Min lille hverdagsglede-utfordring til deg.

“Ja, nei, off…dette virus-styret!” 

Også rister de på hodet, skjønt enige om at det er hauset opp av pressen. Så klager man litt på forbud, ler av hamstring, men kjøper inn litt ekstra likevel.

Selv sitter jeg hjemme, inne i måsahuset, og følger sånn delvis med. Delvis fordi informasjon må man ha, delvis fordi jeg trenger litt avstand også. Litt normalitet i unntakstilstanden. Tankene går til alle de som jobber ekstra. “Mannen i gata” om du vil, de som ikke får roser og raus omtale i den vanlige hverdagen. Helsepersonell gjør en fantastisk innsats, selvsagt, men vet du…det gjør også renholderne! Og de butikkansatte, lærerne som i løpet av bare dager har snudd på hele sin arbeids tilværelse for å undervise barna våre selv når de ikke kan være på skolen. Det er mange hverdagshelter der ute nå, og tankene mine går til dem. Tusen takk!

Vi andre, vi som må gjøre litt om på rutinene våre, sitte litt mer inne i hjemmene våre, vi skal være takknemlige for at vi kan gjøre nettopp det. Takknemlige for at vårt bidrag til denne verdens-dugnaden, vårt bidrag til folkehelsa er så enkel som å følge anbefalinger.

Og vi har så masse å være takknemlige for! De små hverdagsgledene ligger rett foran nesa di, bare du løfter blikket, bare du ser etter. Kanskje ikke de storslåtte gledene, men de små øyeblikkene. I sommer hadde jeg en utfordring her på bloggen. “Vis meg din uke med hverdagsgleder”.

 

#MinLilleHverdagsglede

Det er på tide med en ny runde synes jeg. En blogg-dugnad, om du vil. Aldri har det vært viktigere enn nå å lete etter de små hverdagsgledene. Så hver dag denne uka, frem til søndag, vil jeg på bloggens facebookside poste et bilde av dagens hverdagsglede, og så håper jeg at du i kommentarfeltet vil bli med, å gjøre det samme. Så kan vi jo dele litt på gledene.

En utfordring til deg. Blir du med?

Min lille hverdagsglede i dag? En tur ut bak huset, Fyre litt på bålplassen, sitte tett sammen under tepper, spille gitar, synge litt surt, grille pølser. Frisk luft. En sånn fin liten stund, godt for kropp, og godt for sjel.

 

Om du vil poste bildet ditt på instagram, bruk gjerne #MinLilleHverdagsglede. Da kan jeg se de små øyeblikkene dine der også.

Blir du med på dugnad?

8 kommentarer
    1. Mitt lille bidrag til deg.
      Skulle ta en god dusj og så fant jeg ut at jeg skulle gjøre det til en god og fin stund for å få redsel og ubehaget bort en stund. Tente lys og gjorde den vanlige dusjen om til et eget zen og spa… Så herlig og så lite som skulle til. Kan anbefales på det varmeste 🤗

    2. Jeg er helsepersonell, har egentlig ferie-skulle ha kosa meg i varmen no, men det måtta man jo bare blåse en lang marsj i. Så idag tok jeg med mann og hund, og gikk en lang tur i uværet som herjer her nord 😊 Elsker uvær og sny, og vi er sannelig velsigna med sistnevnte i vinter. Og ikke minst, fyr i ovnen😊.

    3. I dag var det nydelig vær, og deilig med en kaffekopp i solveggen. ☀️ Og melding om ei pakke med nydelig garn, og gubben som var grei og kjørte meg for å hente den, så jeg bare kunne gå ut av bilen, inn og hente pakka og ut igjen. Da slapp jeg å parkere i et trangt parkeringshus. Lite folk var det der også, slapp å stå i kø. 🧶🧶 PS – vi er friske begge to!

    4. Jeg lagde litt ekstra kos til pasienten min som personen kan kose seg med etter kveldsmat. Hyggelig å gjøre litt ekstra for de syke no da de ikke kan ta imot besøk😊

    5. Min “hverdagsglede” får kanskje være at jeg ikke kommer til å mangle jobb det nærmeste året. Og for hver dag jeg kan krysse av på “koronafri” til tross for potensiell eksponering. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg