Og værre sku`det bli..

I løpet av 20 korte sekunder fikk jeg i går tidenes selvtillitsknekk, da jeg skulle sende avgårde en sånn digg og deilig i sola snap til alle på vennelista. ( Kan leses HER ) For i det jeg satte meg opp for å trykke avgårde et sånt litt misvisende , dog passelig smådeilig bilde av meg selv, hoppet tyngdekraften ut av skapet og bare: “Tadaaaaa!!”, og kødda til hele selvtilliten.

Fordelen med å ha blogg da, er at kommentarfeltet nesten renner over av kjerringer i alle aldre med samme problem, og vips, så føler man seg ikke dønn alene om slike uheldige vinkler, og fleskemarkise over høna. Godt å vite at vi er flere i samma båt, si. Og med gårsdagens sympati og støtte friskt i minne startet jeg denne dagen med nyvunnen selvtillit og et bredt smil. Hva magen angår er det jo bare å bli liggende på rygg hele sommer`n, slik at ting flyter og flater ut, dersom det skulle være behov for å sende bilder.

Nei, kanskje ikke denne blogg sommer-kroppen er så ikke likevel. Kanskje jeg for en gang skyld skulle gå sommeren i møte, med hevet hode, og tenke at denne kroppen fremdeles er brukandes til en ting eller to. Fin nok lissom!

Men nå sitter jeg plutselig her, og tror ganske sikkert jeg har endret mening igjen. Denne blogg sommer-kroppen er det neppe håp for likevel.

La meg kort forklare i et aldri så lite bilderaid.

 

Hobbyblogger. Greit fornøyd med dagens innsats på jobb. Nettopp hengt opp ei klesvask på tørkestativet. Lukter litt sånn kokos og sommer av en dæsj av fjorårets solfaktor 6. Fuglene synger, sola varmer. Tar en velfortjent fem-minutter i solstolen.

 

Blir litt døsen etter en sånn dag på ærbe, og litt husarbeid, si…. Innafor meg en bitteliten cowboystrekk før a skal starte på middan? Jah, tror det gitt!

 

Feis av midt i solsteika. Skjønn når a sover da! Som en skjør liten engel lissom.

 

Oisann, se der ja. Våken alt? Kjennes uthvilt !  Godt for kropp og sjel da. Får vel ta opp mobilen og sjekke hva klokka er. Svir litt i kjakan, mulig det blei litt mer enn en fem-minutters dupp gitt.

 

Og tadaaaaa!!! Selvtilliten knekt, nok en gang. For andre gang på to dager. Drit i hengemage og åreknuter, for nå har a sola på seg dobbelthakeskille. Og ikke bare ett! Neida! TO!!! Så kom ikke her og fortell meg at “Du er så fin som du er!”, og “Kropp er topp!”, for det er pokker ikke du som skal gå rundt med et føkkings trekkspill fra øra og ned til puppa i ei ukes tid fremover. Her lukter det pologenser og skjerf!

Hengemagen i går var bare barnemat! Verre sku`det bli!

28 kommentarer

Siste innlegg