Sukkerfritt og supergodt.

Reklame | Sukkerfritt.no

Da jeg startet denne lille midtlivskrisebloggen var det aldri i mine tanker å skulle bruke den til å reklamere for noe som helst. Ei heller trodde jeg det var aktuelt for noen som helst annonsør av ulike slag å ville bruke akkurat undertegnedes noe slitne mammakropp som en levende reklameplakat for noe som helst produkt. Der tok jeg feil, tro det eller ei. For det har blitt noen tilbud på disse to årene, og frem til nå har jeg takket nei til alt. Det føltes liksom som om man skulle selge sjela si for produkter jeg ikke kunne gå god for. Tanken på å reklamere for noe jeg verken brukte til vanlig eller fant spesielt troverdig ble rett og slett for dumt, og snikreklame for produkter som “dumpet” ned i postkassen med spørsmål om en liten omtale på sosiale medier ble sendt i retur.  Jeg har liten respekt for den type propaganda.

Men nå, for første gang i denne litt småstae, sære og middelaldrende kjærringa sin bloggkarriere ha jeg sagt ja til å teste ut et produkt, OG skrive noen ord om det på bloggen. Hvorfor?

Fordi jeg heier på de små bedriftene, på norske grundere. Når de i tillegg kommer med produkter jeg gladelig benytter meg av, OG har rask og god kundeservice, da synes jeg det er på sin plass med litt omtale på bloggen.

( Skimter du polkagrisene? Sukkerfrie polkagriser, OMG! Solgt! )

Sukkerfritt.no er en norsk bedrift som baserer seg på nettsalg av sukkerfritt godteri. Å si at sukkerfritt godteri er sunt vil være uriktig, men et godt alternativ til vanlig godis,  og for de som ønsker mindre inntak av sukker i hverdagen er det et supert alternativ. Og der er jo jeg om dagen. Jeg er der hver Januar egentlig. Nyttårsforsetter og alt det der.  Målet om å ikke drikke Pepsi Max den første måneden av året røk den 2 Januar, og godtestoppen gikk rett åt skogen samme kveld.

( Midtlivskriseblogger selger sjela si for godis! Verdt det! ) Foto: Lisbeth Nilsen, Romerikes Blad.

( Årets første pakke i posten, og den er RÅ! Bedre enn regninger ihvertfall! Og de mintkaramellene bak der! Fy flate! Innertier! )

Jeg tror nemlig jeg er født med et sånt kronisk søtsug- gen, for jeg er så lite standhaftig at jeg fint, midt i en joggetur, kan løpe innom Coop for å kjøpe et wienderbrød, dytte det ned som om det skulle stå om livet, for så å jogge videre. Kveldene er verst. Sånn en halv time etter middag kommer søtsuget kastet på meg , og jeg raider skapene etter snop som en CIA agent på jakt etter terrorister. DESPERAT!

Du vet det er ille når alt julegodtet er spist opp, du mister bakekontakt et øyeblikk, og kommer til deg selv sittende i et hjørne på kjøkkenet med hele nevne trett ned i boks nugatti.

(Små sjokoladeboller, kalorifattige, sukkerfri og med høyt innhold av proteiner. Aldeles nydelige!!! Putta noen i matboksen forleden. Fint med dessert etter lunsj nemlig! )

 

Nettopp derfor sa jeg ja til å teste godis fra Sukkerfritt.no.

Enkelt. Skrolle gjennom et rikelig utvalg av ulikt, fristende godteri, to-tre tastetrykk, vent på postmannen, og tadaaaa! Så kan du kose deg.

Om det smaker like godt som vanlig sukkerholdig godteri? Ja! Så absolutt. Jeg synes iallefall det. ( ellers hadde jeg faktisk ikke skrevet om det. )

( Jeg elsker lakris. ALL lakris. Disse dropsene var knallgode, og den lille boksen er genial til det skjulte lille rommet i pc- veska, eller i baklomma! Love it! )

Og det beste av alt, når søtsuget melder seg kaster jeg en karamell, en lakris eller et sukkertøy i munnen, kommer med litt sånne ufordelaktige obskøne nytelseslyder, og så har jeg fått dosen min. Med god samvittighet. Det er digg det! Butikken har også et fint utvalg av sukkerfrie alternativer til baking. Det skal testes ut på neste bestilling!

( Karamelldrops med smak av kaffe. Disse tok jeg med på jobb, og hele kaklekoret av helsefaglærere på kontoret ble dønn stille. Alt som kunne høres var knitring av godtepapir og et og annet smatt. Hele lokalet luktet som en sånn nymotens kaffebar! Fantastisk gode! Og ja, det er Pepsi Max, og ikke kaffe i koppen. Prøver å overbevise unga om at mor klarer å holde nyttårsforsettet sitt ved å skjule inntaket av brus. Nekter å tape et veddemål før jeg blir ferska!)

Den første forsyningen min er snart borte, for måsagubben og podene hadde lange fingre og forsynte seg grovt av den første bestillingen de også.

I tillegg tok jeg med en pakke i jakkelomma, og et par poser karameller og sukkertøy på jobb, og damene på kontoret var mer enn villig til å testsmake.  ( De er veldig greie sånn 😉 ) Så ja, vi er flere som med hånden på hjertet går god for godsakene.

( Lakris i veska og karameller i lomma! Herrgud, jeg er jo som en sånn kvinnelig sukkerfri utgave av Mc. Gyver! Med alle nødvendige ting for overlevelse strategisk plassert rundt omkring på kroppen! Genialt! )

Vil du teste? Stilne søtsuget uten sukkerkick, og samtidig støtte en liten norsk bedrift midt i landet? Da håper jeg du klikker deg inn på sidene til Sukkerfritt.no HER, finner din favoritt, noe som frister skikkelig, og legger inn en bestilling. Enkelt og greit, og slett ikke urimelig! Før du vet ordet av det sitter du i sofaen og tygger på no godt.

Vi tygges blogges!

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Jeg er den samme godtegrisen, og jeg sprekker hver kveld.

      Jeg spiste en sånn pose en ettermiddag – som det er bilde av på bloggen, en sånn Werthers’s original uten sukker – og jeg sier bare fy fa**. Magen min boblet resten av kvelden, og den lukta som kom ut kan ikke beskrives, og den var umulig å holde på. Stakkars mannen min. Han trodde ikke det var mulig .
      Så derfor… er alt laget av der samme kunstige som gir luftbobler…?

      1. Det er Maltitol og andre -ol som skaper opprør i tarmsystemet. Du lærer fort at man dropper å spise hele posen på en gang, men bruker noen dager på den.
        Søtet med Stevia gir ikke samme effekt.

          1. Problemet er at vi må lese innholdsfortegnelsen og ikke bare overskrifta søtet med stevia. Det som er søta med stevia er søta med andre søtningsmidler i tillegg. Stort sett erytrol. Jeg tåler stevia og erytrol bedre enn maltitol. Og hadde samme erfaring som deg når det gjaldt de karamellene uten sukker. Det var forferdelig vondt i magen i tillegg til luft. Heretter lager jeg de sukkerfrie karamellene selv. Enkelt og kjapt gjort i mikroen med vikingmelk, vaniljepulver, brun erytrol og smør. Eller spise bare én. Pr dag.

      2. Jepp, jeg ble advart mot dette av flere lesere, så jeg leste på innholdsfortegnelsen før jeg gaflet i meg. Har ikke storspist noen av produktene, mest fordi jeg synes smågodt er godt i små mengder. Har derfor ikke opplevd, heldigvis, mageknip og luft. Alt med måte er vel mottoet 🙂

    2. Hahahhaha, måtte le da jeg så kaffekoppen med Pepsi Max! 😀 Bruker samme “trikset” selv, bare med høye te-krus! 😀 Ingen ser vel at mamsen pøser på med Pepsi Max, -slett ikke skogsbær-te! 😀

    3. Etter tre hjerter med salt lakris, så satt jeg på veslehuset hele kvelden…..men de er ikke god innholdsfortegnelse på pakkene…holder med til stevia jeg, det tåler jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg