Takk for at du deler!

For en uke siden startet jeg prosjektet #MinLilleHverdagsglede her på bloggen, og under samme hashtagen på Instagram, i håp om å få se noen av deres hverdagsgleder også. Og dere har delt. Mer enn jeg hadde turt å håpe på! Små og store hverdagsgleder, både fra faste blogglesere jeg kjenner igjen navnene på, og mange nye. Og det har gledet meg så masse, hele uka.

For en fin ting, det å se de små øyeblikkene i sin egen hverdag, bli bevisst dem, glede seg over dem! Og ekstra stas for meg, å kunne lese om dine små gleder! Noen av øyeblikkene deres har jeg fått lov til å dele her i bloggen, og jeg håper du tar deg tid til å lese dem!

 

Hverdagsglede fra Ellbjørg Skinderhaug

Vaffelpressa med skjøteledning på altan— lukten av nykokt kaffe. Venter på ei veninne og en sommerprat—–

Bildet kan inneholde: plante

Mot slutten av uka kunne Ellbjørg ønske oldebarn nr 18 velkommen inn i familien! Det er sts det! Gratulerer Ellbjørg, til deg og resten av familien!

 

Hverdagsglede fra Rita Pita Hanger

Har dessverre itj nå bilde i dag, men hadd likevel en fantastisk opplevelse. Sto opp i dag med et humør som ikke va på topp. Så går æ inn på en butikk i sentrum av Trondheim, og blir ekspedert av verdens triveligste og sprudlende ekpeditør! Fikk opp humøret mitt maaaaang hakk og redda dagen min! Hu villa dessverre itj fotograferes, og d må respekteres. Men æ må bare fortell om d likevel. Sånne menneska skull vi hatt fler av!

 

Hverdagsglede fra Linda Hagen.

Når en herlig ferie er over, og det siste man gjør er å klippe gresset på gården. Det er slitsomt med tohjuls traktor🥴 Sitter og nyter ett glass rosévin og titter ned på disse slitne, og tenker at hverdagslykken er akkurat dette.

Bildet kan inneholde: sko

 

Hverdagsglede fra Ranja Kleive Melby

I den travle hverdagen vår har man lett for å gli inn i faste rutiner.
Min mann for eksempel rer sjelden opp sengen fordi det er blitt en av mine oppgaver. Derfor var sjokket stort da jeg oppdaget at i dag hadde han gjort et forsøk på å ordne sengetøyet. Kanskje ikke av samme standard som sin kone, men hverdagsgleden over en så liten ting var stor.
Et gylden øyeblikk i mitt liv som nå er blitt foreviget i kommentarfeltet på din blogg Janne.

 

Hverdagsglede fra Anne Mette Andersson

Gleden og kunne sitte på svaberg og nyte solnedgang om sommeren.

Bildet kan inneholde: himmel, hav, sky, utendørs, vann og natur

og morgen lykke!

Bildet kan inneholde: hund og innendørs

 

 

 

Hverdagsglede fra Monika Lundberg

Blomster fra veikanten og levende lys.

Bildet kan inneholde: innendørs

 

 

Hverdagsglede fra Grethe Øigård.

Hverdagsglede er å nyte kaffekoppen i sola ute på terrassen på hytta, med bare bruset fra sjøen og måkeskrik som eneste forstyrrelse.

Bildet kan inneholde: himmel, fjell, kaffekopp, drikk, utendørs og natur

 

Hverdagsglede fra Janne Knudsen Stokken.

Kanskje ikke akkurat hverdagsglede – for detta gjør jeg langt fra hver dag – men det er iallfall herlig å ligge i hengekøya ved et vann langt inni Nordmarka og se på denne utsikten.Helt til himmelens sluser åpnet seg til akkompagnement av heftig torden og alt var klissvått på et blunk. Evakuering i form av 9 km langs skogsvei i nattens mulm og mørke…

Bildet kan inneholde: tre, himmel, plante, utendørs, natur og vann

 

Hverdagsglede fra Beate Slettan.

#MinLilleHverdagsglede ……. når høsten nærmer seg er en av mine mjuke hverdagsgleder å gjøre klart for høstens strikkerier…. Bursdagegaver, julegaver, dåpdagsgaver…. andre gaver….. Roa med å hespe opp garnet til fine nøster er ei varm hverdagsglede for meg.

 

Hverdagsglede fra Lene Øia.

Kattepus i armkroken, nystekte pannekaker, og ut å jakte flere fotoøyeblikk i regnværet. Magisk hvordan regndråpene glitrer som sølvperler. Ønsker deg en nydelig dag, takk for at du lar oss dele.

Bildet kan inneholde: plante, blomst, natur og utendørs

 

Hverdagsglede fra Anne Kristine Eide Østli.

Fra det ene paradiset til det andre. Ja, jeg ER privilegert! Og kaffen smaker ekstra godt på 1000m høyde.

Bildet kan inneholde: sky, himmel, gress, fjell, utendørs og natur

 

Hverdagsglede fra Irene Ivås.

Har dessverre bare greid å henge meg med annenhver dag, men er absolutt en god “øvelse”.
Dagens hverdagsglede er himmelens løfter om en god morgendag.

Bildet kan inneholde: natur og utendørs

 

Hverdagsglede fra Ranja Kleive Melby.

For et kupp, fant denne suppebollen på loppis. Det er så rart at bare synet av denne skal få fram gode barndomsminner. Jeg ser for meg familien min som sitter og ser på Emil i Lønneberget som stikker hodet ned i suppebollen og sitter fast.
Elsker gamle gjenstander med sjel og Astrid Lindgrens verden
.

Bildet kan inneholde: 1 person, innendørs

 

 

Og tenk at dette bare er en liten brøkdel av hverdagsgledene dere har delt. Tusen , tusen takk! Jeg skulle ønske jeg kunne delt alle her på bloggen. Og det beste med det hele, synes jeg ihvertfall da, er at alle gledene er helt allminnelige hverdagsøyeblikk. Ikke en eneste stor og ny skinnende bil, eller andre svindyre duppeditter. Kun familie, venner, solskinn, kjeledyr, lukten av nyklippet gress, frisk luft, varm kaffe, strikketøy, et kakestykke…slike små hverdagslige ting.  Og når man klarer å glede seg over det, da er man et godt stykke på vei tror jeg. På vei mot hverdagsgleden!

Igjen, tusen hjertelig takk for at dere har delt, for at dere lar meg også bli litt bedre kjent med dere. Og om de som ønsker å fortsette delingen vil bruke hashtagen #MinLilleHverdagsglede på Instagram, da gleder jeg meg til å følge dere videre der også.

Vi blogges!

3 kommentarer
    1. Mandag, og blogginnlegg, Aaahhh så herlig at hverdagsgleden fortsetter😃Takk for at du tok med min hverdagsglede, og så herlig innlegg. Du har helt rett, ingen dyre biler eller skryt, kun pur, ekte glede, sånn som hverdagene består av🌻
      Ønsker deg en herlig ny uke, gleder meg til å le, bli rørt, bli littegrann flau og kose meg med alle påfunna dine🤣Janne, du ruler😘

    2. Takk for laget denne flotte sommeruka Janne. Så bra at vaffeljernet vårt ble kjendis.
      Det har mange å steke vafler til og da kan det gjøre godt med litt oppmerksomhet for et slitent vaffeljern.
      Takk for gode ønsker for lille Olav og familien .
      Livet er fullt av store og små gleder— heldigvis.

    3. Ååååh TUSEN TAKK for bloggen din, fine ideene dine, latterkrampene du gir meg med det du skriver, smilene du får frem…. tankene….. ♥️ Fortsett sånn ….. ✨AKKURAT SÅNN✨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg