Legg igjen en beskjed etter puppetonen!

Det har tatt meg 42 år å bli fortrolig med denne kroppen. Glad i, til og med. For jeg er det nå. Glad i denne skrotten. Ikke fordi jeg våknet opp en dag og innså at jeg plutselig på mirakuløst vis var blitt dødsdigg liksom, neida, her er det nok av skavanker å ta av. Nok forfall til at noen form for oppussing ville være nærmest uoverkommelig, både økonomisk for min del, og faglig for den mest fagkyndige byggmester sånn rent profesjonelt. Jeg har rett og slett blitt glad i den fordi den virker sånn tålelig bra.

Altså, av og til skulle jeg ønske kroppen kunne innta lassevis med gluten og store mengder melkeprodukter uten at tarmen kjentes ut som ei tikkende bombe, og selvsagt hadde det vært kult å kunne tre på seg en smal liten kjolesak uten å føle seg som en blåhval i en gullfiskbolle, eller at bikinisonen brukte litt mer enn tre kvarter på å gå fra veltrimmet hageflekk til Sør Amerikansk jungel, men alt i alt har denne kroppen vært ganske grei med meg.

Den har båret frem tre friske gutter. Og til tross for at underlivet så ut som en herjet krigssone etter første fødsel, og at keisersnittarret etter minsten gir assosiasjoner til Frankensteins brud, så sitter jeg igjen med det største av alt. En familie. Og det har denne kroppen gitt meg! Det er neimen meg ikke gæli det. Slett ikke gæli i det hele tatt.

 

( 42 år, og endelig bra nok! Faktisk! )

Nei, skal jeg være ærlig er det kun en kroppsdel som har skapt særlige utfordringer de senere årene, og det er brystene. Ja, for det er ikke til å komme bort i fra at etter flere år med amming og svart belte i jo-jo slanking har det som i sin storhetstid var et sett knakandes flotte, særdeles velformede ungdommelige bryster, som uoppfordret og helt uten assistanse gladelig strakk seg mot sola og struttet mot nord, nå har degradert seg til et sett heller slappe, litt rynkete og nesten urovekkende lange skinnfiller. Omlag 2×25 cm daukjøtt, rett og slett. To rynkete, tomme filler som går fra øvre del av brystkassen og ned til bukselinningen.

( Bare fordi struttpuppens storhetstid er over betyr det ikke at de fortsatt kan brukes til mye fornuftig. Ørevarmere for eksempel… )

Ikke det at denne drastiske forandringen i utseende på puppestellet plager meg nevneverdig sånn i hverdagen, og en god BH holder jo orden på «jentene» på dagtid, men det faktum at de har en tendens til å leve sitt eget liv når undertegnede frigjør de på kvelden og i helgene skaper til tider litt frustrasjon.

Som for eksempel da jeg i November satte av en hel dag til produksjon av julekort, og hadde rigget meg til ved stuebordet med papir, saks, glitter og lim, og jeg plutselig kjente en brennende svi under høyre bryst, for så å oppdaget at puppen hadde havnet i en liten dam av smeltet lim fra limpistolen. Ikke bare var det ufattelig varmt, men lim fra limpistolen tørker så hurtig at innen jeg rakk å reagere satt puppen bom fast i bordet. Ja, for forskning viser at smeltet lim raskt trenger igjennom tynne bluser, og etterlater seg store blemmer. Dyrt blir det også, for når man skal smøre reseptfri brannsalve på en halv kvadratmeter pupp, tre ganger daglig i en uke, da svir det nesten like mye i lommeboka som i puppen.

Litt ugreit er det også de gangene jeg snur meg brått i sengen, og puppene liksom kommer etter i seneste laget. Som om det for dem tar noen sekunder lenger enn resten av kroppen og følge etter, slik at de lager en litt hul klaskelyd da de sent men godt faller på plass, og vekker måsagubben som ligger ved siden av.

For ikke å snakke om de gangene jeg våkner, mens jeg ligger på ryggen, av at venstre pupp har falt ned og forvillet seg over på måsagubben sin side av sengen, og har blitt liggende i klem under den særdeles muskuløse, dog ekstremt hårete ryggen hans.

 

Men her om dagen nådde hengepuppene nye høyder. For da klokken var drøyt kvart over syv om morgenen, og jeg stod på badet for å gjøre overgangsalderkroppen presentabel for en ny arbeidsdag ringte tannlegen.

 

 

«Ja, hallo, det er fra tannlegekontoret her. Vi ser du har prøvd å ringe. Var det vi kunne hjelpe deg med?»

Og jeg skjønte ikke et plukk, for jeg hadde da slett ikke ringt tannlegen, så det fikk jeg høflig forklart, og de beklaget bryderiet. Men akkurat i det jeg la på ringte Randi. En kollega fra skolen. En sånn godt voksen dame med stålkontroll på livet, som mest sannsynlig, og i hvert fall i følge henne selv aldri har tatt feil av noe i hele sitt liv.

«Ja hei, Janne. Du ringte! Nå ble jeg plutselig litt engstelig. Kommer du ikke på jobb i dag? Er du syk?»

Og på dette tidspunktet begynte jeg virkelig å lure. Hadde jeg ringt i søvne. Hadde mobilen rett og slett tippa, og levde sitt eget liv. Teknologiske fandenskap!

 

Men så slo det meg!!!

For i det jeg gikk ut av dusjen la jeg mobilen på hyllen under speilet over vasken, rett og slett fordi jeg er livredd for å gå glipp av et eneste varsel på sosiale medier, og når jeg var ferdig med å pusse tennene, lente jeg meg inn mot speilet, fremdeles splitter naken, for å plukke vekk en liten jungel av viltvoksende øyebryn over nesa.

Og mens jeg plukket og nappet uønsket hårvekst midt i fjeset har venstre pupp levd sitt eget liv, og ringt både til tannlegen og Randi. Og ikke stod de øverst på noen anropsliste heller. Neida, hengepuppen har disset og slengt, hoppet og veivet så til de grader, at den egenhendig scrollet seg nedover telefonlisten, helt ned til T og R.

 

(Når du er opptatt med nødvendig “hagestell” i ansiktet, og resten av kroppen bestiller tannlegetime… )

En liten stund var jeg faktisk litt lei meg. Ikke bare vil telefonregningene bli fryktelig høye fremover dersom de ulike kroppsdelene skal ringe Gud og hvermann i tide og u-tide, men å måtte forklare respektable mennesker at det ikke var meg, men puppen som ringte, er jo på grensa til flaut, selv for meg.

 

På den andre siden…. Jeg har som sagt, til tross for noen kroppslige utfordringer, en ganske velfungerende hverdagskropp, og vil man se ekstra positiv på det kan man jo tenke følgende:

Hvor mange der ute kan skryte av å ha et sett personlige sekretærer og personlig assistent  gjemt inne i BH`n?

Altså, det er jo kjekt å vite at man for eksempel kan slå nødnummeret dersom ulykken først er ute, og fingrene for eksempel er fulle av ostepop eller fett fra grillet kylling! ( Eller bare opptatt med å plukke monobrynet! ) Hvem vet, om jeg legger meg i hardtrening kan jeg kanskje nær fremtid strikke, eller drikke champagne med begge hendene, mens puppene tar seg av bloggingen! Sånt må det jo bli penger av!

 

( Middelaldrende hobbyblogger med løse kroppsdeler tar multitasking til nye høyder! )

 

Så i dag har jeg valgt å bruke skavankene til min fordel, og lagt inn følgende beskjed på mobilsvar:

«Du har nå kommet til puppene til Janne Nordvang. Vi er for tiden rullet opp og stramt pakket inn i en godt polstret push-up, og kan dessverre ikke ta telefonen akkurat nå. Vennligst legg igjen en beskjed etter puppetonen. Puuuuuupp!»

 

 

Vi blogges!

34 kommentarer
    1. Åååå guuuud – jeg døøøør! *tørker lattertårer* Men joda – velkjent det der. De lo seg halvt fillete på jobben da jeg fortalte at jeg hadde klemt brystvorta i døra i dusjkabinettet… Og et lite tips – ikke bruk rockering uten å ha på bh. Bare ikke…

    2. Oh guuud. Nå fikk jeg en god latter.
      Puppene mine har enn så lenge holdt seg unna telefon, men rumpa mi sendte (dessverre overdriver jeg IKKE, ) 13 kommentarer med en katt i forskjellige stillinger til et FB innlegg til en mannlig radiograf i Trøndelag. Jeg hadde satt meg godt til rette bak rattet med mobilen i baklomma. Merker ingen ting, er jo ikke prinsessa på erten heller….
      Alle radiografene vi begge kjenner lurte seg skakk på hva dette skulle bety – og jeg blir fremdeles erta med de kattene på konferanser og møter..

      1. Hahahahahaaaaa!!!! Godt det i det minste var katter du sendte da. Finnes mange andre litt drøyere emojier der ute 🙂 Ha en super fredag, og en riktig god helg 🙂

    3. Multitaske heter det 😂😂 Noe vi kvinner er dyktig på 😂🥰 Mine Beverhaler….har gjort sinn jobb…en gubbe og to barn ❤️😂 Er avhengig av bh med mye støffing🙈😂 Ha en toppers helg ❤️

    4. Hællanduss, sitter her på Oslo S og flirer mens tårene renner 🤣. Om du er på spor 10, så vet du grunnen 🤣.

    5. Takk for at du løftar dagen min😂. Har samme problem men får ikkje fortalt det så godt som du😂😂. Ja ei strålande helg☀️

    6. Sitter i sofaen og tåpflirer for meg selv… Du verden så morsomt du får det sagt… Har samme utfordringer, men ser ikke problemet… Ha en flott helg i Måsahuset… 😀 😀 😀

    7. Herregud så morsomt 😂👙. Lo så tårene rant 💦.
      Hilsen Mette i undertøysbutikk som får besøk av mange typer flotte pupper hver dag – lange, korte, store og små ♥️.

    8. Hahahaha 😂😂😂. Der fikk man trent kamuflerte magemuskler😂😂😂…og kan ta helg med meget god samvittighet 😉. Dine tegninger og tekster er best😊👍

    9. Fantastisk 👏👍
      Hvis en god latter forlenger livet har du bidratt😂
      4 unger som brukte mamma som en stor smokk tilsier at jeg kjenner meg VELDIG godt igjen!

    10. Du skriver så vanvittig levende. 😂 Jeg har 4 barn, og med pupper som bare ble fylt opp med melk, men aldri tømt, så ble de altså deretter. Min nå 19 år gamle sønn sa til meg som 3 åring: “Mammaaa, jeg håper jeg aldri får såååå lange pupper som deg.” 😂

    11. Å herremåne, nå dauer jeg på meg her… Jeg ble nødt til å kjøpe meg “hjemmebh” uten spiler da jeg fant ut at jeg ikke kunne vaske opp uten at de ramla ned i oppvaskkummen…

      Og jeg måtte begynne å ta Bh på før jeg tok på beltet på buksa, ellers klemmer jeg fast elendigheta i spenna på beltet 😉

    12. Hej! Började läsa ditt senaste inlägg på fredag kväll efter en jobbig vecka, men klarade inte att att läsa hela då jag skrattade så tårarna rann såg inte texten. En skön känsla då veckan varit som den var, detta förgyllde hela helgen, har idag läst klart och skrattat lika mycket., så du har räddat även denna dag för mig och många andra, Tack!!
      Önskar dig och familjen i måsahuset en fin vår/sommar, idag är det ju sommartid så ….:)) kos dere

    13. Etter tegningen å dømme så er treffpunktet på p……..dine ctrl og enter 🤭 det kan føre til noen kommandoer du ikke vil like helt. Heng dem opp litt 🤓

    14. Lo godt 🙂
      Men de er vedig praktiske ved mammografi – er neste ikke ubehagelig engang da de allerede er ferdig skviset….

    15. Hørt av en femåring i barnehagen. Hengepupper er fordi de smelter jo eldre de blir… og når jeg tenker over hvor mange timer jeg har hengt over en komfyr og kokt og stekt mat over sterk varme, så stemmer nok det ganske bra…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg