Alene med tankene sine… ikke bra!

Fint med alenetid sa folk…ha tid til å tenke, filosofere litt… Fint? Er det bare meg det er noe gæli med eller. For jeg har enda ikke vært alene jeg, og hatt tid til å tenke, og kun fått noe positivt ut av det.

Satt alene en drøy halvtime på et kritthvitt venterom i dag. Ikke noe radio, ikke no folk, bare fire hvite vegger, et langt rektangulært speil, og meg. Lente hodet bakover mot veggen og strakk på føttene. Lukket øynene litt, prøvde å tenke, filosofere, alt dette som skal være så sundt for sjela.

Tanke nr 1: Sulten jeg…skal jeg ryke på en skolebolle i kiosken når vi er ferdig her eller?

Tanke nr 2: Hvor lenge kan jeg henge over disken for å finne den skolebolla med mest melis uten at det virker teit?

Tanke nr 4: Hvor tjukk blir man av ei skolebolle?

Tanke nr 5: Kanskje jeg skal bake skoleboller selv etterpå.

Tanke nr 6: Har jeg melis hjemme, eller må jeg kjøpe med?

Tanke nr 7: Jeg har melis!

Tanke nr 8: Eller brukte jeg opp den pakka forrige uke?

Tanke nr 9: Dette tenkegreiene er oppskrytt! Jeg fisker opp mobilen og sjekker snapchat!

Ikke akkurat noen stor filosof denne dama her. Bestemte meg for å slå i hjel litt tid på sosiale medier i stedet. Nok tenking. Logget inn på snapchat, og BANG!

Selfiekameraet stod på og den nede delen av skjermen dekkes umiddelbart av tre haker, den øvre delen av to svarte hull!

“Hva er de hullene?” Noe galt med skjermen eller?” Gnir litt på skjermen. Niks, fortsatt hull, to svære sorte, avlange flater.

“Fader!! Det er jo nesebora mine!”

 

Holder mobilen enda tettere ansiktet, underifra og opp, verst tenkelig vinkel. Fyttihelsike!!! Kan jo se hjernen min herfra jo!!!

De svære nesebora. Fader ass, i hvert fall ikke særlig flatterende!

“Jeg er over gjennomsnittet høy! Herregud, er det dette de ser, de jeg snakker med som er lavere enn meg, og som må se opp når vi diskuterer?”

 

“Er de noen gang redde for å bli dratt med i dragsuget når jeg lukter på dem?”

“Kunne jeg smugla narkotika i denne nesa?”

 

Måler nesa! “Er den sååå lang? Herrefred, vi snakker drøye 8 cm her, minst!”

 

 

Stikker en finger inn i nesa. Romslig…til og med tommelen har god plass.

Stikker to fingre i nesa, i samme nesebor. Fikk plass gitt.

“Lurer på om jeg får puste om jeg putter t fingre i hvert nesebor!!!”

 

Legger mobilen i fanget og prøver. Joda! Vist pokker. Med fire fingre opp i nesa lukker jeg munnen og blåser alt jeg kan ut av nesa. Kjennes ut som om jeg skyter ut øya, men jeg får puste. Litt!

Tar en rekke selfier med diverse ting i nesa. Må jo dokumentere gæligheta! Ler av egne bilder, litt selvironi må`n ha!

Ser plutselig ei dame i det avlange speilet på veggen? Ei blondine. Ikke mitt eget speilbilde.

Faen!!! Var vist ikke et speil! Var sånn skyvevindu, sånn luke til resepsjonen!

“Trenger du lommetørkle?” spør a!!!

Jeg bare rister på hodet. “Nei takk.” sier jeg, og lener meg tilbake inn mot veggen.

 

Sku`kke vært lov å være alene med tankene sine ass!

 

10 kommentarer

Siste innlegg