Krisen avblåst!

 

 

Å skulle ordne til bursdagsfeiring for 15 små og store familiemedlemmer er i seg selv en utfordring stor nok. Å skulle bake og kokkelere en hel fredag kveld blir en enda større utfordring når katta setter seg på huk og lar vannet gå på raggsokkene dine. Jepp, mor ordner til familieselskap, katta føder. Mer om det i neste innlegg. Vil på forhånd advare om bilder av ekstremt nyfødte og søte pusekatter.

For 12 år siden var det ikke katta som lot vannet gå midt i selskapsforberedelsene. Det var meg. På 28 års dagen kom verdens fineste lillebror til verden, og siden har vi delt bursdag. Riktignok skapte den minste måsagutten noe drama da han valgte å sende navlesnoren ned “tunellen” først, men historien endte godt, og på søndag kunne Mattis feire sine etterlengtede 12 år sammen med mine ikke fult så etterlengtede 40. Mattis er for øvrig den aller fineste bursdagsgaven jeg noen gang har fått, noe selvfølgelig den noe uromantiske måsagubben vet å utnytte.

“Får jo ikke toppa den gaven snuppa, så det er ikke no vits i å prøve! Her har du en pose popcorn og en rimelig sjampoflaske!” (Det skal sies at i år ble det et kraftig gavekort i stedet for popcorn, noe midtlivsfruen satte stor pris på!)

Bursdag på Facebook er hyggelig. Takk til alle som tok seg tid til å skrive en hilsen. Den mest kreative av dem var nok fra naboen…

Hun har Googlet seg gjennom internett på leting etter bilder av han som en gang midt på 80 tallet var min store kjærlighet og som etter planen i dag skulle vært min ektemann og far til mine to døtre… Det var før jeg fant ut at australske såpeoperastjerner har større ego enn en gjennomsnitts fotballspiller i den engelske tippeligaen, for ikke å nevne at min den gang, akk, så store kjærlighet var fire år eldre enn pappa. Nedtur!

Takke meg til en litt møkkete, hårete kar fra Lørenfallet!

 

Å fylle 40 var helt ok. Helt innafor. Noen hadde glemt det, noen hadde gjort mye ut av det, og pakker og blomster kom fra nære naboer og fjerne land. Jeg setter umåtelig stor pris på alt og alle.

Å bli et år eldre er ikke til å unngå, til tross for iherdige forsøk på å bremse aldringsprosessen. Her kan neven en liten midlivskrise-hårklipp med høy pannelugg, hvite Converse på en regnværsdag, napping av øyenbryn, store doser “anti-rynke-krem, og en bikiniwax som dro med seg alt bortsett fra eggstokker! Alderen lar seg ikke stoppe. It`s the circle of life. Dessverre!

 

Etter familiebursdag, kattefødsel og nabobesøk ble det tid til et ettermiddagsbesøk i hovedstaden med en god venninne. Fineste Ida skålte med meg i flere timer på Fridays i Karl Johan, før hun introduserte meg for røsslige mannfolk og kultur.
 


 I hovedstaden har de egne plakater for damer som er 40 og totalt ribbet for kroppshår.

 

Å ha kultiverte venner byr også på muligheter til sightseeing i tigerstaden, til tross for at jubilanten ikke er overbegeistret for hverken italiensk marmor eller opera.

Og akkurat i det man tror festen er over blir man rørt til tårer av fantastiske kollegaer som kommer med taler og gaver. Det er så ufattelig kleint å være midtpunkt for en sånn liten tilstelning. Likevel er jeg så glad, og så ydmyk, og så takknemlig for alle gode ord, all tid og alle klemmer jeg fikk. At jeg midt i livet har landet på verdens beste arbeidsplass, det er iallefall helt sikkert, og det er damene og kontoret sin fortjeneste. Makan til gjeng, og makan til samhold. Heldige meg!

 


 

Så nå, noen dager etter overgangen kan jeg resonere meg frem til følgende status:

Alder: Den får man ikke gjort noe med uansett!

Tilstand: Akkurat like rynkete, hårete og mentalt forstyrret som i forrige uke.

2 kommentarer
    1. Helt utrolig godt og ærlig skrevet!
      Elsker å lese innleggene dine.
      Gratulerer så mye både med din dag, sønnens dag og familieforøkelsen!
      Klem fra Vigdis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg