PMS- Ditt verste mareritt.

Det var under en lunsj på personalrommet til Helse og Oppvekst-avdelingen forrige uke at ideen begynte å ta form. Noen (eller meg da) foreslo at vi skulle være litt gøyale i år, og kle oss ut på Halloween. “Alle” var enige i at det var en god ide. Selv om vi jobber med såkalt stor ungdom ville det jo være artig å ta den litt ut lissom. Altså, jeg vet jo det at de aller fleste godt voksne skrotter i dagens Norge er i mot Halloween, og hvert eneste år skrikes det høyt på sosiale medier fra de som vil ha tilbake julebukkene, og mener skumle kostymer og knask eller knep er rein fandenskap, men greia er dere…Halloween har kommet for å bli! Det er dette ungene våre har vokst opp med, det er dette barnebarna våre vil glede seg til, så det er like greit å resignere, og heller bli med på moroa.

 

PMS- ditt verste mareritt!

Joda, et titall lærere tente på ideen, og det ble snakket om kostymer i det vide og det brede.

Noe kostymebudsjedd hadde jeg ikke, for å bruke penger på moroa, det gidder jeg ikke…jada, så er jeg kanskje en av disse kjerringene som savner julebukken bittelitt jeg og. Men man kommer langt med litt fantasi!!!

Pysj, sjokoladepapir, en ugredd parykk, en dårlig kioskroman, ei gedigen strikkejakke, tøfler, pusekatt i plysj, og et par damebind av den brede sorten med vinger!

 

Og hokus pokus, og tadaaaaa….Den ellers så rolige og fattede Janne ble forvandlet til ditt verste mareritt!!! PMS!

Ja, for det finnes vel knapt noe skumlere enn enn ei middelaldrende premenstruell kjerring.

 

Det er vel innafor å si at det var et par folk i forbipasserende biler som kanskje ikke helt holdt blikket mot horisonten da de møtte dette PMS monsteret på vei til jobben i dag tidlig, men hva gjorde vel det. Jeg var superklar for å komme på jobb sammen med likesinnede, og finne ut hva resten av staben hadde kledd seg ut som…

 

Det var bare det at 99 prosent av de andre anatte på skolen hadde FEIGA  UT!!! WTF??? Elin kom tuslende inn med krum rygg, utkledd som en Zombie-brud, mens resten av lærerne bare “Åh, er det Halloween i dag…det hadde vi glemt!”, eller “ÆÆÆH, jeg fant ikke kostymet mitt!”

Pokkers svikere!!!!!

Så der stod vi da, Elin og jeg, utkledd som idioter, blandt alle andre ansatte på skolen. Vi kunne resignert, skiftet, blitt som resten av de kjedelige, men istedet trasket vi rundt på skolen og skremte vannet av morgentrøtte tenåringer. Vi tagg godis på kontoret til alle i ledelsen, og fikk både smørbukk og gammel sjokolade hos rektor, et par proteinbarer inne hos leder for HO- avdelingen, og så kunne vi meske oss med godsaker og kaffe i lunsjen.

 

PMS og Zombie-brud. Jaja… mer godis på oss…

Aldri så gæli at det ikke er godt for noe.

Jeg har allerede fått en ide for hva jeg skal kle meg ut som neste år. Kjedelig lærer som svikter kolleger på det grøvste og ikke kler seg ut til Halloween selv om de avtalte det i lunsjen forrige uke. Finnes ikke noe skumlere enn det!

Happy Halloween folkens, fra PMS, ditt verste mareritt!

Skal du eller dine skremme noen i kveld, og har du lyst til å vise frem kostymet?

Vi Bøøø-høøø-blogges!

3 kommentarer
    1. Typisk at noen feiger ut når det kommer til stykket, men tøft av dere to og gjennomføre. Og det med stil 😀
      Noe sier meg at om ikke annet så vil dere blir husket som lærere for dette!!

    2. Dere bjudar på ihvertfall 🤣🤣 synes antrekket ditt var drit kult Janne! Er så enig, at ingen er mer skummel enn et PMS troll…. Kos deg i kveld med godteri og Bolla🤩 klem 🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg