Hallo helg.

Ferie er fint. Strålende. Følelsen av fri, sitte lenge oppe om kveldene, sove lenge om morgenen. Fint.

Men helger, når det ikke er ferie, det er enda finere. Når de to små fridagene føles fortjent. Når skuldrene er høye og hodet fult av jobb, og kjas og mas. Når man våkner på fredags morgen og kjenner at man plutselig har bittelitt ny og uventet energi, bare fordi det er fredag. Når arbeidsdagen går enda litt kjappere, bare fordi det er fredag. Og når alle tråkker over dørstokken hjemme, slenger fra seg skoene, og er enda blidere enn vanlig, bare fordi det er fredag. Det er fint. Finere en ferie!

 

Hallo helg!

Joda, jeg liker ferie, kan ikke påstå noe annet, men jeg tror jammen jeg liker hverdagen enda bedre. Rutiner. For selv om denne uka har vært en smule kaotisk, med behov for store doser kaffe og en pust i bakken mellom slagene, så er det godt å være i gang igjen. Mest på grunn av den gode fredagsfølelsen.

Det har regnet i dag. Det gjorde ingenting. Tynne tøysko ble våte på tærne på veien hjem fra jobb. På en mandag ville det irritert meg, men på fredager skal det mere til for å hisse opp ei gammal høne. Våte sko har en hel helg på å tørke. Tung bærepose med matvarer ville ha irritert meg på mandag, i dag tok jeg det som trening. En tørr agurkskive har ligget under spisestuebordet og irritert meg siden mandag, i dag tapte den kampen mot moppen.

 

 

Gulvene skinner ikke, men de er rene nok. Huset holder nok ikke bloggstandard hva hybelkaniner og blanke overflater angår, men det er greit nok. Noe støv forsvant i støvsugeren, noe ble sopet under teppet. Fordelen med regnet og tussemørket er jo at støvet syntes mindre.

Fredagstaco, sånn ca. En type til alle, alle får hver sin favoritt, bare fordi det er fredag.

 

 

Tenner stearinlys i alle kriker og kroker. Kryper opp i sofaen med de fine grønne strikkesokkene på føttene. Kjenner at roen senker seg, at skuldrene ikke er like høye lenger, og at noe av stresset slipper taket. Burde vasket nøyere under sofaen, men gidder ikke. Kunne gått en tur til sentrum og fått med litt av musikkfestivalen, men lommeboka er ikke helt enig. Skulle ha malt de siste listene i taket…kanskje i morgen.

 

 

På kommoden står vinflasken jeg fikk av sjefen forrige uke. Vurderer å ta meg et glass. Har aldri åpnet en flaske vin alene her hjemme, eller drukket vin til maten. Kanskje på tide å bli voksen. Skal tenke på det. Kanskje i kveld, kanskje i morgen.

 

 

Trekker pusten, lener meg tilbake, og gleder meg over to dager uten store planer. Gleder meg over regnet, og tussemørket. Gleder meg over fredagsfølelsen. Har savnet den i ferien kjenner jeg.

Hallo helg!

 

18 kommentarer
    1. Herlige Janne🌻 Åhh som jeg kjenner meg igjen…i mye av det du skriver…denne gangen også☺️ Fredager er fantastisk, spesielt når jeg kommer jeg litt sliten og betutta til min bedre halvdel som har fri og møter meg med et blitt « velkommen hjem kjære». Huset er støvesugd, ikke skinnende, men reint nok…og jeg kjenner arbeidsuka renner av meg og det ligger to blanke, ubrukte fridager foran meg, herlig😄 God helg kjære deg…nyt to blanke dager og fyll de med akkurat det du har lyst til der og da. Det er altfor mye burde og skulle, men det kan vi utsette til en annen gang🌻🌻🌻

    2. Kos deg med hybel kaninene og vinen du Janne🤣 her ønsker jeg helga velkommen med et kinobesøk med ei venninne 👍 ønsker deg to strålende fridager 😘 klem

    3. Åååh… fredagsfølelsen 🙂
      Kos deg masse!!
      Her skal det gå i barneselskap i helga, men ikke i kveld for det er fredag og den skal nytes…i armkroken til gubben. 🙂
      Ha en fin helg

    4. Ja, man får ingen HELG i sommerferien altså. Det er bare en eneste lang fredag alt sammen, og det blir jo liksom ikke det samme 😀 Kos deg med godfølelsen helga igjennom Janne 🙂

    5. God helg til deg – og ta et glass av den flaska du! Det har du fortjent etter å jage hybelkaniner under tepper og møbler! En blir ikke lykkeligere av et plettfritt hus, pleide mamman min og si! 🙂

    6. Herlig Janne😍 Fredag er beste dagen i uka. I dag ble den ekstra god❤️ Guttungen på 16 som flyttet på hybel i forrige uke, kom endelig hjem til helga, sammen med pappaen sin som har vært i Trondheim siden mandag. Frøkna på 13 tok oppfordringa til mor og stue og kjøkken var støvsugd da jeg kom hjem fra jobb. Samme frøken bakte også brownies til gutta kom hjem, slik at det ble nystekte brownies og is til kaffen, etter at fredagstacoen var inntatt. Og aller best😍 Skruballen som var langt utenfor rekkevidde tidligere i uka ser ut til å være funnet, og det ser ut til at alt vil gå bra til slutt❤️ selv om det vil ta laaang tid før alt er tilbake til det normale. Nyt kvelden sammen med flokken din😍

    7. Anette Sofie: Så herlig at skruballen er fanget opp. Ikke noe er bedre enn når ting ordner seg,selv om det tar tid. Ønsker deg og dine en kjempefin helg:)

    8. Liker fredager nesten best av hele helga… Forventning og senkede skuldre. Og du, den vinen er utrolig god.. Datteren som arbeider som servitør på et fint hotell har kjøpt den til meg i gave en gang…

    9. Liker bloggen din så godt , hvor har du kjøpt de fine lampene dine med trefot? Du har flere og jeg vil også ha 😜😋🤩🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg