Herlig kjedelig!

Det blir lite blogging om dagen kjenner jeg. Av naturlige årsaker finnes det ikke mye å skrive om, familien er i sommerferiemodus, selv om vi ikke har reist så mye som en meter, og gubben ikke får ferie før om fem og en halv time. (Akkurat nå sitter han i verktøyburet på Bertel O. Steen og teller timer, og sender meg e og annen Snap av verktøy jeg aldri har hørt om og bilder fra en såkalt mannekalender. Sistnevnte er jeg usikker på om er for å motivere meg til høyere treningsinnsats eller plastisk kirurgi…uansett, for å ta igjen googler jeg nakne brannmenn med hundevalper og sender bilder på Snap tilbake.)

Av og til titter jeg innom de store bloggerne. Litt av ren nysgjerrighet, og kanskje litt for å hente inspirasjon, men jeg innser at det er umulig å levere i samme tempo som de gjør. Livet mitt er rett og slett ikke spennende nok, håret er for kort, etterveksten for grå, mageskinnet for slapt, neglene for flisete, og unga…for store og for lite lyseblå og lyserosa. All ære til de som leverer hver dag, her tror jeg rett og slett jeg kapitulerer, og skriver som jeg opprinnelig tenkte.

En hverdagsblogg, en dagbok, spennende eller ei.

 


( På toppen av bygda. )
 

Vi nyter fridagene, og siden mandag da det ble klart at den eldste poden kom inn på tømerlinja fra høsten av, har vi rett og slett senket skuldrene alle mann. Det løsnet liksom for oss alle da poden endelig kunne slippe jubelen løs, og mentalt ta en velfortjent ferie han også. Må bare få takke, på vegne av hele familien for alle positive tilbakemeldinger og lykkeønskninger i forbindelse med forrige innlegg, både her på bloggen og på bloggens facebookside. Dere er fantastiske, og det varmer, kanskje særlig for poden selv. Det bygger selvtillit å bli heiet på fra sidelinja, det er helt klart!

 


( Poden snekrer, mamma maler. Samarbeid. )
 

Han gløder om dagen. I mangel på sommerjobb startet han som nevnt i et tidligere innlegg sitt eget lille snekkerforetak for sommeren. Ikke for å tjene seg rik, men for å ha noe å gjøre, og for å høste litt erfaringer og være litt kreativ. Det går strålende. Han snekrer fjøler, krakker, bord, skilt og serveringsbrett. Akkurat nå er han ute i garasjen for å hente frem verktøy.

 


( Poden snekrer møbler. #MammaErImponertOgSkryterÅpenlyst )
 

 

Sammen med minsten startet han på et prosjekt i 2 etasje i går kveld, og det skal ferdigstilles i dag. I boden oppe skal det snekres bar. Jepp, en på 12 og en på 16 skal åpne bar i boden oppe. De har forsikret to litt skeptiske foreldre om at det kun skal severes vørterøl, Cola på boks fra Sverige og peanøtter. Om det blir vellykket eller ikke gjenstår å se, men det er moro å se hvor gøy de har det sammen under planleggingen, og hvor fint de samarbeider. Brødre ass, herlig!

Den siste brodern, mellomste poden vil helst bare høste fruktene av baren, og deltar ikke spesielt ivrig i planlegging eller bygging. Han er makelig opptatt av å jobbe med brunfargen, ha akkurat passe mengde hårvoks i krøllene, og sitte oppe til langt på natt for å se alle sesongene av Skam om igjen.

Jeg har våknet relativt tidlig hver morgen, og stort sett startet dagen med turer langs skogsveiene på Bjørkelangen. Ved å tråkke på litt ekstra hardt i motbakkene har jeg opparbeidet meg samvittighet til innkjøp av heller usunne frokoster på veien hjem. Vil jo ikke at kroppen skal få helsesjokk lissom, med både trening og sunt kosthold. Derfor har jeg avsluttet morgentrimmen med smultringer og ferske wienerbrød fra baker`n.

 


( Sommerregn. Til og med det er fint lissom! )

( Når det finnes SÅ mange grunner (steiner ) til å stoppe å jogge for å ta bilder! #PauseUnskyldning )


( Når man er litt hypokonder, og finner kjønnsykdommer i skogen… )
 

En dag var vi så heldige å få tilbringe med fineste lille tantejenta Elin. Lunsj på terrassen, og masse, masse kos med en nydelig, smilende liten jente.

 

( Liten fot. Fineste lille Elin. #SmilefjesMedHjerteØyneEmoji )

 

Gubben har etter arbeidstid tatt med fruen på en og annen luftetur, pizza i solen, is på brygga… Sånne små ting man liksom finner tid til på sommeren, som vi ikke er så flinke til resten av året.

( Date på brygga. Barbeint i solen = sommer )

 

Med andre ord, late, lange dager, i nærmiljøet. Man trenger ikke reise langt for å kjenne på roen. Faktisk trenger man ikke reie så mye som en meter. Så fort gubben kommer hjem venter tre uker med familietid. Vi skal av forskjellige årsaker ikke reise langt bort, men noen små turer har vi planlagt, selv om de blir tatt litt på sparker fordi vi skal se an været. Jeg gleder meg masse til rein og skjer kvalitetstid med testosteron-gjengen min. Om det blir bloggverdig får tiden vise, for særlig spennende blir det nok ikke. Bare skikkelig, herlig avslappende.

 

( Når gubben er i det romantiske hjørnet, og plukker stein til frua. Mer fjortis blir det ikke lissom 😉 )


( Fotsopp! Skauen er full av sjukdommer… )
 

Herlig kjedelig.

 

Ønsker alle som stikker innom fine og avslappende sommerdager. Unn deg en smultring 😉

 


( Nabolaget. Sommerferiefølelse i nærmiljøet. )
 

 

6 kommentarer
    1. he he jeg ler like godt hver gang jeg titter innom bloggen din, så nå har jeg like godt lagt den opp på hurtigliste på min egen. Det er vel ikke mulig å holde følge med “rosa” bloggere når en ikke er i samme stilen selv, men det er hverdagslivets små og store undringer og lyspunkt som er vel verdt å dele med andre. Jeg må si at den sønnen din er en riktig flink møbelsnekker, så kanskje han kan tjene gode penger på barprosjektet sitt når han blir 18. Ha en riktig god sommer!

    2. Lillian: Haha! Her blir det neppe åpen bar med inntektskilde, da baren vil ha rom til kun to gjester a gangen. Men de har det gøy i alle fall 🙂 Riktig god sommer til deg og!

    3. Kos dere med late dager…
      Her går det i 200 på jobb… Men må bare si…. Den sjokolademousse kaka var perfekt… Eneste jeg skal gjøre neste gang er å putte oppi mere jordbærbiter i røren, (håper den stivner fordi om 😍)
      Halve kaka er spist på jobben allerede… 😍😍😍😍

    4. Merete på Løken…: Så bra den ble vellykket. Så bilde på instagram og fikk vann i munnen. Måtte bort på Rema og kjøpe is, hjalp litt på søtsuget 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg