shorts og ber til værgudene om kjølige høstdager, for jeg VIL BRUKE DEN NYE GENSEREN MIN!!! Jeg elsker den. Hver millimeter, hver eneste maske!

 

 

Tusen, tusen takk Mary Anne!!! Du er og blir ei dronning!!!

10 kommentarer
    1. Hver maske er strikket i takknemlighet til alle fine innlegg du har på bloggen😍Om du elsker genseren, så elsker jeg dine blogginnlegg😍Nyt den, bruk den og jeg liker at «mønsterfeilen» bak falt i smak🥰🥰Du var smashing i genseren❤️Takk for oppdraget🤗🤗🤗klem

    2. Fy fela for en knallfin genser🥰 å så fint den passet til deg🥰 Dette kan du Mary Anne. Knallbra🥰 Heldig er du som kan å strikke🥰

    3. Den står det jo Janne på, tenkte jeg når jeg begynte å lese innlegget. Det var bare så deg! Jaggu så fikk jeg rett, bokstavelig talt 🤣 Den var bare så griselekker 🥰 Så flott gjort av Mary Anne👍👍 Den kommer du til å få mange komplimenter for, når du har den på🤩klem🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg