Latskapen lenge leve.

Nå ville det være veldig politisk korrekt av meg og si noe sånn som, “Åh, ferie er fint det, men nå skal det bli godt å komme tilbake på jobb!”

Jeg mener jo det, litt. Men er det innafor å si at en uke med fri sånn ca midt på høsten er chill eller? For her sitter jeg og nyter den nest siste offisielle feriedagen, (helg er liksom ikke ferie) og tenker at jammen har det vært skrekkelig digg å ikke ha gjort en dr**t hele uka!

Her tusler jeg rundt i ullundertøy og tykke sokker fordi det er litt kjølig inne. Det brenner i peisen, jeg drikker meg mett på kaffe med sukker og fløte, og jeg har lyst til å gjøre absolutt ingenting i noen timer til, og det med god samvittighet.

I stad ble jeg liggende tissetrengt på sofaen i over to timer. Blæra sprengte så jeg nesten var gul i øynene, men jeg lå liksom litt for godt til å gidde å reise meg opp, før jeg ikke lenger hadde noe valg! Tre fødsler på under fire år gjør det å være tissetrengt til en risikosport! Når magen begynte å romle sprøytet jeg sjokoladekrem rett i munnen, direkte fra sprøytepose, restene etter to dager med baking av franske makroner. Jeg kjørte på med feit sjokoladekrem til jeg ble lettere kvalm, også la jeg meg under teppet på sofaen igjen, og så på gamle episoder av Dynastiet på YouTube.

 

( Den dobbelthaka kommer ikke av seg selv, for å si det sånn! )

Så joda, for den sosiale delen av livet holder det nok med en uke borte fra jobb for denne dama, men sofasliteren i meg nyter denne siste dagen av høstferien altså, det skal jeg ærlig innrømme.

Litt sånn småfornuftig har jeg fått til denne uka da. Ikke store greiene, men noen turer er gått i nydelig høstsol, masse tid med ungdommen i huset er jo aldri feil, litt bakst hver eneste dag, kom gjennom haugen av single sokker, kaffe på baker`n med en god venn, og malte salongbordet etter et akutt interiørinfall. Men bortsett fra det, kun en uke med deilig latskap, og det med god samvittighet.

 

Som bare for å understreke latskapen, og trekke det aller siste av feriefølelse ut av uka tor jeg rett og slett jeg logger av, legger meg på sofaen, skviser det siste av sjokoladekremen rett i “brødsaksa”, og Googler meg frem til den episoden hvor Crystal med de fluffy skulderputene vinner tilbake Blake fra den hurpa Alexis!

Ferie er ferie, tross alt! Verden kan vente noen timer til! Latskapen lenge leve.

Blogges da!

 

15 kommentarer
    1. Mens du har lata deg har jeg stablet en hel palle med tørr og fin bjørkeved. Kjenner det i armene. Måtte ymte frampå til gubben at det var på tide å sette på vinterskoene til bilen. Men så har man ikke jekk. I alle verden, skal jeg gå 3 mil til butikken?
      Ha en fin og lat feriefølelse.

    2. hehe dobbelthaka kom ikke av seg selv….den var bra. Derfor min også er så god og rund altså. Men på den andre siden – sier som en arbeids kollega “viktig å holde skinnet stramt”. Høres ut som om du har hatt en herlig høstferie med masse god tid til div. Deilig med sånne uker 🙂

    3. Akkurat derfor elsker jeg bloggen din Janne! Du er så befriende lite opptatt av at alt skal være så perfekt 😘 Jeg er sikker på at de aller fleste kjenner seg veldig godt igjen her….. Er så lei at alt skal fremstå så perfekt utad, alt som skal ut på sosiale medier. Keep up the good work girl 👍👍klem 🌸

    4. Så herlig innlegg! Noen ganger er det godt å gjøre masse ingenting! <3
      Nyt den aller siste feriedagen i morgen. For denne gang!
      Klemmmm :)))

    5. Aaaaaahhhhhhhhh!! Det hørtes helt fantastisk deilig ut! 😀 Nydelig! Vi har en 4 mnd. gammel kvalp, så for tiden vet jeg ikke lenger hva det vil si å ligge på sofaen, men straks den lille tornadoen lærer å slappe litt av, blir det et av de første punktene på lista: Ligge på sofaen og ikke gjøre noe, til blæra er i ferd med å revne! 😀 Hahahahhaa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg