Ei uke, på Costa Del Måsan.

På plattingen nedenfor verandaen, den vi bygget i fjor, skulle det nå etter planen ha stått et passelig stort basseng med stålkanter, slik at kattekreket ikke kunne punktere topp-ringen, slik som i fjor. Sånn ble det ikke, i hvert fall ikke enda. I likhet med rekkverket rundt, og porten vi har planlagt, må også stort basseng vente til feriepengene kommer. Kjedelige prioriteringer nå i varmen selvsagt, men nødvendige. Nå hadde vi jo heller ikke regnet med bassengtemperatur før i midten av Juni, men fyttikatta som denne måneden har levert varene. Denne uka ble bare en gjentakelse av den forrige. Egentlig kunne jeg kopiert forrige søndagsblogg om “ukas øyeblikk”, og postet det i reprise i dag. Sol, varme, familie, pusekatter, blomstrende syrin og jobb. Akkurat som i forrige uke, samme gamle leksa 😉

 

( Hobbyblogger flyter i barnebasseng en søndag morgen. Livet er fint det! )

I mangel på millioninntekt trasket denne frua bort på Europris med minstepoden på fredag. Skulle bare sjekke prisen på bassenget vi egentlig ønsker oss. De hadde ett igjen.  1299 kroner. For mye akkurat nå. Men siden plattingen bare er halvferdig fant vi ut at vi like gjerne kunne ta med oss et midlertidig basseng også. Raska med oss et sånt barnebasseng til 249 kr, kjøpte med oss en is, og rusla ganske så lykkelige hjemover. Blir da vel nedkjølt i et mindre basseng også!

 

( Trenger ikke stort basseng for å kjøle seg ned. )

 

( Når bassenget til og med kommer med “digg og deilig”- garanti. Det ser du på den “Blir lagt merke til i råflott basseng” tegningen på bassengkanten. )

 

Nå har jeg pakket bagen, og reist på ferie. Dro med meg et håndkle, ei bok og en iskaffe. En sånn type som alltid gir meg rennesjau, men som  er så god at jeg likevel ikke klarer å la vær. Gjør ikkenoe, for jeg dro ikke langt. Bare til den nedre plattingen. Sitter ca 6 meter fra doen. Trygg avstand.

Og her sitter jeg og nyter livet. Jeg har merker midt på leggen etter en litt for trang treningstights, myggstikk som klør, og jeg elsker livet akkurat nå. Har trent litt på morningen. Ikke hardt, løp ikke langt, løp ikke engang hele veien, men det er en start.

 

( En kartong løs mage på bassengkanten. Paraplydrink er oppskrytt! Finfolket har det herlig! )

 

Nå sitter jeg her og kjenner hvilepulsen komme. Nyter morgentimene av den siste dagen av enda ei fin uke, og gleder meg til den neste. Sola har enda ikke helt nådd plattingen, men om få strakser strekker den seg over bjørketrærne og skal få jobbe iherdig med bikiniskillet mitt. Alle bloggere med respekt for seg selv må ha bikiniskille. Bloggerne med mest respekt for seg selv føler ikke for å vise det frem.

Uka som gikk var fin, samme som sist. Varme dager på jobb, travle dager, slappe kvelder. Grillmat omtrent hver kveld, har tatt litt ekstra vare på hverandre. Mange gode samtaler. Mellomste poden har hatt skriftlig eksamen. Merker så godt at gutta ikke er små lenger. Stadig sprer de vingene, og flakser rundt uten oss. Fint og trist på samme tid. Kjenner at jeg verdsetter nattaklemmene enda mer nå om dagen. “God natt, sov godt, glad i deg”. Vi sier det hver kveld, kanskje litt av gammel vane, men det er jo sant. Og det betyr så mye. For selv om de løsriver seg, blir større, får lov til mer, og våger mer, så kommer de hjem hver kveld. De bor her enda noen år til, fyller måsahuset med lyd og tilstedeværelse, og nattaklemmer. Hver eneste dag. Elsker det.

Jogget opp til Ida i går, ble bedt på kaffe på terrassen hennes. Fikk et glass vann også, et som holdt seg kaldt med et kjøle-element hun hadde kjøpt. Flott i matpakka også, sa Ida, så osten ikke svetter. Passer supert i ei drikkeflaske og. Jeg fikk assosiasjoner til så mye annet hun kunne nedkjøle med den, og lo så jeg svetta mer enn jeg gjorde på joggeturen opp. Blei litt varm og rød i kinna og. Lurer nesten på om jeg må skaffe meg sånn genialt kjøle-element sjøl…ukas latterkrampe ass. Herreminhatt så gøy det er å le sånn skikkelig!

 

( Når venninna di legger et høne kjøle-element i vannglasset ditt… )

Jeg har brukt skjørt og kjoler denne uka. Pleier ikke det, føler liksom alltid at jeg ikke har kjolekropp. For mye bulker og rusk både her og der. Men denne uka bare bestemte jeg meg. “Mannet” meg opp, og tredde på kjoler flere dager på rad. Ingen store øyeblikk for resten av verden selvsagt, men for meg var det i grunn det. Jobbe litt med hodet. Klart jeg også kan ha på kjole! Kjole, og hjemmelaget iste i termokopp på vei til jobb. Fint. Da kjentes det skikkelig ut som sommer, og en aldri liten personlig seier.

 

( Skjørt og iste. Prøver å væra litt dame. )

 

Crosstrening med gutta. Det var fint. Varmt som pokker der oppe i grushagen, løp gjennom sprederen med klærne på når vi kom hjem, som en gjeng tullinger. Gutta begynner å bli store ja, men litt barnslige er de og. Skal kanskje ikke snakke så høyt om det jeg, som løp gjennom selv, fult påkledd, som en hvilken som helst tulling. De små tingene, sånne spontane, “dumme” ting, det er fint. Små øyeblikk som huskes lenge.

 

( En gærning på to hjul, i et grustak i varmen. )

Clematisen min som blomstrer. ( Er usikker på hvordan det skrives. Orker ikke Google ) En avlegger etter mormor og morfar sin hage. Den har ikke blomstret på flere år, og jeg trodde mine anti-grønne fingre hadde ødelagt den. Men nå blomstrer den igjen. Fint øyeblikk. Mimra litt, vannet litt.

 

 

Moreller på trammen, og kjempestore blåbær som smelter på tunga. Smaken av sommer. Fint, fint, fint. Det er så mye å nyte, så mye å være glad for. Sitter her på krakken og plasker med bena i bassenget. Sola har nådd bjørketoppeene mens jeg har sittet her og blogga, kjenner at den slitne sportstoppen er i ferd med å tørke allerede. Kjenner at iskaffen begynner å virke også. Tror jeg logger av, løper på do,  og når det er unnagjort skal jeg jobbe litt til med bikinikillet, her ved bassengkanten på Costa Del Måsan. “Fattigfolk” kan også ha det riktig så fint 😉

 

 Ønsker deg en aldeles nydelig søndag, og tusen takk for følge denne uka. Håper øyeblikkene dine har vært mange, og gode.

 

18 kommentarer
    1. Slike øyeblikk som du har tenker jeg at du nyter. Været kan jeg ikke si meg fornøyd med, men uansett har jeg en stamp ute som inneholder 38 grader varmt vann og herlig massasje for en værsyk tuppe i nord. Om det regner i håret gjør det ikke noe.
      Fått mange fine spaserturer på flere kilometer, man kler seg etter været og ut på tur aldri sur. Det skal bli langt i dag. Får middagsgjester, men maten passer seg selv i grillen. Sønnen kommer hjem og mamsen får klem som man lever lenge på.
      Vi får nyte på hver vår kant! Ha en flott søndag!

    2. For et artig innlegg. Du skriver så ærlig og med godt humør at jeg ble lykkelig bare å lese innlegget ditt:)
      Kos deg med resten av dagen.
      Første gang jeg fikk lese bloggen din og jeg hadde det gøy:)

    3. Nok en nydelig dag i vakre Aurskog.
      Sitter med kroppen i sola og hode i skyggen.
      Magisk sommer, og svak vind i håret…
      Nå nyter vi det gode liv.
      Ønsker deg en flott uke og vi nyter også gode bamseklemmer med våre kjæreste💕💕💕

    4. Hanne B: Livet er godt i denne kommunen om dagen, en herlig forsmak på sommer. Ønsker deg en nydelig dag, og ei flott ny uke 🙂

    5. Sitter i skyggen (midlertidig) bak huset mitt i Aurskog og leser bloggen din. Må føle litt på skyggen etter å ha jogga Dreierudrunden.. varmt, men godt 🌞 mens jeg leste kom jeg til å tenke på en låt jeg hørte mens jeg jogga – “De nære ting” – med Trond Granlund.. den passa så fint inn i dag 😊 kos deg videre ved bassengkanten 🏊

    6. Eli: Tusen, tusen takk for kommentar som varmer langt inn i hjerterota. ønsker deg en flott ny uke med masse fine øyeblikk 🙂

    7. Iskaffe/frappe fri for rennesjau 😉
      1 dl laktosefri lettmelk ev soyamelk.
      2 dl isbiter
      1 ss sukrin gold eller 2 ss vanlig sukker.
      0,5 – 1 dl espresso ev sterk kaffe! Helst avkjølt, men ikke et must.
      Har man slik espresso kapsel maskin og har kapsler med karamell, sjokolade el vanilje smak, er disse helt supre å bruke!
      Hell alt oppi en smoothie maskin el blender, mos i vei til isbitene er «borte.»
      Og vips, man har en nydelig frappe/iskaffe.

    8. Herlig lesing – igjen! Takk skal du ha.
      Hatt mange fine hverdagsøyeblikk selv og vet heldigvis å sette pris på dem…
      -Avkjøling av tærne i vaskebøtta med iskaldt vann på terrasssen mens jeg hører på fuglene som synger flerstemt. Funker bra i mangel av basseng…
      -Topptur i fjellheimen med mann og svigermor på godt over 80 år (Intet mindre enn imponerende👏🏻)
      -Gode venninnesamtaler og følelsen av å være til støtte og hjelp når noen går igjennom tøffere tider.
      Takknemlig!
      Ønsker deg og gutta en fin søndagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg