19.Desember – Når pus saboterer julen!

I fjor på denne tiden hadde vi et helt kull med katunger på 8 uker løpende rundt i måsahuset. De var søte, men ekstremt plagsomme. Ikke en julekule fikk være i fred, og juletreet var en eneste stor lekeplass med muligheter for en og annen høneblund blant glitter og granbar. Vi bar flere katter ut av treet enn vi åpnet pakker på julaften, og trøstet oss med at neste år, da ville de være så store at julepynten fikk henge i fred.

Vi tok skammelig feil!

 

Søteste julepynten, men rimelig rampete. Heldigvis blir det bedre neste jul! Eller???

 

 

To av kattungene ble boende her i måsahuset. De er nå et år gamle, sære, kosete, og kanskje litt bortskjemte. Sistnevnte tar jeg helt og holdent ansvar for. Jeg er svak når de lodne smådjevlene setter øyne runde som klinkekuler i meg, og maler høyrere enn høytrykkspyleren fra Biltema durer når vi spyler terrassen.

Denne julen har jeg tatt masse bilder av juleforberedelsene våre, nettopp på grunn av bloggen, og for hver gang jeg finner frem kameraet virker det som om kattekrekene bevisst går inn for å sabotere.

Det sies at bilder sier mer enn tusen ord, så i dag lar jeg rett og slett bildene tale for seg selv!

Når pus saboterer julen, i bilder.

 

“God morgen menneske. Jeg setter rumpehullet mitt litt her over fjeset ditt, kanskje det blir lettere å våkne når du ikke får puste!”

 

“Joda, det er bare å dekke på bordet. Jeg bare slapper av litt her ytterst på kanten!”

 

 

” Kakebokser? Hvilke kakebokser? Hva får deg til å tro jeg hadde tenkt til å velte dem???”

 

“Stolt av disse kjeglene du har laget heller? Greit om jeg fotobomber bildet ditt eller?”

 

 

” Men faen da menneske!!! Jeg lukter kaklun!!! Slipp meg inn!!!”

 

“Sorry for at jeg hoppa opp på benken og stjal det kalkunlåret, men gjort er gjort, og spist er spist, og åpner du ikke denne døra nå så spyr jeg på dørmatta! Bare nevner det!”

 

 

 

” Svor? Hvilken sprø svor? “

 

 

“Ååååh, så smart…pakke inn julegaver i gamle aviser…gir vel katta i om du skal ta bilder av det jeg!”

 

 

“Rene klær? Driter vel jeg i!”

 

“Ligger bare her og skremmer vannet av deg når du kommer hjem fra jobb jeg!”

 

“Du skvatt ja? Hah!”

 

 

” Hørte jeg majonestuben??? Blir det rekesmørbrød? “

 

” Mett! Bare la den reka bli liggende du menneske. Jeg tar`n seinere! “

 

” Gamle aviser? Fett, jeg joiner bildet jeg!”

 

 

” Åh, skulle du bruke disse stoffrestene jeg ligger på til dørkransen du lager? SYND! “

 

 

” Ikke sitte på den varme limpistolen sa du? Like I care! “

 

 

” Når du er ferdig med å moppe gulvet, sjekk kattedoen er du snill. La nettopp igjen en glitrende kabel der. Åt no juletrepynt i går nemlig! “

 

 

” Hæ? Skulle du egentlig lese denne reklamen? “

 

” Nyhetene og? Jaja, for sent nå! Uten Indre, vet du mindre! “

 

 

” Poserer for et idyllisk katt-i-snøen-bilde, før jeg skalperer og eter det ekornet der oppe, og tar med halen inn. Den vil gjøre seg godt under sofaen! “

 

 

” Hvem som har spist på denne julestjerna? Næh, det vet jeg ikke! “

 

 

“Finner ikke juledukene sa du? Vi sitter i hvert fall ikke på dem!! “

 

” PC`n din? Næh, den har jeg ikke sett! Får ikke blogga da vel? SYND!”

 

 

 

Enklere med store katter ja?

Særlig!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg