Fire twist og “bikini”-skille.

Åh, som jeg elsker søndager.

Søndag er hviledagen, også for kroppen. Det er jo en kjent sak for oss såkalte jo-jo slankere at man ikke legger på seg på søndager, nettopp fordi kroppen hviler, og ikke tar seg bryet med å ta til seg eventuelle kalorier kroppens innehaver måtte finne på å fylle den med! Nettopp derfor har jeg gledet meg til dagens frokost siden i går ettermiddag. Den skulle bestå av et solid stykke saftig sjokoladekake med tutti-frutti strø, og et stort glass skummet melk.

Det kan jo også nevnes at kalorier fra kake skylles lettere ut av kroppen når man drikker skummet melk i stedet for en litt fetere melketype.

Men…nå er det nå engang sånn at i måsahuset bor det også to tenåringer. De er som tenåringer flest. De bruker lang tid på badet, de har høyere underbuksekant en bukselinning, de tror at man automatisk blir damemagnet av å dra på bakhjulet på tråsykkelen…OG, de eter som ulver!!!!

Ikke bare hadde de spist opp sjokoladekaken før jeg stod opp, de hadde også satt den tomme langpanna tilbake i kjøleskapet for å slippe unna unødvendig husarbeid som oppvask og søppeltømming!

Hva pokker lissom????

 

 

De skyldige “satt” i sofaen med fårete pubertetsblikk mens de sendte bilder av neseborene sine til hverandre på SnapChat, og lot seg ikke skremme  bemerkelsesverdig av den noe hissige og sjokoladefysne moren. Etter en kraftsalve av ei kjefteregle hørte jeg i det jeg snudde ryggen til, en noe rusten stemmeskifte-stemme som halvveis hvisket til broren sin- “Fy flate, alt det maset for et sjokoladekake stykke! God hun ikke så det tomme skokoladepapiret ass!”

 

Som en slankeninja kastet jeg meg på nytt inn i kjøleskapet på jakt etter flere grunner til å kjefte på fjortisene, og joda, der i kjøleskapsdøra, blant diverse smørepålegg og siste rest av en gammel blåmuggost lå et tomt sjokoladepapir. HVA SKJER MED Å IKKE KVITTE SEG MED BEVISENE??? 

Fast bestemt på å utnytte hviledagen til kroppens fordel tok jeg en liten hvit løgn og fortalte gubbe og unger at jeg skulle en tur på Avancia for å løfte litt vekter. Jeg nyter å se det litt slørete nyforelska blikket til gubben hver gang jeg sier at jeg stikker på trening. Blikket som vitner om håp om en strammere kone med enda mer overskudd til ekteskaplige gleder…som baking av kromkaker eller parring av sorte arbeidssokker.

Sannheten var at jeg satte kursen mot treningssenteret med lommene fulle av mynter og fire kokostwist, med kun ett mål for øyet.

Solarium!

Trene på en søndag? Seriøst. Det er hviledagen, og det eneste som bør trenes er kjevemusklene når man setter tennene i et realt kjøttstykke etterfulgt av valgfri dessert!

Så, mens fire kokostwist sakte fikk smelte på tunga lot jeg kroppen horisontalt flyte utover på en plastseng av ultrafiolette stråler, mens jeg lot meg rive med i fantasien om at jeg sakte men sikkert ble forvandlet til en mellomgyllen utgave a J-Lo.

 

Etter soling kunne et noe for ærlig speilbilde fortelle at til tross for hviledagen var kanskje ikke de fire Twistene den beste ideen jeg har hatt. Uansett, er det en teori som faktisk stemmer, så er det at brunt flesk er finere enn hvitt flesk, og om man ikke blir fager og blond innen neste søndag så kan jeg i alle fall brife litt med et kjøpt og betalt polett-skille under trusa fra Pierre-Robert, som min urnorske gubbe totalt fritt for språkøre, insisterer på å kalle Per-Robert!

Følgende Snap ble sent til gubben (se bilde under), bare sånn for å blåse litt ekstra  liv i ekteskapet. Blir`n ikke tent nå, så vet ikke jeg!

 

 

Uansett, med en kake mindre i kjøleskapet, og i mangel på ribbe med svor har jeg slengt sammen en pai bestående av brokkoli ( kjempesunt), skinke, paprika og store mengder ost av ulike slag.

 

Det som er så fint er at om du legger litt salat på toppen av et stykke pai, så legger man ikke på seg. Kroppen ser nemlig ikke all osten under all den salaten!

 

En god søndag ønskes alle, både de med og uten “bikini”-skille!

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hei Janne 😊
      Gleder meg over fremtidige blogginnlegg fra deg om stort og smått, med snert av alvor, og masse humor og selvironi 😁😂 Har lest de 3 innleggene….du skriver så godt og fengende 👍
      Ha en fin kveld 🌹
      Klem, Astrid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg