Burde rulla mot venstre…

Innlegget er illustrert med blyant i stedet for bilder for å ivareta eventuelle leseres mentale helse 😉

«Har du stått opp med feil fot eller?» tekstet gubben som svar, da jeg illsint og fresende som et speilegg i glovarm panne sendte en hissig tekstmelding hvor jeg fortalte hva jeg synes om mannfolk som slipper kattefaen inn på soverommet når de står opp for å dra på jobb på morran.

For jeg hadde ikke stått opp med feil fot. Vårt soverom er nemlig så trangt at dobbeltsenga står klemt inntil langveggen, og fordi jeg sover innerst må jeg enten rulle mot venstre og over gubben for å komme ut av den, eller jeg må sette meg opp, dra baken nedover mot fotenden, og sette bena i bakken på den måten.

Å rulle over gubben er uaktuelt. Det prøvde jeg tre ganger, og ble smelt på tjukka! Hver gang! Selv nå, mange år senere, og en livmor i minus, og en skrott som er så tørr på innsiden av det støver fra trusa når jeg nyser, tør jeg ikke rulle mot venstre.

Jeg aker alltid på den kvadratmeter store røven nedover lakenet som ei bikkje med blødende hemoroider og bendelorm aker seg langs gresset, før jeg setter begge bena ned på gulvet. Samtidig!

 

( Når du aker deg på stussen nedover mot fotenden av senga, så hemoroidene setter spor i overmadrassen og høna gnikker av seg vinterpelsen!)

 

Så nei, jeg stod ikke opp på feil bein, jeg stod opp på begge, og det var dumt!!!

For gubben hadde ikke lukket døra til soverommet når han dro, og soverommet, med alle sine kleshauger og små fjell av panikkryddede godsaker er et eldorado for hyperaktive nattedyr. Jeg tredde føttene ned i det som senest i går kveld var en av oldemor Reiduns vidunderlige  deilige, varme, hjemmestrikkede ullsokker, men som i morgentimene var redusert til en meter tovet ulltråd med dusk i enden. Kattefaen hadde maltraktert sokken i tidlige morgentimer, og i det jeg strakk fingrene ned mot gulvet for å redde restene av sokkeparet ble fire poter med spisse klør tredd inn i armen fra øverst i grevinnehenget, til nederst på håndleddet. Med et hyl og et kjemperykk ble både katta og ulltråden med sokkerest i enden kasta bort i sofaen og forsvant ned i mellom seteputene.

Det lå i kortene at det bare kom til å bli «en sånn dag»!

Etter å ha kastet både katt og ulltråd tvers igjennom stua tuslet jeg i tussemørket inn på badet for å gjøre det middelaldrende kjerringer gjør best i de tidlige morgentimene, tømme kroppen for gårsdagens utskeielser, og klargjøre tarmen for dagens inntog av kaffe og vaffel. Og mens jeg satt der og trykket og skvettet alt det litt slarkete underlivet maktet strøk jeg hendene over et morgentrøtt ansikt i takt med knipeøvelsene, og kjente med glede at hudpleien som ble utført kvelden i forveien faktisk så ut til å virke.

For i mange uker nå har ansiktet lidd av vintertørr hud. Kinnene har vært rødmussede og tørre, leppene sprukket, og en og annen hvit pigmentflekk har dukket opp strategisk plassert rundt omkring i fjeset, slik at jeg i perioder har vandret rundt som en flassende dalmantiner.

Kvelden i forveien tok jeg derfor endelig i bruk julegaven fra den minstepoden. En ansikts-skrubb med påfølgende fuktighetskrem. En bringebærduftende gavepakke fordelt på to små rosa flasker med glitter, som poden stolt hadde handlet selv på «sånn dærre jentebutikk». Og i går kveld satt jeg i badekaret skrubbet jeg dette tørre halvgamle og skrukkete fjeset nesten til blods med glitrende skrubbesåpe, før jeg masserte inn lyserosa fuktighetskrem og stupte i seng mens jeg ennå luktet av friske bringebær og tuttifrutti.

 

( Når du møter deg selv i speilet etter en kveld med litt uheldig hjemme-spa! )

 

Fornøyd med silkemyke babykinn reiste jeg meg fra toalettet, tørket skrotten, og gikk mot speilet for å beundre ansiktet som kjentes ti år yngre ut.

Under lysstoffrørene foran seilet bygger det seg raskt opp en panikkangst av en annen verden, for fjeset som i morgendisens tussemørke kjentes ut som en glatt barnerompe, viser seg å være lysende oransje!!!!

I ren panikk blunker jeg et par ganger før jeg skrur på springen og trer hodet panisk ned i vasken mens jeg gnukker et vått håndkle mot panna for harde livet. Fremdeles like oransje!

Og ikke litt heller! Jeg lyser. Som en redningsvest fra 70 tallet!!!

Med åndenød og tårer i øynene griper jeg den bringebærduftende, rosa og glitrende tuben fra hylla og ni-leser på etiketten. SELVBRUNINGSKREM!

FAAAAEEEN!!!

Jeg skriker så katta med den tova ulltråden skvetter ut døra raskere enn flytoget, og løper ut på kjøkkenet for å finne en sånn skuresvamp vi bruker på kjeler med fastsvidd pølsegrateng, og iler tilbake til lysstoffrøret for å skure signalfargen ut av fjeset.

Nytter ikke. Ansiktet er og blir skrikende oransje, tre ganger Donald Trump, og etiketten på kremtuben lyser mot meg. «Ultra strong tan»!

 

( Ufrivillig selvbrunings-overdose! )

 

Resten av morgentimene går med til god gammeldags kamuflering. Jeg dykker dypt ned i sminkepungen som knapt har sett dagens lys de siste årene, finner en pudderdåse og pudrer det som pudres kan. Som kronen på verket grer jeg panneluggen ned til over øynene og surrer et halvannet meter langt skjerf rundt halsen og opp over nesa. Heldigvis kan jeg skylde på kulda. Jeg trasker rundt på skolen hele arbeidsdagen med skuldrene opp etter ørene, kamuflert av pannelugg og skjerf, kun øynene synlige, som en eller annen ørkenkriger.

På et tidspunkt midt i lunsjen strekker jeg meg etter vannflasken på kontorpulten da jeg hører det snapper i BH stroppen bak på ryggen, og som en fange rømt fra fengsel tar venstre hengepupp sats og flykter fra en litt sliten, og hakket for liten, vattert BH-skål. Som en katapult spretter den ut fra kroppen, og flyter ukontrollert utover pulten som en puppe-tsunami, der den velter en kaffekopp utover fraværslister og notater. I et desperat forsøk på gjenopplivning og førstehjelp på den gamle hengekøya av en BH punkterer jeg nesten en lunge med ei sikkerhetsnål stjålet fra førstehjelpsskapet på personaldoen, men til ingen nytte. Resten av arbeidsdagen vasser jeg rundt med pannelugg, skjerf og en høydeforskjell på hengepuppene som potensielt kan forårsake skiveprolaps og hofteslitasje.

 

( Kamfuflert ørkenkriger med tsunami-pupp på ville veier! )

 

Etter jobb vrenger jeg innom apoteket og røsker med meg alt fra kosmetikkhylla, av rensekremer, og våtservitetter så fulle av alkohol og babyolje at til slutt trasker rundt i måsahuset mens jeg både ser ut, og lukter som en blankpolert, alkoholisert Boris Jeltsin.

Og med røsdskrubbet ansikt, en pupp midt på brystet og en i klem i bukselinningen, koker fiskebollesausen over på komfyren, svir seg på platetoppen, og setter i gang brannalarmen.

Jeg kapitulerer!

Som et slakt med skrått puppestell overlater jeg koking av Wienerpølser til gutteflokken mens jeg drukner mine sorger i badekaret.

En time senere, trer jeg ut av boblebadet like varm som en nytrukket tosk og skrukkete som en rosin. Fordi badet er tåkelagt av damp fra badekaret tusler jeg inn i stua med kun et lite håndkle surret rundt overkroppen, og setter meg i sofaen for å puste ut.

«Røff dag?» spør gubben , som om han ikke kan lese på kroppsspråket at jeg fremdeles er en tikkende hormonbombe, som når som helst kan eksplodere.

Jeg lener hodet bakover og puster rolig inn og ut noen minutter.

Da jeg så smått begynner å føle meg bedre reiser jeg meg opp fra sofaen. Pusen som ligger ved siden av meg glipper så vidt med øynene, og skuler hatefullt på meg for å ha ødelagt den lille kveldsduppen. Med håndkle lett surret rundt hengejura, og naken fra livet og ned tusler jeg gjennom stua mot badet for å finne undertøy.

 

( Når du bare skal kaste håndkle og friste gubben med en kvadratmeterer dissende vaffelhud…)

 

Fra øyekroken kan jeg så vidt skimte at gubben snur seg og følger meg med blikket. Som om han med sultent blikk beundrer den litt punkterte hengerumpa mi der den klasker tungt mot lårene for hvert skritt jeg tar.

Litt lettere til sinns av den åpenbare beundringen hans rister jeg litt forførerisk  på cellulittene.

Han rister febrilsk på hodet og rekker så vidt å rope «NEEEEI!», før katta spretter opp fra sofaen, og mindre enn et byks senere tar sats, og setter fire sett katteklør dypt i skinka mi!

Det er som å få 40 nåler tredd inn i rassen på en gang, som ei levende nålepute. Ei vandrende dartskive full av piler, en testkanin på nåleseminar for hobby-akupunktører!

Jeg løper et par skritt rundt i stua, skrikende med ei katte hengende fast i skinka, før jeg klarte å riste den av!

«HVA FAEN!!!, roper jeg til gubben! « Hva feiler det den katta???»

 

( Når pus jager feil mus, og du blir en ufrivillig, levende nålepute! )

 

Gubben reiser seg sakte opp fra stolen, og tusler rolig mot meg. Han skjuler et latterfullt flir mens han tar tak i skuldrene mine og sakte snur meg rundt, før jeg kjenner han nappe noe ut fra sprekken mellom rumpeballene mine.

 

Katta titter på han med forventningsfulle øyne fra gulvet, mens han holder opp og dingler lekent med den tova ulltråden fra sokkene til oldemor Reidun. Den jeg i drittsinne kastet fra meg tidlig i morgentimene, og som jeg nå har satt meg på så den limte seg fast i hårene i rumpesprekken, som borrelås!

Med fremdeles antydning til oransje ansikt, med skjev ryggrad forårsaket av BH-katastorfe, og med røven full av katteklor trøstespiser jeg en halv melkerull mens gubben skurer kokeplata med stålull, og katta tygger ivrig på en ulltråd som antagelig smaker fis.

 

 

Jeg stod ikke opp på feil bein, jeg tråkka rett ut i salaten med begge. Og mens melkerullen smelter på tunga bestemmer jeg meg for at i morgen tidlig, da får det briste eller bære! Da skal jeg rulle mot venstre!

Vi blogges.

 

 

 

 

 

 

 

 

251 kommentarer
    1. Lenge siden jeg har ledd så mye at tårene triller , helt fantastisk hvordan du får ordlagt deg 👍😂

      1. Man må jo le av dette. 😆
        Utfordringen er å holde meg noenlunde mimikkløs de gangene jeg ser deg på butikken eller andre steder i landsbyen og blir minnet på disse historiene.
        Man får noen indre bilder, og det er ikke lett å holde seg alvorlig, og unngå å bryte ut i latter 😉
        Morosamme historier Janne, også for oss av det motsatte kjønn.
        Selv om vi ikke klarer å relatere oss til alle “utfordringene” dere hunnene har, så må man jo flire av de billedlige beskrivelsene dine av hverdagens utfordringer. 😆

        Hilsen en sambygding 😉

    2. Tusen takk for at du gir meg latter og dermed energi før dagens gjøremål. Jeg elsker den pennen din 🙂

    3. Fantastisk underholdende og levende skrevet. Jeg ler så tårene triller her.
      Jeg skal holde appell i bygden vår i kveld og er veldig fristet til å lese innlegget ditt som en ekstra bonus og humor boost. Jeg krediterer deg selvfølgelig om det blir aktuelt.
      Gratulerer med kvinnedagen og lykke til med videre morgenritualer❤️

    4. For en herlig historie! Ler så jeg griner og vet for helt sikkert at jeg ikke kommer til å anskaffe meg katt.

    5. Dette var som om han Oluf skulle fortalt….. snakk om å seg en god latter lenge og vel 🙂

    6. Takk. Denne latteren trengte jeg nå. Det hjelper på det meste av begredeligheter når man kan le uhemmet, og faktisk se humoren i min egen «tragiske dag». 😂💙😂

    7. Merete: Nei, ikke min akkurat. Men så fort sårene på baken gror, og ansiktet er naturlig vinterblekt igjen…da blir det bra 😉

    8. Brith Helén Frøysnes: Godt å høre vi er flere som ikke alltid svever på lyserosa lykkeskyer 🙂 Ønsker deg en herlig ettermiddag videre 🙂

    9. Du fikk meg til å le så det gjorde vondt på en forferdelig dag , jeg har havna inn på sykehus med ambulanse Idag pga brudd i ryggen , er veldig beinskjør etter medisiner som jeg må ta resten av livet pga lungetransplantasjon 👍men du redda virkelig dagen min med din historie 😂så det liksom fir meg 😂håper kvelden dun blir bedre 👍👍😊takk fir en sabla god latter på en vanskelig dag 💐💖

    10. Dagny Tanasa: Kjære deg, dett hørtes ikke godt ut. Ønsker deg masse god bedring å dagene fremover, håper du blir tatt godt vare på! Klemmer til deg fra hun som sitter her og venter på normal ansiktsfarge 🙂

    11. Flirt så mye at gubben trudd æ kvæltes da æ heiv etter pusten mellom latterkulan 😂 You made my day 🤣😘

    12. Regelrett vanvittig morsomt skrevet!! Og for en bildebruk! – ble nesten i overkant for en kar som “ser det meste i bilder”!! Håper på flere tilsvarende beretninger!! 👍🤣🤣🤣

    13. Huffameg! Lo så tårende trillet og måtte pause for å få til å lese videre😂😂😂 Takk for den👏👍😃

    14. Tore Johnny Olafsen: Haha! Da kan du jo prise deg lykkelig for at jeg ikke er særlig fotogen og tok ekte bilder 😉 Tenkte jeg ville spare folk for varige men 🙂

    15. Hahaha skambra hihihi
      Tilogmed jeg med adhd konsentrasjon, klarte å komme meg gjennom innlegget ifra start til slutt hahaha…
      Lo heile tiden tjihi…
      Fortsett å skriv tommel opp

    16. Du er en makeløs morsom skribent😂👏👏 Så herlig at du kan gi folk en skikkelig god latter!

    17. Ha-ha , ler så jeg griner. Ikke har jeg katt, men kan likevel tenke meg hvordan det DER er. Og så blir jeg så glad når jeg ser at folk har hår under armene, og her og der.. For det er EKTE bilder er det ikke?? 😀 Det er full gjenkjennelse liksom 🙂 En fossil fra den gang da dette skjønner du …

    18. frodith: Jaaa, klart det er skikkelige bilder. De speiler ihverfall den brutale sannheten, og her blir det knapt stussa på noe i vinterhalvåret 🙂

    19. Nå var det nært på at det ikke ble noe blogging mer overhodet for meg. HELT sant!
      😀 😀 😀
      Tett i hodet, med astma og en begynnende forkjølelse er jeg nå overbevist om at det faktisk ER mulig å le seg ihjel! Måtte stoppe å lese et par ganger når latteren gikk over i hosteanfall og desperat gisping etter luft. Stormet ut på badet siden ikke en gang knipeøvelser kunne hindre at trykket som bygde seg opp resulterte i lekkasje. Rakk det heldigvis så vidt. For formen er IKKE egnet til gulvvask!
      Himmel så bra du skriver! Men jeg tror ikke jeg tør å lese mer av det du har skrevet akkurat i dag. <3

    20. Ei_heks: Det er SÅ godt å høre at vi er fler som sliter med den knipinga!!! Ønsker deg masse god bedring, og gleder meg til ditt neste innlegg 🙂

    21. Kjære vene så morsomt skrivet, lo for meg selv da jeg leste. Må være gjennkjenningskfaktorn som slo til her skikkelig 😂

    22. Fantastisk😍Dyktig med pennen. Ingen tvil. Noe av det bedre jeg har lest. Nesten så jeg håper du får flere sånne dager. Vil gjerne ha flere sånne historier😉😂😂

    23. Beate: Noen flere hverdagsøyeblikk vil det nok fortsatt komme. Gudene skal vite at det har vært mange av dem gjennom årenes løp 🙂

    24. Kniper til den store gullmedalje jeg, men det hjelper ikke stort. Til min store trøst har jeg nettopp lært at det ikke er vår skyld. Teksturen i våre indre gemakker endrer seg og alt blir mindre elastisk og motstandsdyktig mot press. Kniping eller ikke kniping! 😀 😀 😀

    25. Gøy å lese:) men forstår ikke hvorfor du ikke rulla til venstre fra start av, mannen hadde jo allerede stått opp?!? Er det jeg som er teit og ikke forstår? Følte at det ødela litt av poenget bare…

    26. Herregud som jeg ler🤣🤣🤣Du har helt fantastisk humor, sånn humor jeg ler av🤣🤣Ser alt for meg, for du forteller det så bra.Keep up the good work🤗

    27. Å herrefred. Hold på å flire brokk på mæ , og klokka er såvidt passert halv seks på morningen her i Thailand. Du ble nesten skyldig i “mord” , da kaffen gikki vranghalsen , og æ holdte på å kvæles. Uansett, du er tilgitt, kan ike huske at æ noensinne har lest noe som har fått mæ til å flire så innmari på den her tia av døgnet.

    28. Kjære deg Janne, hahaha. Du er bare fantastisk til å skrive.
      Vi trenger flere som deg som er “seg selv” på en sabla god og usensurert måte.
      Hjertelig takk nok en gang for at du deler dine mindre gode dager med oss, å på den måten gjør andre sin bedre.
      Håper sårene gror kjapt og at den nydelige brunfargen forsvinner enda kjappere, hihihi.
      <3

    29. Lo så jeg grein og holdt på å dette av stolen! Og kjente meg altfor godt igjen i puppetsunami-katastrofen….

    30. Fantastisk Janne! Jeg er en som ikke er noen aktiv mann når det kommer til musejakt. Har blitt for gammel til det. Men det var befriende å lese innlegget ditt. Da jeg var i min beste alder var “dott” og hår i armhulene ganske vanlig. De som intimbarberte ble sett på som småpiker av min generasjon, og fikk ikke hormonene til å fosse. Føler meg hjemme i en mengde av tegningene dine. Slik var det, og det er det sikkert i den generasjonen jeg tilhører. Det beste jeg har lest på flere år! Takk.

    31. Dette var dårlig gjort. Lenge siden jeg har ledd så godt. På jobb. Fikk noen merkelige blikk her når jeg satt og tørket tårer.
      Takk for et knallgodt skrevet innlegg!

    32. Gunn: Tusen takk for koselig tilbakemelding. Registrerer at noe av fargen sitter igjen på hodeputa i dag,det er iallefall en bra start 🙂

    33. Fy d er lenge siden j har ledd så mye, her j sitter helt for meg selv 😂😂😂😂😂 You neiled IT!💥🙌🏻👊🏻🤣

    34. Det var skikkelig dumt å lese i en frisørsalong med 20 andre mennesker!
      Hummerrød i ansiktet og ristende som en dårlig sentrifuge, mens tårene spretter 😂😂😂

    35. Fantastisk skrevet og tegnet. Ler så tårene triller. Og unnskyld fra oss gubber som ikke helt forstår.

    36. Tusen takk for en god latter. Du skriv så bra at i kunne se for m d som foregikk 😂😂😂håpe du får d ny bh og at katteklora gror og at du slepp å skrubbe vekk all huda i ansiktet 🤗👍

    37. Fantastisk bra. Vi lo så godt her mannen og jeg. Som den ustabile hormonrobot jeg er i dag på selve kvinnedagen, reddet den meg fra en tung mørk sky med tordenvær hengende over hodet. Tegningene er “latterlig” gode. Tusen hjertelig takk for sensasjonelle beskrivelser og sabla god selvironi. Terningkast 7.

    38. Jeg leser IKKE blogger – men denne var jeg bare nødt til å lese hele av når jeg først hadde startet. Helt utrolig bra skrevet 🙂

    39. Lenge siden jeg har lest noe nå, men skjønner ikke hvorfor jeg ventet så lenge. Makan til formulering….ler så jeg griner 😂😂
      Om vi andre skulle «stå opp med feil bein», ja da er det bare å lese litt her hos deg så er humøret i toppsjiktet ganske umiddelbart 🤣🤣
      Takk for dagens magetrimm 💪🏻

    40. Fantastisk. Du får virkelig sagt det. Du er rå god på dette og god til å tegne er du også. Ha en fin dag videre

    41. Gratulerer med vel fortjent førsteplass på blogglisten.no. Like mange lesere som i Ålesund by… steikje bra 😉
      Ett aldeles glitrende blogginnlegg som passer veldig så bra på samme dag som programmet “Debatten” på Nrk 1. “Debatten” sendes 8 Mars klokken 21.25.
      Tema er såkalte toppbloggeres veldig så skadelige forbilde, spesielt for unge jenter angående kroppspress og mye annet galskap.

    42. Tori Einarsdottir: Tusen takk!!!!! Takk for herlig tilbakemelding. Tenkte det var greit med tegninger i dette tilfelle, spare hvermansen for arr på netthinnen 😉

    43. Eirik Gram Franck: Hahahaa! Dere er unnskyldt, da jeg har levd så mange år av et eksemplar av arten at jeg ikke forventer full forståelse 😉

    44. Æ flire så æ meste pust’n😂😂😂😂du skriv så knakende gått, å æ får værkeli bilda i høvve😂Hadd høtlesning for kaill’n i gårkveilj , men me tåran rinnjanes å latterbrøl, så må’n få læssa d sjøl😂Takk fer ein hæli humor👏👏

    45. Fantastisk lesning.. humret gjennom hele historien og sa til med bedre halvdel.. dette må du lese og så han gjorde. Bøyer oss i støvet for en fantastisk skribent 👏👏

    46. Fantastisk skrevet og så jævlig gjenkjennende og så mange kommentarer at jeg måtte bla i tre timer for å legge igjen min 🙂 Tegningene er bare vanvittig bra. 🙂 Deler på Lillasjel 🙂

    47. Anonym: Må bare beklage for de bildene du fikk i hodet, håper det ikke gir varige men`:) Og tusen , tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding 🙂

    48. Trekker du ikke på smilebåndet eller setter igang lattermusklene av dette innleget, da må du bestille time hos noen i hvit frakk

    49. Her kjøres filmen i hodet mens jeg gauler av latter 😂😂 Lenge siden jeg har lest noe som har fått meg til å le meg halvt ihjel 🤣 Dette er så herlig skrevet med så lite selvhøytidelighet at det er vanskelig å ikke kjenne seg igjen i det uønskede alderstillegget 😂 Vær så snill å skrive mer 😍

    50. Helt fantastisk. Endelig fått pusten igjen. Flire brokk på, ja d e æ sikker på. Heldigvis har vi alle sånne daga og d e langt mellom hver dag.

    51. Måtte rett og slett slutte og lese mens jeg satt på bussen.. rett og slett fantastisk og utrolig gøy å lese😁😁

    52. Hehe, ler så jeg griner😂😂. Dette er så underbar lesing for “litt eldre” kjerringer.
      Innen du ruller over gubben neste gang..ta med dyna som beskyttelse og hold puta over ansiktet hans mens du hurtig..hvis det nå er mulig 😁..ruller over han. Lykke til👍

    53. Dagen er reddet , og det på 8.mars kvinnedagen, jeg har ledd så tårene har rent fra mine knusktørre nysminkede øyne . (Ser ut som en vaskebjørn nå, men pytt sann det kan fikses og jeg kommer til å gå rundt boblende av latter resten av dagen!😂)

    54. Gratulerer med dagen.
      Herlig blogginnlegg, som fikk min noe grå vestlandsdag til å få lyserosa skjær.😄

    55. Hahahaha !!!! Den va barra gullgoe 😀 Ja, det e fort gjort og øvese det som står med liten skrift på tuber og flasker….huska det blei rabalder på badet den gong mor mi hadde tatt feil av hårskum og hårfjernings-skum… 😀 😀

    56. Anonym: Haha. Takk for tips,men med både han og min sine kroppslige skavanker finnes det svært lite som går fort lenger. Da særlig rulling 😉

    57. Jeg har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen: Du skriver knakende godt og morsomt! Tegningene er prikken over I’en 🙂
      Derfor moro å se at du topper blogglisten i dag, foran alle ‘de store’. Visste du det?
      GRATTIS!! VEL fortjent!

    58. Anne Kristine: Haha, ja,det er en del folk som har sendt meg link til blogglisten i dag. Veldig artig det da,å trone på toppen akkurat på kvinnedagen. Gratulerer med dagen 🙂

    59. Haha, herlig innlegg!!! Kjekt å se slike innlegg på topplisten, er snart 21 og er drittlei det ekstreme fokuset på kropp hos toppbloggerne.

    60. Anonym: Så innmari hyggelig at en ungdom titter innom en “gammel” dames blogg. Takk for gode ord, en dag vil vel også kroppsfokuset endre seg hos de unge toppbloggerne får jeg håpe 🙂 Markedet blir vel mettet en dag.

    61. Herregud… jeg flirte så tårene trillet, leste en gang til og flirte like mye. Nå har jeg lest den atter en gang og flirer like godt. Du er morsommere enn alle komikere i det norske land. Tusen takk for at du finnes. Venter spent på mer 🙂

    62. Samboeren min lo så han gråt, vi 3 andre lo av latteren hans og til slutt ble det et herlig latterkor som gjorde susen!! Hylende morsomt – lenge siden jeg har lest noe så vanvittig artig!!

    63. Aldri kommentert en blogg, men dette fortjener en tommel opp 🙂 Ler så jeg rister her!! takk for at du gjorde denne fredags formiddagen litt artigere 🙂

    64. Anbefales til alle som ennå ikke har hatt seg en skikkelig hysterisk, ukontrollerbar latterkule i dag! Bortsett fra til de som bedriver ulovlig smugkikking på internett på jobben, da… 😉

    65. Ikke vanskelig å snurre film når en skriver så bra!! Jeg fikk mannen min te å lese den også han fikk seg en god latter han også😂😂😂
      Kjempebra skrivet !! Flink du er 😊🤪👍🏻👍🏻

    66. Slik du beskriver deg selv supplert med tegninger, tror jeg risikoen for å bli smelt på tjukken en gang til er minimal. Sammenlignet med alternativet, må selv et ikke planlagt svangerskap være å foretrekke. Når det er sagt, så må du skrive en bok. Du er fullt på høyde med vår store humorist i Tromsø.

    67. Jan Nystrøm: Hahahaaa! Nei, det fruktbare toget har nok gått for lenge siden, og godt er det. Tre tenåringer og en halvgammel gubbe får holde 😉

    68. Vidar Haugen: Heter ikke ulovlig smugtitting, det heter selvpålagt web-absitnens-pause 😉 Ønsker deg en flott dag videre 🙂

    69. Herregud, ikke ofte jeg ler høyt av ting jeg sitter og leser helt alene altså, men du er heeeeelt rå! 🙌🏼 For en herlig måte å skrive på – jeg deler i hytt og pine. Deilig å le litt, og ikke minst deilig å lese noe annet enn disse rosa, intetsigende bloggene. Digger deg!😀

    70. Har aldri ledd så godt på mange år. Tårene renner. Takk for at du gjorde dagen mye bedre. Skriv mere. God helg.

    71. Utrolig bra illustrert, og nær hysterisk morsom lesning! Her blir det bare å benke seg foran bloggen din fremover, skjønner jeg, for lignende godsaker håper jeg det kommer mer av! 😀 God Helg, med eller uten stropp

    72. Det best illustrerte historien jeg noen gang har lest. Nydelig! Bedre enn kino. Ikke noe stor hemmelighet at jeg holdt på å le meg i hel.
      Denne historien bør ikke leses etter onsdag, da det er stor fare for å få latterkrampe i kjerka på søndagen. 😀
      Tusen takk, det piffa opp hverdagen. 😀

    73. Å jeg som sjelden leser blogger, men deg skal jeg fortsette å følge med på 😀 Fikk denne på melding i går å da jeg begynte å lese måtte jeg bare lese den høyt for min bedre halvdel, den har en utrolig selvironi og humor,dette er knallbra skrevet 😀

    74. Bibbi: Tusen takk for det. Selvironi er som regel bedre enn selvmedlidenhet…selv om jeg har kjent litt på den så lenge fjeset var oransje også 😉

    75. Hahahaha, kanllbra!! Levde meg totalt inn i det og så det for meg som en film. Lattermusklene fikk kjørt seg godt nå – tusen takk! 😀 Vet det er ønsker der ute om at den skrives på engelsk 😉

    76. Sissel: Serr? Er det engelsktalende som har et ønske om å lese. Kanskje jeg burde oversette litt 🙂 Ønsker deg en fin lørdag 🙂

    77. Så vanvittig morsom lesing lo så tårene trillet :D.. Snakk om og lyse opp dagen.:) Fikk skikkelig trimma magemusklene . Kan ikke huske sist jeg lo så mye jeg.:) Så tusen takk Janne.:)Ønsker deg en kjempeflott helg. 🙂

    78. Sitter her på Jeløya kurbad å ler sa tårene spruter. Hver gang jeg se de kule tegningene dine, tenker jeg som scrapper, de skulle det vært laget stempler av❤️😊

    79. Elisabeth: Det hender jeg tegner noen som jeg scanner inne, deretter printer ut i mindre format, og farger når jeg lager kort 🙂 Stempler hadde vært gøy, men det funker jo som et slags “digi-stempel” og 🙂 Ha en nydelig søndag videre, her skal det fortæres nystekt eplekake 🙂

    80. Ja, synes du burde oversette 😀 Flere som har spurt om jeg kan forklare hva innelgget er om. De sier tegningene sier mer enn 1000 ord og ler seg skakk 😉
      Herlig søndag til deg 😀

    81. Sitter på trafikkstasjonen i Tønsberg og venter på en elev som kjører opp! Denne historien made my day. Du skriver kjempebra og jeg sitter her og ler og knegger for meg selv! Folk tror sikkert jeg har tørna:)

    82. Helt herlig !! Dette var helt fantastisk å lese, du skriver så levende. Lo så eg grein..
      Dette er humor på høyt plan. Fantastisk deilig-ærlig og moro lesning. Gleder meg til å følge bloggen din videre.

    83. Oh Lord! Ler så krampa tar magemusklene (jeg innbilte meg at jeg hadde hvertfall) mine 🤣🤣🤣. Så enormt! Ble en meget billedlig forestilling i mitt hode av den der. Tusen takk, nå lever jeg lengre! 🤣 Håper du ikke får en slik dag igjen. 🤣

    84. Hei.
      Jeg fikk den norlandske hingsten min til å lese dette innlegget, å han kunne konkludere med to ting.
      1: Dette var noe av det neste han hadde lest
      2: Du må være nordlending du også.
      Hahaha. Takk igjen for den gleden du sprer.

    85. Gunn: Hahaha! Nå lo jeg godt. Kav østlending, men vurderer sånn gjestemedlemskap som nordlending. Jeg tror dere har det artigere enn oss her “nede” 😉

    86. Dette var virkelig toppen av topp! Beste jeg har lest på lenge! Hiksta etter pusten og tårene rant fra latterkrampe på slutten der.

    87. Ça Chapitre 2 Voir Film Completment – http://streaming-2019.over-blog.com/2019/08/ca-chapitre-2-regarder-film-en-streaming-gratuit-hd-2019.html

      Ça Chapitre 2 film streaming gratuit
      Ça Chapitre 2 film à Regarder
      Ça Chapitre 2 top film
      Ça Chapitre 2 Voir film Completment gratuit en français Online
      Ça Chapitre 2 torrent téléchargment
      Ça Chapitre 2 En Entierement en français
      Ça Chapitre 2 film en entier en français
      Ça Chapitre 2 Online en français
      Ça Chapitre 2 entierement en français En Ligne
      Ça Chapitre 2 entierement en français
      Ça Chapitre 2 Regarder En Ligne
      Ça Chapitre 2 télécharger gratuit film En Entier
      Ça Chapitre 2 Regarder le film En Entier
      Ça Chapitre 2 en français streaming
      Ça Chapitre 2 Voir entierement en français
      Ça Chapitre 2 En Ligne gratuitment
      Regarder Ça Chapitre 2 gratuitment
      Ça Chapitre 2 Regarder gratuit en français
      Ça Chapitre 2 Voir en streaming
      Ça Chapitre 2 Online streaming
      téléchargment film Ça Chapitre 2 gratuit
      Ça Chapitre 2 Regarder VF streaming
      Ça Chapitre 2 Regarder en HD gratuitment
      Ça Chapitre 2 Regarder en ligne
      Ça Chapitre 2 gratuitment en streaming
      Ça Chapitre 2 Regarder gratuitmentement
      Ça Chapitre 2 film streaming
      Ça Chapitre 2 streaming VF
      Ça Chapitre 2 streaming film français
      Ça Chapitre 2 youtube film
      Ça Chapitre 2 film en streaming
      Ça Chapitre 2 film stream
      Ça Chapitre 2 Voir film
      Ça Chapitre 2 Regarder film gratuitment français

    88. Ver pelicula online – https://blog.libero.it/wp/veronlinegratispelicula/2019/09/16/ad-astra-ver-pelicula-online/

      Ad Astra Hasta las estrellas cine
      Ad Astra película completa
      Ad Astra pelicula 4
      Ad Astra películas
      Ad Astra ver película online
      Ad Astra ver pelicula
      Ad Astra Hasta las estrellas descargar películas gratis
      Ad Astra Hasta las estrellas ver peliculas online gratis
      Ad Astra descargar pelicula gratis
      Ad Astra Hasta las estrellas youtube pelicula
      Ad Astra Hasta las estrellas cine completa en castellano
      Ad Astra película mexicanas
      Ad Astra pelicula cristianas
      Ad Astra descargar película
      Ad Astra Hasta las estrellas pelicula infantiles
      Ad Astra Hasta las estrellas película en castellano
      Ad Astra pelicula online hd
      Ad Astra Hasta las estrellas película fox
      Ad Astra Hasta las estrellas si película
      Ad Astra Hasta las estrellas cine 24
      Ad Astra pelicula
      Ad Astra Ver pelicula
      Ad Astra Ver película online
      Ad Astra Ver pelicula online
      Ad Astra Hasta las estrellas ver película gratis
      Ad Astra Hasta las estrellas ver película latino
      Ad Astra ver mexicana
      Ad Astra Ver cine català
      Ad Astra Hasta las estrellas ver pelicula galego
      Ad Astra Hasta las estrellas ver película euskara
      Ad Astra Hasta las estrellas y descargar peliculas gratis
      Ad Astra y descargar peliculas
      Ad Astra película en linea gratis
      Ad Astra online pelicula chilena
      Ad Astra película latino online
      Ad Astra Hasta las estrellas película completa

    89. Ver pelicula online – https://blog.libero.it/wp/veronlinegratispelicula/2019/09/17/rambo-last-blood-ver-online/

      Rambo Last Blood pelicula en chilena
      Rambo Last Blood película online hd
      Rambo Last Blood 5 pelicula fox
      Rambo Last Blood 5 si cine
      Rambo Last Blood 5 cine 24
      Rambo Last Blood 5 cine
      Rambo Last Blood Ver película
      Rambo Last Blood 5 Ver cine online
      Rambo Last Blood Ver cine online
      Rambo Last Blood ver película gratis
      Rambo Last Blood ver película latino
      Rambo Last Blood ver mexicana
      Rambo Last Blood 5 Ver pelicula català
      Rambo Last Blood ver cine galego
      Rambo Last Blood 5 ver película euskara
      Rambo Last Blood y descargar películas gratis
      Rambo Last Blood y descargar peliculas
      Rambo Last Blood película latino online
      Rambo Last Blood 5 película en linea gratis
      Rambo Last Blood 5 online pelicula chilena
      Rambo Last Blood 5 pelicula latino online
      Rambo Last Blood pelicula completa
      Rambo Last Blood pelicula completa online

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg