Mannfolk og mus.

Etter forrige blogginnlegg der jeg skriver om gubben vs italienske drømmemenn i billige kioskromaner har flere spurt om hva gubben mener om det å bli utlevert på bloggen. “Stakkars Ronny!”, sier folk. “Han som er så stille og rolig, han som bare er snill og god!”

Snill og god MY ASS!!!!

Altså, han er det! Verdens snilleste faktisk, og jeg vet jeg er heldig som har han, men i dag har han kødda med feil mus, og akkurat sånn tenker jeg er grunnlag for skilsmisse!

Jeg hater mus! HATER det, og han vet det. Han vet også at på grunn av han er den nedre delen av undertegnede delvis lekk, og noe av det som utløser ufrivillig skvetting av ulikt omfang er nettopp mus!

 

 

Dagens historie starter kl 08.10.

Jeg er nydusjet, matpakker er smurt og lagt i tre skolesekker, jeg har kledd på meg og tar med en søppelpose på vei ut døra.

Jeg ankommer søppelbøtta kl 08.11, holder søppelposen i venstre hånd og sykkelen med høyre. Jeg åpner lokket på søppelkassen, og finner følgende “presang med kort” fra gubbestuten!!!

 

Kroppen min har en egen forsvarsmekanisme når jeg ser mus, død eller levende.

1. Jeg skriker. Helt ukontrollert, og høyt!

2. Tærne krøller seg og stivner. Det tar noen timer før de retter seg ut og jeg får tilbake normal gange.

3. Hjertebank og smak av galle i munnen.

4. Jeg tisser på meg! Dette også helt ukontrollert!

 

Det har seg sånn at denne dama i en kort periode av livet ble gravid bare gubben tok av seg tennis-sokkene. Sånn helt seriøst! Det raslet i eggstokkene bare han hevet et øyebryn mot meg, og jeg satt festet til den hårete mannekroppen som bananfluer i et råttent fruktfat.Gubben gikk liksom ikke glipp av en eneste fordømt eggløsning tidlig på 2000-tallet, og den ene ungen etter den andre skvatt ut av det som i dag er en slarkete hengekøye av en livmor.

Vi fikk unger oftere enn vi fikk tilbake på skatten  på den tiden, og når man får tre gutter med ni måneder og et kvarters mellomrom, ja, da skjer det noe med knipemuskelen der nede i venusgrotten.

Jeg kan per dags dato, til tross for gjentatte knipeøvelser i tide og utide, ikke hoppe på trampoline, le, hoste, nyse…eller bli skremt.

Skvetter jeg, ja så skvetter jeg… (tygg litt på den du 😉 )

 

Så sånn er det. En død mus i søpla, en skvettende mus i underbuksa, og ei illsint kjærring med blogg!

Så stod jeg der ved søpla, med søppelposen fremdeles i hånda og hjertet i halsen, mens jeg ukontrollert tisset nok til at den nye buksa fra Cubus var ubrukelig , og fruen pent måtte dusje og skifte enda en gang før jobb.

 

Onsdagskvelden brukes derfor til klesvask, sårt trengte knipeøvelser, og utklekking av hevnplan til den spermhaugen som har skyld i hele hendelsen.

Nå håper jeg bare at denne fremtidige lille musejegeren blir en like dyktig skadedyrutrydder som sin mor, slik at Ronny i fremtiden ikke finner noen mus å leke seg med!!!

(du kan jo tygge litt på den også!)

 

Ønsker alle en skvettfri onsdag.

 

7 kommentarer
    1. Leser gjerne dine betraktninger gjennom et år i bokform👍🏼😂Ler så jeg griner-og nesten tisser på meg..

    2. Hei,
      Jeg koser meg med dine blogger. Denne inneholdt noen spesielt morsomme formuleringer. Får jeg lov til å republisere den på rb.no selvfølgelig med kreditering av deg og bloggen din?
      Mvh
      Magne Storedal
      ansvarlig redaktør
      Romerikes Blad
      93256038

    3. LEVER han fremdeles???? :-O
      Etter å ha lest to av blogginnleggene dine, tisser jeg snart på meg jeg også, mage-“musklene” er støle og brillene dogger av alle lattertårene.
      Gleder meg til å lese mer, men nå skal jeg ut og lufte min vakre firbente.
      Takk for at du har løftet dagen min! 🙂

    4. eiheks: Han lever fremdeles, men han var halt noen uker 😉 Tusen takk for at du leste, og tusen takk for veldig koselig kommentar.

    5. Hahahaha så utrolig bra, og du er ikke alene om å være livredd for mus… De og edderkopper erre verste Gud “eller hvem det nå er – har skapt”.. 😱
      En natt for noen år siden sjekket jeg noen brakker der det bor arbeidsfolk… Så i gangen der løp det ei mus foran meg… Og pga jeg gjør som deg…. og hyler… Så måtte jeg seriøst holde meg foran munnen og holde pusten (kunne ikke hyle høyt å vekke 50 mannfolk som sover søtt i brakke soverommene sine) 😱😱 … For brått løp musa andre veien … MOT MEG 😱😱😱 Jeg klistra meg inntil veggen så godt jeg kunne og så løp den forbi meg…. (i hodet mitt er det jeg som er lita som ei mus og musa like stor som meg #denfølelsen#
      Jeg grøsset videre på runden og såg ikke musa igjen… Skummelt det og… Hvor står de og observerer egentlig 🙈
      Og for enda lengre år siden, da jeg var ferskere vekter… Da gikk jeg i høyt gras og sjekka bygg utvendig midt på natta…. hater høyt gress… Satt meg inn i bilen, fikk en tlf fra kollega, snakket med han da jeg skrev en rapport på blokk på fanget med tlf støtt mot skulderen… Bare dunkelt lys fra billampa i taket… Så krøp det sånt monster stor edderkopp, du vet de med liten kropp og 4 meter lange bein.. Over lårene mine… Og da hylte jeg og slapp alt jeg hadde inkludert tlf og løp hysterisk ut av den parkerte bilen på ett øde område…
      Stakkars kollega min trodde seriøst jeg ble overfallt og ble livredd selv av det dødsskriket jeg hadde.. Og jeg lyste me maglighten febrilsk nedover beina mine etter flere små kryp…
      Hehehehe er vekter,n sin det serru 😂😂😂
      Ække redd tjuvradder, men vis meg mus å edderkopper 😱😱😂😂
      Bare digger bloggen din assa 😍
      Skulle ønske jeg kunne skrevet om alt det morsomme rare jeg tross alt opplever mye av på jobb, men, så er det ment to be secret å alt det der… 😄 Men hadde vært bestselger hehe… Elska jobben ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg