Til en som fortjener det.

Den største gleden du kan ha, er å gjøre andre glad. Mormor sa alltid sånne kloke ting, for mormor var en sånn klok dame. Stillferdig, full av integritet, lugn, snill og god. Og mormor hadde rett. Det finnes knapt en større glede, enn det å glede noen. Smil er til for å deles, latter er best flerstemt, og en julekalender full av små overraskelser gleder aller mest når du kan gi den bort til en som fortjener det!

 

Bolla følger selvsagt ikke med kalenderen, men har som du ser kvalitetssjekket alle pakkene 😉

I to år på rad har jeg pakket inn, og gitt bort en kalender til en som fortjener det, rett og slett fordi det gleder meg. Jeg bestemmer ikke hvem som får kalenderen, jeg bare trekker ut en av de påmeldte, og hvem som er påmeldt, det er det du som bestemmer.

 

Jeg har pakket inn 24 små pakker. De inneholder gaver av ulik art som vil kunne glede et skikkelig brukanes kvinnfolk i alderen 20-99. Så er spørsmålet da, om du kjenner et brukanes kvinnfolk, ei bra dame, ei grom kjæring, ei som fortjener en helt egen adventskalender i år?

Da synes jeg du skal melde henne på. Om hun blir trukket som vinner er hun ekstra heldig, om hun ikke blir det vil hun likevel vite at akkurat du unnet henne denne gleden, og det i seg selv vil kanskje være en glede stor nok! For det koster ingeneting, men betyr likevel så innmari mye, å vite at noen tenker på deg, at noen unner deg noe, at noen vil glede akkurat deg!

 

Du kan melde henne på ved å legge igjen en kommetar under dette innlegget her på bloggen, eller i en kommentar under linken til akkurat dette innlegget på facebooksiden til JanneNordvangBlogg. Det er selvsagt hyggelig om du skriver noen ord om hvorfor akkurat hun fortjener det, men det er slettes ikke et krav, og husk at ikke alle liker all oppmerksomhet på nett 😉 Vær gjerne raus, men også diskret, om det kjennes rett.

 

Om du vil kan du selvsagt melde på fler enn en.

Vinneren av adventskalenderen vil bli trukket i kveldingen fredag 22 Novemer, offentliggjort i et innlegg på facebook samme kveld, slik at kalenderen kan bli sendt i god tid før 1. Desember.

 

Vil du bli med å glede en du er glad i? En som fortjener det? Meld henne på da vel.

Vi blogges.

78 kommentarer
    1. Ååå 😍 😍 😍
      Det hadde vært kjempekos å vinne den kalenderen, slik at jeg har noe å glede meg over selv om svigermor kommer og blir her i hele jula 💣💥

    2. Min venninne Wenche fortjener alt. Hun er ei drivanes dame. Klok, reflektert, raus, humoristisk, rar, lojal, søt,…verdens beste venninne. Familien er langt unna, og det blir mye jobbing i desember. Nominerer henne til denne flotte gaven <3
      Gunn

    3. Hei Janne!

      Tusen takk foren fantastisk blogg, som lyser opp en ellers grå og trist hverdag <3

      Ja, min datter Sine Ølstad <3 Hun fortjener det virkelig.
      Hun bruker så mye av sin tid på omtanke for alle rundt jul og tradisjoner. Hun er bare 21 år, men er veldig opptatt av at alle skal ha det godt, og spesielt i julen. Hun maler, tegner og lager hjemmelagde julegaver gitt fra hjertet. Hun elsker å hjelpe pappa og bestemor å kjevle flatbrød til mølje, og inviterer gjerne folk med. Allerede i oktober/november er hun i full gang med produksjon av julegaver, og hun elsker å pakke det inn.
      Varm juleklem til deg og dine! Unni

    4. Jeg vil at min datter Stephanie skal vinne en gave. Det fortjener hun virkelig av grunner jeg ikke vil utdype her 🥰

    5. Heisann!
      Min sønn på 9 år ønsker at hans kusine på Aurskog fortjener en oppmerksomhet, da hun har hvert alvorlig syk i en lang periode. Hun er på bedringens vei og trenger all den styrke og positivitet kan gi henne. Hun heter Marthe Marie Wangen. Verdens sterkeste jente/ung dame
      Hilsen Sondre Westbye 9 år

    6. Jeg vil gjerne melde på min hverdagsengel Elizabeth Dahl, som er den mest unike og uerstattelige venn jeg har ❤❤❤

    7. Jeg vil få nominere min gode venninne Marianne Ligaard Eriksen. Hun er super og stiller alltid opp. Selv om det innimellom går litt tid mellom hver gang vi snakkes, så er hun en enestående venn når vi finner tid til å være sammen. Når jeg trenger hjelp bidrar hun alltid!! Det siste året har hun hatt noen utfordringer og hun fortjener en oppmuntring!

      1. Jeg vil gjerne nominere min eldste datter, Hege. Hu er alenemor til to flotte barn og har slettes ikke tid til å tenke på seg selv, verken i ei travel førjulstid eller andre tider av året ❤️

    8. Jeg ønsker at min gode venninne i nesten 40 år, Mona Roscei Bjerke skal være den heldige mottaker av en julekalender

    9. Så gøy att du lager en slik kalender Janne 🙂 Melder på Hege Haugeland Nilsen. Den dama er helt rå! Hun ser alle rundt seg, å gi mye av seg selv for andre. Ett flott forbilde 🙂 Hadde vert så gøy om hun hadde fått en slik overraskelse 🙂

    10. Jeg synes Sonja Mertens fortjener denne, stiller alltid opp og er pådriver for mye i vårt lille grendesamfunn

    11. Jeg har verdens beste bestevenninne, Hilde Bärnholdt-Olsen ❤🥰 hun er den mest grepa dama jeg vet om 👍 hun og jeg møttes høsten 1973, 9 år gamle, og vi har fulgt hverandre i tykt og tynt siden den høstdagen 😊 vi sees ikke hver uke eller måned (selv om vi bor ganske nærme hverandre 😳🤔) men vi har kontakt ukentlig ❤ vi har vært der for hverandre i gleder og sorger, har jevngamle barn og barnebarn.. hun stiller opp for alle: meg og mine, mann, barn og barnebarn, foreldre, tanteunger, jobben og i politikken i byen. Et skikkelig grepa kvinnfolk, som jeg er så glad i ❤🥰

    12. Jeg vil gi kalenderen til min gode turvenninde Britt Halvorsen.
      Glad i henne for god latter, fine samtaler og vår ulike tilnærming til livet – gull verdt!! 💖💖

    13. Jeg ønsker å melde på ei veldig god venninne, som alltid stiller opp om det er stort eller smått. Kristin Langnes er ei av de aller mest reale jentene jeg kjenner. Hadde vært kjempekoselig om hun kunne blitt overrasket med en kalender.

    14. Jeg vil gjerne melde på min fantastiske venninne Camilla Mostervik. Et fantastisk medmenneske som alltid ser den lyse siden av livet på alles vegne og får til det utroligste uansett hvor mye motstand livet viser. Og det har ikke vært reint lite. ❤️

    15. Jeg vil melde på min datter Ingebjørg Kristin Romestrand. Hun har det travelt med jobb og tre tenåringer hjemme. Kunne vært kjekt å overraske henne med en kalender. 😊👍

    16. Min mamma er ei tøff dame som er 84 år, bor på hytta si inni skogen, kjører atw og klarer drt meste sjøl, ja, hun fortjener en adventskalender ❤️
      Krysser fingre og tær
      -Helle-

    17. Siv Karin Andersen, min kjære svigerinne
      .Hun er mor til 13 barn, 11 er egenprodusert og 2 er fosterbarn. I tillegg er hun bestemor til en hel bande småtroll. Selv om hun er travel så er hun alltid positiv og full av gode påfunnet for å glede andre. Er det noen som virkelig fortjener en kalender så er det Siv som i mange år har laget kalendere til andre.

    18. Da hadde jeg ønsket at min datter, Kristine, som har blitt student, og har flyttet til Sogndal hadde vunnet😊
      Hun elsker jul og tenker det hadde overrasket henne veldig med en sånn kalender ❤️

    19. Mamman min hadde fortjent en skikkelig oppmuntring. Hun passer på alle andre enn seg selv og prøver alltid å hjelpe og sørge for at alle har det bra.

    20. Min kollega og venn Eirin Martinussen ⭐️ Hun er stjernen som får dagene lyse og trivelige på jobb

    21. Vil melde på mi gode venninne Marit Klokk. Ho står på for alle rundt seg og fortjener en oppmerksomhet.

    22. Du altså, Janne! 😘 Den skal i så fall datteren min få! Hun har vokst til å bli en omsorgsfull, snill, pliktoppfyllende ung dame som jeg elsker over alt på jord! ❤️ Å glede henne med en kalender hadde vært helt fantastisk!

      God førjulstid til dere alle i Måsahuset! 🥰🥰

    23. Du altså, Janne! 😘 Den skal i så fall datteren min få! Hun har vokst til å bli en omsorgsfull, snill, pliktoppfyllende ung dame som jeg elsker over alt på jord! ❤️ Å glede henne med en kalender hadde vært helt fantastisk!

      God førjulstid til dere alle i Måsahuset! 🥰🥰

    24. Du er bare herlig Janne😘 ordner med kalender til andre! Jeg har ei venninne jeg vil nominere💕 ei som stiller opp for alt og alle, aldri nei i hennes munn. Huset er åpent for alle venner av hennes tre tenåringsbarn, og alt det fører med seg…. Så jeg håper Kristin Matre Andersen vinner denne 🤩 Kos dere i måsahuset, og gi Bolla en kos fra meg💕

    25. Min datter Susanne Hoel er utrolig glad i advent og jul. Hun er blid og omsorgsfull, en humørspreder. Hun ville elsket en pakkekalender🌲

    26. Jeg ønsker at min tidligere arbeidskollega Ann Solfrid Merula skal få kalenderen. Hun har hatt endel å stri med de siste årene, og fortjener en oppmuntring 🥰

    27. Jeg ønsker at min tidligere arbeidskollega Ann Solfrid Merula skal få kalenderen. Hun har hatt endel å stri med de siste årene, og fortjener en oppmuntring 🥰

    28. Vil melde på min venninne Hanne Grasmo.
      En dame som brenner for de svake og som akkurat nå er frivillig på Lesvos.

    29. Hei 😍 for en fin tradisjon! Jeg har en mormor som høres veldig lik ut som din, rett og slett verdens beste. Hun er 86 år og ung til sinns – rett og slett råkul! Hun og morfar pleier å få en adventskalender på deling fra oss søstre, som de har på pleiehjemmet der morfar bor. Men akkurat i år tror jeg hun hadde satt veldig pris på en kalender med bare kvinnfolk saker og tanker i, det fortjener hun etter en ganske røff høst ❤️
      Klem!

    30. Skulle jeg ønsket en julekaler til noen, måtte det blitt min aller beste venninne Lena Engebretsgård🥰 hun er den fineste personen jeg veit om. Like vakker utapå som inni. 💕 Vi har kjent hverandre i over 30 år og selv om vi bor 14 mil fra hverandre, så prates vi nesten hver dag. På et halvt år har vi pratet 39 timer og 40 min på ☎️telefon 🙈 og alle timene “live”🥰. Hun er der for alle, sine barn og mine barn🌹 Dette hadde vært midt i blinken 🎯

    31. Jeg vil melde på min datter Ingebjørg Kristin Romestrand. Hun har det travelt med jobb og tre tenåringer hjemme. Kunne vært kjekt å overraske henne med en kalender. 😊👍

    32. Snille Janne – YESS! Nå er jeg i hundre!
      Min veninne Sigrid stopper aldri å forundre,
      Tross mye motgang – hun står like støtt,
      Jeg sjelden en dame like tøff har møtt,
      Hun stiller opp med tapre, gode smil,
      Og hun elsker farger, har humør og stil,
      Hun fortjener det beste, stiller alltid opp
      Og kalender fra deg, det hadde vært TOPP!

    33. Jeg melder rettåslett på meg selv 😍 Har laget kalendere til ungene i 22 år, å kommer til å fortsette i 22 til. Å i fjor fikk jeg meg kjæreste (etter 15 år singel), så da ble det 3 kalendere i fjor og i år, i stedet for 2… men det er adventskos, det 😃🎅🏼🎄

    34. Snille Janne – JESS! Nå er jeg i hundre,
      Min veninne Sigrid slutter aldri å forundre,
      Tross motgang i livet hun står like støtt,
      Er blant de tøffeste damer som jeg har møtt!
      Hun stiller opp, gir latter, gode smil,
      Og hun elsker farger, har en nydelig stil.
      Hun fortjener å vinne, hun for andre stiller opp,
      En kalender fra deg, det hadde vært topp! 😁🎈🌹

    35. Takk for en super blogg Janne 😍 Og snille deg som ønsker å lyse opp adventstiden for noen ❤ Jeg ønsker at min datter Aina skal få sin egen kalender. Hun sliter med revmatisme, men det stopper henne ikke. Hun står på for barna og er med sønnen på fotball. Jeg krysser fingrene 🤞 for henne ❤

    36. Min datter Hedda på 23 fortjener litt ekstra i desember. Hun er alltid raus og ordner med fine kalendere til mor og far. Hun skal gjennom en fagprøve og to operasjoner før jul, så litt ekstra glede i hverdagen hadde gjort seg🤶

    37. Jeg vil gjerne nominere mamman min, (som hverken er på Facebook eller leser blogger) Verdens beste mamma som gjør alt for barn og barnebarn, og aldri vil ha en takk som gjengjeld. Hadde satt så stor pris på om hun kunne vunnet, for å gi henne en glede tilbake, for alle gleder hun har gitt oss💖

    38. Min gode venninne Eila Engen Bragstad fortjener en oppmuntring etter mange store helseutfordringer, pakking og flytting i nytt hus. Det hadde vært så koselig å gi henne en oppmuntring i julemåneden <3

    39. Vil gjerne vinne den til meg selv 🥰 Har hatt snart 3 lange sorgtunge år, med 6 dødsfall blandt familie og en nær venn, deriblant mamma og pappa med bare 10mndrs mellomrom. 2019 skulle bli året som kunne by på oppturer igjen. Å vinne denne hyggelige gaven vil være en oppmuntring i førjulstida, der tankene mine spesielt går til de jeg har mistet! ❤️

    40. Hei Janne. Jeg vil veldig gjerne nominere meg selv jeg.. I en hektisk hverdag som mor til to tenårings gutter, blir det skjelden tid til å prioritere meg selv oppe i julens stress og mas. Derfor kunne det vært fint med en liten overraskelse fra deg hver dag i desember. Krysser fingrene 🙂

    41. Jeg vil nominere meg selv jeg for jeg lager kalendere til barna hvert år, men det har ikke samme sjarmen å lage kalender til seg selv, så jeg sitter alltid uten kalender 😆

    42. Jeg nominerer min kjære mor som stiller alltid opp når det trengs. Som hundepasser. Barnevakt. Rydde klesvask og masse annet. Tror ikke hun har hatt noe kalender før, og hun fortjener det👍😍

    43. Jeg nominerer *trommevirvel..*: Min datter! Hun står på og gir ikke opp til tross for motgang og problemer. Stolt av henne!

    44. Vil nominere min gode venninne Ine, hun gir alt for alle rundt seg og stiller alltid opp uansett hva det skulle være!

    45. Ønsker veldig at min rause hjertegode venninne Natascha skal vinne. Ho har et stort hjerte for oss andre som er rundt henne selv om hverdagen er utfordrende:)

    46. Min lillesøster Anlaug fortjener denne! Fordi hun alltid stiller opp for andre og gjør det hyggelig for alle rundt seg🙂

    47. Eg vil nominere søstera mi som akkurat har fullført bachelor samtidig som ho er mamma til 2 små jenter og hatt full jobb på toppen. Så utrulig stolt av ho.

    48. Jeg nominerer mine to beste venner Siri Hov Eggen og Sunniva Øverland. Begge fortjener en ekstra oppmuntring før jul fordi de alltid stiller opp for andre.

    49. Tenk om verdens beste mamma, Ingunn Myhre, kunne fått en kalender som en litt forsinka bursdagsgave. Ho er den som alltid tenker på andre, så nå hadde det jammen vært koselig om noen hadde tenkt litt på henne💕

    50. Så utrolig snillt og gavmildt av deg! Nettopp det å glede en som fortjener litt ros og en klapp på skulderen er så utrolig viktig. Jeg ønsker å melde på min nydelige søster Laila. Hun har vært igjennom mange tøffe tak i hverdagen og jeg er stum av beundring over måten hun takler alt på. Hun har verdens vakreste smil og smiler med hele seg. Hun er oppriktig glad i alle sine venner og nærmeste. Har to gutter med hver sin utfordring som hun har fått gjennom skolegang og i en god jobb. Og har i tillegg en mann som desverre sliter med mange ting. Å kunne gi henne en sånn flott overraskelse hadde betydd mye både for henne og meg. Mine unger digger den sprø tanta si som ikke er redd for å skille seg ut. En fargeklatt i hverdagen som jeg er veldig glad i. Finner vi noe utenom det vanlige så blir det gave til henne. Hennes favorittplagg er t skjorten med påskriften I’m not normal. Den går hun rundt med uten å bry seg om at folk kikker. Respekt.
      Om noen fortjener dette så er det henne

    51. Jeg skulle ønske at min beste venninnes mor, Berit Rudi Bøe fra Blaker, kunne få denne. Hun er en fantastisk dame som alltid har stilt opp for barn og barnebarn i alle år. ❤️ Hun baker,steller og fikser, en inspirasjon til hvordan mamma jeg vil være for mine barn. ❤️ De senere årene har hun blitt dårligere og dårligere av parkinson og hun klarer ikke stille opp like mye som før. Man ser at hun ønsker det så inderlig , men kroppen vil ikke det samme. 😢 jeg vet at om hun hadde vært helt frisk så hadde hun også tatt mine barn under vingene som “barnebarn” og sittet barnevakt om vi hadde trengt det. Hun er en enestående mamma/bestemor som hadde fortjent en slik oppmerksomhet ❤️

    52. Anne Gunvor Nystrøm fortjener denne! Hun drar i gang pinnekjøtt og juleølsmaking for oss venninnene hvert år😍

    53. Når jeg nå sitter her å leser dette rause blogg innlegge ønsker jeg å melde på mamma’n min Laila da hun virkelig fortjener det❤️ Hu stiller opp og er alltid der🌹🌸❤️

    54. Den fortjener min skjønne datter på 31 🙂 Stine-Marie <3 Skal føde i desember, og gi meg barnebarn nr 2 🙂 Ho trenger en julekalender til seg sjøl 🙂

    55. Jeg vil nominere min mamma Karin, hun stiller alltid opp og hjelper til. Det har vært mye opp og nedturer for henne dette året i form av sykdom. Nå syns jeg hun trenger å få litt tilbake, for hun er den beste for meg og resten i familien🥰😊

    56. Jeg vil gjerne at de flotteste damene på arbeidsplassen min, Apotek 1 Bjørkelangen, skal få denne og gledes sammen gjennom desember med kalender 🥰 De har stått på som helter med ansatte som tar etterutdanning og mangel av meg som bytter ut begge hoftene. Stooore klemmer til dem, og stooor klem til deg for det utrolig koselige tiltaket 🙏🏻🎁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg