Selvtillitsknekk, på 20 sekunder.

Klar for ukas korteste blogginnlegg? Har ikke tid til å skrive no særlig. Må bake noe digg litt brennkvikt. Noe med smør og sukker et tonn av karbohydrater. Hjernen bare roper etter trøstemat nemlig.

Hvorfor?

Kroppen var sånn rimelig støl og mørbanka etter intet mindre en to treningsturer, to dager på rad. Har klatra opp til Høgåsen begge dagene denne helgen med minstepoden, og kjørte på med enda en tur etter jobb i dag. Peste som en strandet hval på vei mot toppen, melkesyra svei rundt åreknutene, og ansiktet var blodrødt og kroppen våt av svette. Vrengte av meg alt bortsett fra undertøyet når jeg kom hjem, og flata andpusten ut på to stolputer på den nederste plattingen. Skulle bare ligge der og la den varme vinden blåse meg tørr mens jeg fikk igjen pusten og normal ansiktsfarge.

Ble liggende å kjenne sola varme, overraskende deilig temperatur altså. Sjekka Snapchat. Tantejenta hadde lært å gå, Trine var tentamensvakt, og Ida hadde fått støttebandasje på hånda. Tenkte å svare alle med en felles Snap og tok et sånt bilde av meg selv der jeg lå paddeflat i sola.

Fyyy flate!!! Ikke for å skryte, men tre dagers intensiv klatre og løpetrening har virkelig gjort underverker for kroppen! Her var det duket for skrytesnapper til alle på hele vennelista!

 

Altså…passelig flat mage, lange bein, nett liten navel, og pur flaks at den tre-for-to bomullstrusa fra Cubus matcha sports BH`n fra Rema 1000.  Tre dager med trening, og plutselig Blogg-kropp!! Her er det duket for full innboks på mailen og greier, sponsorene kommer til å stå i kø.

Så jeg satte meg opp for å krysse meg nedover navnelista for hvem som skulle få bilde av blogg-kroppen 2018…

 

…og da forsvant selvtilliten! For så fort kroppen kom opp i 90 graders vinkel hang magen over bomullstrusa som ei slapp markise, navlen blei like lang og djup som Mjøsa, cellulittene på låra klistret seg sammen som et puslespill, og hadde åreknutene blitt større hadde jeg snubla i dem når jeg reiste meg.

Sendte ikkeno skrytesnap jeg… Tror kanskje ikke innboksen bugner av sponsorer som vil fronte akkurat denne blogg-kroppen heller!

 

 

Hvordan knekke egen selvtillit på under 20 sekunder? Sett deg opp! Pokker ass!!!

Vi blogges.

 

28 kommentarer
    1. Samme problem her også! Men må vente litt til før jeg kan flate ut i sola her nord! Regner og regner..
      Til neste år er kroppene våre helt perfekte!

    2. Du er flott i sittende stilling også.
      Jeg har det sånn at jeg må velge om jeansen skal være under magen eller om den skal stappes nedig buksa. Der linningen er tenkt å være er det helt umulig, for da skader jeg innvollene. .
      Det ser for jæv*** ut uansett, og snart er det den forbannade bunaden jeg skal snøre kroppen inn i.

    3. Lisbeth: Akkurat nå er jeg bittelitt glad jeg ikke har bunad 😉 Ønsker meg, men tror ikke kroppen hadde takla sånn bunadslanking hver vår 😛

    4. Legg ut skrytebilde med god samvittighet, alt annet på sosiale medier er falsk uansett.
      Oppdaga det da jeg testa ut en app som på magisk vis fjernet alle ujevnhetene og sminket meg i samme slengen.

    5. ha ha ha det var dagens på en mandag!! litt vel sliten etter maaange timer i kiosken på søndag mens rideklubben hadde landsstevne i distanseritt og jobb mandagen kom for fort. Ja det er passe tungt å gå opp til Høgåsen, selv om jeg (vi – kjæresten) går opp fra Burhol. Vi tar gjerne den gamle “kjøre”veien de brukte for 30-40 år siden til å hente ut tømmer med hest. Bratt!! men for all del, vi kan da ikke klage på utsikten 😀

    6. Helle: Har kun gått veien opp fra Burhol et par ganger. Klatrer som regel den korte, bratte opp, og tar den halvlange ned mot Stigtjern ned. Akkurat passe bratt og langt, blir i hvert fall mør i beina så tidlig i sesongen 🙂

    7. Jeg og Kjersti hadde en hel serie med sånne i Polen når vi drev og tok badebilder med turkise og oransje parykk. Ca 12 med hengebuk-svin- look, men litt beskjæring, så bort med den 😀

    8. Haha, gratulerer med å ha funnet ut hvordan alle ser så digge ut på nett, it’s all about the pose 🙂 Kult frem til reality hits you in the head 😉 Elsker at du slår et slag for the real thing, jeg digger deg!!!

    9. Lene: Takk. På dette stadiet er det ikke stort mer enn the real thing å slå et slag for her i gården…. Digg og deilig toge har for lengst dratt fra stasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg