Frifredag.

 

Planleggingsdag på hele huset, bortsett fra gubben. Jeg hadde en kort time på kontoret i dag tidlig mens gutta fremdeles sov, og så kunne jeg dra hjem for å ta helgen. Jeg har jo som mål å nyte hverdagene mer, men en langhelg nå og da er slett ikke å forakte det heller.

Faktisk har vi gledet oss sånn til å ha fri på fredag at vi har hatt nedtelling på tavleskapet hele uka.

Jeg er for øvrig på jakt etter bevismateriale til å felle “kunstneren” som har tatt seg friheten med å besudle kunstverket mitt med sannheter som aller helst skulle vært usagt…

 

Vel hjemme hoppet jeg i joggebuksene og tok turen til Høgåsen i deilig høstsol. Det er tross alt bare å nyte de siste fine dagene før snø, sludd og kuldegrader kommer og lager rim i barten.

 

Til tross for røde kinn og svette kroppsdeler liker jeg å “løpe” i skogen, og å rusle rundt alene gir rom for å tenke. Jeg liker å tråkke alene innimellom, liker å slippe å snakke, og under slike turer bobler gjerne kreativiteten, og ideene kommer som perler på ei snor. Det må bli en slik tur til i løpet av helgen, denne gangen med poser til å samle materialer i. Skogen bugner for tiden av flotte materialer av ulike sorter og farger, og jeg gleder meg til å lage litt julepynt i form av kranser og liknende.

Vel hjemme, og med hodet fullt av ideer kunne jeg roe ned med kaffe (egentlig er det Pepsi Max, men det er så mye mere voksent å late som det er kaffe) og dagens utgave av Indre Akershus Blad, de lokaleste lokalavisa av dem alle.

 

På mandag var en av deres journalister i måsahuset for å spise frokost og gjøre et lite intervju med denne ferske bloggeren. Det var kleint! Superkleint! (og litt kult) Anne, som journalisten het, var supertrivelig, noe som gjorde det hele litt mindre skummelt, og “Fredags-praten” som spalten hennes heter var (om man ser bort fra det kleine) i grunn ganske hyggelig.

Morsomt var det også at blogginnlegget om ludderet vårt, altså pusekatten Nelly som ble smelt på tjukka av en småkåt landstryker, fikk så stor oppmerksomhet at hun på mandag ble midtsidepike i en annen lokalavis.

 

Ludderet selv tar den nye kjendisblogger statusen med stor ro, og bruker det meste av tiden sin på å amme de fem søte små.

Og søte er de!!! Bare sjekk bildet under lissom!

 

I dag er det to uker siden de krabbet ut av ludderet og så dagens lys i ei trekasse fra Felleskjøpet. I dag ble de fotografert i verdens fineste kopper fra  verdens koseligste butikk, “Hos Mona”, på senteret.

Det beste med slike fridager man vanligvis ikke har er at de er helt stressfrie, og vi tar oss tid til å være sammen. Tidligere i høst gikk vi til innkjøp av ei bålpanne, og den har blitt guttas absolutte favoritt. de has selv laget bålplassen, montert panna , snekret krakker og stablet ved. I dag samlet de seg rund bålet ved lunsjtider , sammen med noen kamerater, og grillet lunsj på åpne flammer.

Det er kos det!

Skal man først kose seg ute hører det med en enkel desser også. Man legger jo ikke på seg når man spiser ute, fordi hjernen registrerer den friske luften, og tror dermed den er i aktivitet utendørs. Som tidligere nevnt, det hjernen ikke vet ar den ikke vondt av.

Nå har måsagubben nettopp kommet hjem etter å ha hentet gutta på klubben. De gjør seg klare for senga, og jeg skal tvinge med gjennom enda en film med Arnold Swartzenegger for å klede gubben…

Det kan forresten virke som en angrende “kunstner” har gjort bot for sine synder innimellom tannpuss og kveldsmat.

 

 

God helg ønskes fra hun som er avbildet i lokalavisa!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg