Hverdagen er aller best.

Et av målene jeg har satt meg er å glede meg mer over hverdagene.

Jeg tar meg selv så ofte i å glede meg til helgene, også glemmer jeg liksom litt å nyte de dagene det er aller flest av, nemlig hverdagene. Det er jo de det er flest av. De burde nytes enda mer. Livet er jo hverdagene, det er da de fleste minnene skapes.

Hverdagene her i huset er egentlig ganske lette å nyte. Til tross for at dagene er travle og aktive med tre store gutter i hus finnes det så mye glede å hente. Vi er så heldig å ha tre glade gutter som fyller huset med masse later, dårlige vitser, mye aftershave, og masse venner.

I dag ble hverdagen litt annerledes da vi startet med en tur på sykehuset med minsten. Ren rutine for han som til stadig er til kontroll med øre, nese og hals, men sånne dager gir jo også rom for litt ekstra hverdagskos.

Vel hjemme fikk pjokken hvile, og mor kunne også slappe av litt med en av favorittsyslene. Tegning og fargelegging. 

 

Det er nok ikke alle damer som vokser fra det å farge nøye innenfor strekene. Jeg koser meg så veldig, og senker virkelig skuldrene når jeg kan ta frem penn, papir og tusjer. I dag har jeg også kunne tegne noen av mine absolutt favorittmennesker, og det gjør det jo ekstra gøy. Ekstra høy kosefaktor blir det når man legger til sjokolade og kaffe.

Med en pus i fanget, sjokoladebart på overleppa og tusj i hånda ble det skapt en liten karikatur av alle damene på Helse og Oppvekst kontoret på skolen. Mulig det blir et lite dørskilt av det til slutt. Så herlig det er å kunne lage noe, skape noe kun fordi man vil, og ikke fordi man må.

 

Pjokken som var innom sykehuset i dag ønsket julebrus og hjemmebakt brød til kvelds, og skal man først nyte hverdagen, finnes det ikke noe bedre enn å nyte den med brød så ferskt at smøret smelter og brunosten renner av. DET er kos det. Ekstra kos er det å spise brødskiver og drikke te av fint porselen, så da tok vi like godt turen innom min absolutte favorittbutikk her på Bjørkelangen. “Hos Mona” på senteret er enn sånn butikk det er helt umulig å gå forbi uten å sikle eller stønne høylytt. Det er SÅ mye fint hos Mona, og hun er superkoselig å handle med. Man er liksom ikke bare kunde i butikken, man er litt gjest også, og blir behandlet deretter. Alltid tid til en liten prat, og sikler du for mye over fine putetrekk, saueskinn, eller blått porselen får du sikkert en serviett å tørke deg med og. I dag ble det med to nye asjetter hjem til måsahuset. Vi måtte jo ha noe å ha brødskivene på lissom…

 

Det ble som poden ville. Innimellom kattekos og tegning bakte vi flettebrød av speltmel og laget eget smør av fløte og havsalt. Snakk om hverdagslykke. Finnes det noe bedre enn når lukten av nystekt brød sprer seg i huset, og står klart på benken til et lite inntog av tenåringer kommer hjem fra skolen?

Åh, hverdagslykke.

Og det aller beste….

Man legger ikke på seg når man spiser av fint, blått porselen fra fine butikker på senteret.

En god hverdag ønskes deg og dine.
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg