Ukas små øyeblikk.

Følelsen av å gå rundt og glede seg til noe, uten at man egentlig har noe å glede seg til. Litt spesielt egentlig, men kjempefint! For det er ingen ting i umiddelbar fremtid som skulle tilsi at jeg burde trave rund med sommerfugler i magen, likevel kjenner jeg på en sånn herlig indre glede om dagen. Jeg tror rett og slett det kommer av at livet er godt. Ikke spennende, ikke spesielt innholdsrikt heller, bare godt. Kjedelig godt, om du skjønner. Gutta har det bra, måsagubben har det bra, jeg har det bra. Rolige hverdager, gode samtaler, blide fjes.

Hvis hverdagslykke hadde kunne kjøpes på sprayflaske ville den ha luktet Softlan tøymykner, den blå, og nystekt brød. Sånn lukter det her nå. Et grytebrød er nettopp tatt ut av ovnen, og midt i stua, foran peisen står et stativ klær til tørk.

 

( Nystekt brød til søndagsfrokosten. Herlig! )

Bak meg i sofaen sitter minstepoden og spiller gitar. Jeg har et av ukas fine små øyeblikk akkurat her og nå. En liten “unplugged” minikonsert i egen stue mens jeg blogger og drikker kaffe. Tror kanskje det er mer fløte i koppen enn kaffe, men pytt sann. Det er så GODT!

 

( Min helt egen mini-Bon Jovi. Begynner virkelig å få dreisen på gitaren…og sveisen! Bilde delt med tillatelse fra poden! )

Bar asfalt under føttene, og musikk fra rosa ørepropper. Det var et fint øyeblikk det. Den ettermiddagen veien, hele veien, hjem fra jobb var snøfri og tørr. Fikk nesten lyst til å løpe, hinke og hoppe hjemover. Nesten sånn flashback til 80-tallet, når alle ungene i gata byttet ut langstøvler og “snowjoggere” med “småsko”. Når vi hoppet strikk og paradis på den første flekken med bar asfalt, og håret luktet vårsol når vi la oss om kvelden. Deilig øyeblikk! Bar asfalt og tøysko.

 

( Blir du med å danse hjemover? )

Den morran latteren satt ekstra løst på kontoret fordi jeg og Kine helt tilfeldig hadde kledd oss likt, og var hellig overbevist om at ikke en eneste elev eller lærer på hele skolen kom til å se forskjell på oss. Til tross for at det skiller ti år, ti cm, og ca ti nummer i skostørrelser var vi overbevist om at folk trodde de så dobbelt. Merkelig nok klarte alle å se forskjell, men vi fikk i det minste en elev til å knipse et bilde, bare sånn vi en gang i fremtiden skal starte et band. Da måtte jo dette være det perfekte coveret på debut albumet.

!

( Når to tullinger har kledd på seg selv, og kollegaen i midten har tatt den lavkarbokuren til nye høyder! )

Ukas treningsrunde til det kommende Hvalerløpet med June og Mona. Det var et sånt fint øyeblikk. Det til tross for at en hadde astma, en hadde gnagsår, og en var umotivert for all form for trening. Men så gikk vi likevel, i strålende vårvær, og det var kjempehyggelig, og selv om det gikk relativt smått danket vi i det minste ut alle som satt i sofaen. Det er fint å ha noen å rusle rundt i bygda med. Flotte damer, og jeg kjenner meg heldig. Rett og slett!

 

( To flotte damer i solnedgang, med blogger på slep! Bjørkelangen altså, ganske vakkert egentlig! )

De bittesmå tingene, hendelsene. Sånn som den morgenen denne uka hvor jeg fikk frokosten servert av poden. Noe annet enn et kjedelig knekkebrød. Det var fint. “Jeg lagde litt mye mamma, så det står en skål med frokost til deg i kjøleskapet også!” Bra start på dagen, fint øyeblikk!

 

( Blir det sunnere nå så vet ikke jeg! )

Denne bloggen! Herlighet så heldig jeg er om dagen. Så mange flotte mennesker tar kontakt, enten her på bloggen, på Snapchat eller på Instagram og facebook. Noen legger igjen kommentarer under innleggene, noen sender en liten melding i innboksen. Bare hyggelige folk, som har masse godt å si. Jeg får muligheter jeg aldri engang hadde drømt om for et år siden, bare på grunn av alle de flotte menneskene som tar seg tid til å lese mine skriblerier. Sånn som på onsdagen, når jeg fikk lov å komme til Årnes, og butikken til Camilla for å være med på moteoppvisning, en sånn jeansaften. Skikkelig prisfest, kjempegøyalt!

 

( De flotte jentene på Stil&Sjarm! )

Om noen for en tid tilbake hadde fortalt meg at den kvadratmeteren av to flate rumpeballer som jeg daglig drasser rundt på skulle brukes i reklame for salg av jeans hadde jeg ledd på meg brokk. Men denne uka var det en realitet. Å samtidig kunne få støtte opp om en kvinnelig grunder, ei knakandes flott dame med egen butikk, det var bare helt konge dronning! Så til alle dere som gjør det mulig, en stort TUSEN TAKK!!!

 

( “blogger” Janne Nordvang lissom! Dævver!!! )

 

Den kvelden jeg endelig hadde tid og ork til å sette meg ned og tegne litt igjen. Som jeg digger å tegne. Musikk på stereo`n, sjokolade, kaffe og papir og blyant. Sånne kvelder er gull verdt, da slapper jeg av, og koser meg samtidig. Fine øyeblikk!

 

( Når sjokoladen er så full av nøtter og bringebær at den nesten er en fruktsalat! )

Den kvelden jeg hadde huset for meg selv. Noen ganger er det så herlig, bare en time alene i stua liksom. Fant frem en drøss videosnutter fra Broadway på YouTube, og sang av full hals. Min “guilty pleasure” altså, musikaler. Men så var jeg vist ikke helt alene hjemme likevel, for midt i en strofe av Løvenes Konge, mens jeg sang den aller sureste tonen, skvatt katta opp bak pc skjermen og så på meg som om jeg skulle være gal!  Litt sånn: “Hva fanden er det du driver med kvinnfolk???”. Og da lo jeg til jeg nesten ikke hadde pust igjen, for aldri har vel katta sett mer forskrekka ut! Og det var et fint øyeblikk. Sang, latter, og møkkskremt pelsdott!

 

( Og katta bare ” WTF???? Hold kjeft a kjerring! )

Og sånn går no dagan. Våryr, småsko, bar asfalt, gitarkonserter i egen stue, skremte katter, slappe treningsøkter og store mengder fløte med kaffe. Et helt vanlig, på grensen til kjedelig, men likevel så uendelig deilig A4 liv, og jeg elsker det. Ble fortalt at denne bloggen ble nevnt på P4 tidligere denne uka. Hørte det ikke selv, men litt gøy var det jo. Enda et lite øyeblikk å notere seg bak øret.

Tror jeg avslutter her. Jeg skal skjære meg en tykk skive med nystekt brød, smøre på et drøyt lag smør, og fylle litt mer fløte i kaffekoppen. Må jo opprettholde husmorstandarden på denne baken dersom jeg plutselig skal ut og være vandrende reklameplakat for flere jeansbutikker 😉 Så skal jeg logge av, og synge med på refrenget sammen med gitaristen. Må bare advare katta først 😉

 

Jeg håper din uka har bydd på mange fine små øyeblikk, også vil jeg rett og slett bare ønske deg en knakandes flott ny uke!

Vi blogges.

12 kommentarer
      1. Den katta er egentlig så innmari fin, men hun er noen ganger et fugleskremsel på bilder. Digger det dyret, mer enn hun digger meg akkurat nå 😉 Tror jeg skal synge litt i dag og 😉

    1. Herlig å ha kaffe i koppen, synke ned i godstolen og lese bloggen din. Det er en fin
      søndagsformiddag. Nyt dagen!

    2. Som alltid Janne, her ler jeg så snørr og tårer renner (litt allergisk også da)🤣 Du forteller alt så levende, ser alt for meg! Han i midten som har tatt lavkarbo til nye høyder…. Jeg dævver!!! Skulle så veldig gjerne vært på en kveld med et foredrag med deg, eller jeanskveld for den saks skyld 💕 så herlig at du tegner litt igjen, digger tegningene dine, de understreker bare historien og humoren din 👍 ha en strålende søndag og en ny fantastisk uke! Gleder meg allerede til neste oppdatering fra deg😘klem

      1. Den lavkarbodietten er ikke til å tulle med altså 😉 Takke meg til boller fulle av gluten og karbohydrater. Tusen takk for nok en hyggelig kommentar Heidi, jeg blir alltid så glad når du legger igjen spor etter deg. Ha en nydelig søndag 🙂

    3. Jeg er så glad for at jeg kom over bloggen din for en god stund siden. Ett innlegg lest og jeg var hekta😀Søndagen er virkelig ikke den samme uten❤️

      1. Du aner ikke hvor mye slike kommentarer som dette betyr for meg! Tusen takk, og riktig god søndag til deg. Her er trimmen unnagjort, nå står kanelboller til heving 🙂

    4. Disse slagferdige kommentarene dine er en fryd å lese, humrer for meg selv i sofakroken med strikkinga på fanget 😃😃
      Jassa så du fikk med deg P4 kommentaren ja..
      Spørsmålet på face var «hvem blogg følger du» ( eller noe i den retning), og da måtte jeg jo si som sant var at det er jo «Janne Nordvang blogg» og «Kjell Ola Kleiven blogg» 👍
      Ha en fortsatt fornøyelig søndagskveld, og en våryr uke 🌞🌞🌱🍃

    5. FOR et herlig blogginnlegg! 🙂 Syns jeg kjenner lukta av nystekt brød og vårsol i håret! 🙂 En deilig årstid når naturen begynner å våkne opp igjen og man kjenner sola varme i nakken!
      Ha ei fin uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg