Nabolagets største ludder!

Man prøver og prøver, så godt man kan, å oppdra ungene til å bli ansvarlige unge individer.

Man gjentar til det kjedsommelige samtalen om blomster og bier, og kjøper inn bøttevis av prevensjon i håp om å unngå å bli den litt innrøyka barnevogntrillende nesten usynlige bestemora i bakgrunnsbildet på TV Norges storsatsing “Unge mødre”! Men hva hjelper vel det, når katta di er nabolagets største  ludder, og blir smelt på tjukka likevel, til tross for ei p-pille hver mandag morgen kl 08.05, påminnet gjennom alarmen på husfruens Sony X-peria z5. (for øvrig vanntett og med strålende bildekvalitet)

Er det rart hun er populær blant nabolagets mannepuser? Sjekk den holdninga!

Lenge var vi veldig sikre på at pillende funka for pusefrøkna. Ikke var hun spesielt tykk, enda de horisontale sorte stripene i pelsen er alt annet enn slankende. Vi begynte først å ane ugler i mosen (eller krapyl i livmora) da hun for tre uker siden ble noe rundere over hoftene til tross for mindre inntak av mat! Men helt ærlig, det samme problemet sliter jeg med, og jeg kan garantere at denne dama ALDRI kan la seg befruktes hverken  av det ene eller andre noen gang igjen. Det er rett og slett alderen og tyngdekraften som ikke lenger spiller på mitt lag, og noe i meg sa at det kunne jo gjelde katta og!

 

Meg: “Værsågod pusen, her har du x antall matskåler med diverse delikatesser fra Bjørkelangens tre matbutikker, dyrebutikk, Lofoten torsk fra fiskebilen, og litt importert laks fra Strømmen Storsenter!”

Katta: “Meh!! Ellers takk….”

 

Så for to uker siden ble de horisontale pelsstripene bare bredere og bredere, og det ble voldsomt til liv i magen. I et døgn eller to prøvde jeg å fortelle meg selv at det antageligvis bare var en urolig mage grunnet for stort utvalg av havets delikatesser ( jeg vet jo hvor ugrei jeg blir i tarmregionen av sjømat som har stått lenge på gulvet ved siden av tørrfor) eller en usedvanlig stor bendelorm….

Men den gang ei… Så da, fredag for en uke siden, mens gutta var på klubben og gubben i garasjen, og jeg fant frem jakka for å handle inn til helgens bursdagsfeiring, satte katta seg på huk og lot vannet gå på raggsokkene fra oldemor Reidun!

 


Forsiktig løftet jeg katta opp i kassa vi hadde gjort klar, og satte meg ved siden av da det var helt tydelig at pus vill ha oss i nærheten.

Så, sakte men sikkert, mens jeg rolig fortalte katta alt jeg husket om pusteteknikker, press rier og 10 cm åpning skvatt den ende lille pusen etter de andre ut av nabolagets største ludder som varm såpe i våte hender, til kassa til slutt var fylt opp av fem søte små nøster som så til de grader matchet både mammaen sin og det eksklusive saueskinnet hun valgte å føde på…. Det betyr sikkert ikke så mye for deg som leser dette, men for oss interiørfrelste er det faktisk ganske viktig, og jeg blir ikke overrasket om interiør kongen Halvard Bakke snart kommer innom for å gjøre en tv reportasje om katteeiere som bevisst har kattunger som matcher sofaen! Bare vent!

 

Jeg sov på sofaen ved siden av fødestua den første natten, men pusemammaen er helt fantastisk, og jeg var vel strengt tatt overflødig. På bildet over er de 12 timer gamle, har allerede runde gode melke mager, og mammaen lar hele familien samles rundt kassen for kos og fotografering. Time til sterilisering av kattemammaen venter så fort ungene spiser fast føde.

 

Gutteflokken er helt forelsket i de nye familiemedlemmene, og vi gleder oss til masse kos (og en del jobb) i mange uker fremover, før de flytter inn i det vi håper vil bli gode og kjærlige hjem. En av nøstene blir boende her hos oss, men det er fremdeles litt usikkert hvilken det blir.

 

Mulig det blir denne, som foreløpig har fått navnet Lillegrå. En liten pusejente med vakker rosa snute.

Og så, helt til slutt…det er jo blitt så populært blant bloggere som nylig har fått barn å posere på bloggen med et slikt “sånn ser magen ut etter fødsel” bilde.

Til tross for at jeg fremdeles er helt fersk i dette blogg greiene har jeg bestemt meg for å ikke være noe dårligere enn diverse toppbloggere , så her kommer det!

Jeg må si meg fornøyd med magen, til tross for et aldri så lite slapt og løst fettheng over trusekant og bukselinning. Det kan jo også nevnes at jeg før bildet ble tatt tok helgen litt på forskudd og feiret med to pizzasnurrer, en halv liter Pepsi Max og ni lakrisbåter. Før det var magen helt flat.

Helt sant.

. Antydning til six pack faktisk.

God fredag!

5 kommentarer
    1. Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din på Facebook. Noen av mine facebookvenner har likt noe stefaren din har lagt ut eller noe 🙂
      Hahaha så morsomt du skriver!! Kjenner at det frister enda mindre å få katt nå selv om samboer og mine tre gutter ønsker seg det. De roer meg med at katten kan gå på p-piller og dermed ikke bli gravid! Skal bruke dette innlegget som “bevis”! Selv om jeg stadig hører om damer som blir gravid “på pilla”, så har jeg nok tenkt at prevensjonen til kattene er sterkere 🙂 haha. Keep up the good work med bloggingen!

    2. Jeg ble helt tilfeldig oppmerksom på bloggen din etter å ha lest artikkelen om rosetrusa. Den reddet dagen min. Jeg flirte meg gjennom formiddagen og koste meg ved tanken på de herlige tegningene. Du skriver fantastisk morsomt. Lenge siden noe lesestoff har satt meg i så godt humør.

    3. Marvel Tronsrud: Tusen, tusen takk. Dette var en veldig herlig tilbakemelding, og en koselig kommentarer og logge inn til. Så fint at du tok turen innom bloggen. Ønsker deg en fin jul.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg