Kaffe, for pokker!

Jeg fnyser av nesa på folk som på død og liv skal ha det så travelt. Har sagt det før. Å ha det travelt er nesten som høy status å regne. Være med på ditt, rekke datt, verv her og verv der, opptatt i hue og ræ…hele tiden! Jeg hater å ha det travelt. Er ikke bygget sammen sånn, flere baller i lufta er ikke min greie. Ikke for det, jeg ser jo at jeg får til, når jeg må, men det betyr ikke at jeg vil.

Og nå sitter jeg her og kjenner at hodet nesten spinner og kroppen dirrer, også er vi ikke halvveis ute i uka engang. For noen dager er skikkelig travle, enten man vil eller ikke, og det er ingen ting med denne dagen, og alle gjøremål og tanker som vitner om status ihvertfall!

For måsagubben har hanglet en stund, og enda gubben har runda noenogførr er det jammen meg litt vanskelig å sende han på jobb når jeg vet han ikke er helt hundre. Sende melding, “Går et bra med deg?”

Får svar, joda, ting er ok, roer meg litt.

 

Jobb, nye elever, gamle elever. Gøy! Digger det! Skolestart er spennende. Å holde oren på skolestarten til podene derimot, litt mer utfordrende. To ulike skoler, tre ulike klasser, to starter med noe helt nytt, en med det samme gamle. Underskrifter på papirer, søknader om utstyrsstipend. Hvor pokker hadde vi lagt de MinID kodebrevene hen?

“Nå må vi bare få system i dette arkivet altså!” Arkivet består av en skuff i en reol et eller annet sted i huset.

Hvem trenger penger til kantina???” “HÆ???? Så mye? Hva pokker, skal du ha en tre-retters til lunsj eller?”

Kjøpe kalkulator, 7mm bred ringperm, meldemappe, blå kulepenn, trykkblyant med 5 mm bly, og passer. En trenger ny hammer, ikke for tung, ikke for lett heller. Og kniv. Kniv??? På skolen? Jahah, ok….

En skal på tur, en har omgangssyke.

Fraværsprosenten, filler`n! Ringe legen, smitta av pappa? Flere som blir syke hjemme nå? Orker ikke det!

Middag. Tar noe enkelt. Svir middagen som liksom skulle være så enkel. Lager ny enkel middag. Prøver å skrubbe svidd hermetikk ut av kjelebunnen. Bedre å kaste kjelen eller?

Bokbind på et ti-talls bøker. Setter på et nattbind med vinger, et som har ligget i skuffen siden overlegen røsket vekk livmora for 9 år siden. Føler meg skikkelig morsom. Poden er ikke enig. Pappaen kniser som en småflau tiåring.

 

Tar med minsten som ikke er minst lenger og jogger en tur. MÅ HA LUFT! Glemte at jeg har på sånn truse som kryper opp i blindtarmen når jeg løper. Bruker 90 % av løpeturen på å grave oppe i egen rumpe på leit etter ei litt sliten truse. Poden er ikke imponert nå heller.

 

Sette vekkerklokka på ekstra tidlig. Må huske toalettsaker til poden som skal på tur. Glemmer egen matpakke, men husker endelig navnet på den eldste sønnen til Angelina Jolie og Brad Pitt. Husker ikke hvorfor jeg lurte på det. Blir sulten, fordi jeg glemte matpakka. Sende melding til han med omgangssyken. Litt bedre i dag.

Svelger to tygges. Hjelper ikke på sulten.

Sender melding til han som skal på tur. “Kom du deg avgårde? Husket du bagen?” Ikke noe svar. Da er alt normalt. Han svarer aldri. Puh!

Har på to forskjellige sokker. Litt overraskende. Om noen spør sier jeg bare at det var planlagt. Kald på fingrene, svett under armene. Stresskvise mellom øya. 41 år og kvise. Festlig!

Husket jeg å ta av det bindet på boka til poden? La jeg det bare i sekken? Gruer meg til første foreldresamtale i år, håper jeg husket å ta det av!

Møte med sjefen, møte med elever, lappe den olabuksa jeg lovet å lappe før sommerferien. Kjøpe pålegg til matpakkene, og kattemat. Gi katta P-pille og ta en paracet selv. Ikke omvendt, sånn som sist. Jeg får ihvertfall ikke kattunger denne uka. Er det skadelig for mennesker å spise P-pillene til katta? Googler.

Hjem fra jobb, prøve å ikke svi en enkel middag til.. Satse på at kvelden og resten av uka blir litt roligere. HATER å ha det travelt. Trenger kaffe, for pokker. Så full av melk og sukker at den er tykk som en milkshake og seig som sirup!

 

Kaffe, for pokker!

Vi blogges! ( Når kaffen er fortært, og verden roer seg! )

 

22 kommentarer
    1. Kristins hverdagsblogg: Fint å ha noe å se frem til 🙂 De første dagene etter skolestart er alltid hektiske. Heldigvis går det seg til 🙂

    2. Blir stressa av å lese, og roer meg ned med kaffe. Lurer på åssen jeg skal få lest bloggen din på ferie. Dårlig nett dit jeg kommer.

    3. Kos deg med kaffen😘 Her har vi fått en skruball i lufta… den er utenfor rekkevidde enda, men håper vi finner den snart, sånn at ting kan roe seg. God natt🌙

    4. Anette Sofie: Da krysser jeg fingrene for at skruballen dukker opp og kan kastes i riktig retning. Varme tanker,og sender et ønske om en fin dag.

    5. Kjære deg,pust inn pust ut og gjenta x antall ganger! Husk at en kan bare gjøre en ting om gangen,livet er for kort til å stresse rundt.Gode klemmer fra vestlandet!!

    6. Du treffer helt på kornet. Jeg flirer så tårene renner. Måtte til og med lese deler av innholdet for “gubben”. Da kunne jeg jo le to ganger av det samme. Takk for en herlig start på min dag. 😁

    7. Astrid Dommersnes: Etter to hektiske dager har jeg forstått at multitasking ikke gjør seg i praksis 🙂 I dag pustes det med magen, og stemningen er noe roligere 🙂

    8. og jeg syntes synd på meg selv som brukte 1 time ca. på å lese og svare på noen mail under ferien…vet hvordan en slik uke/dag er..var der rett før ferien!! Så nå skal det nytes litt mer ferie før vi leser litt mer jobbmail og så skal jeg sende litt tanker med bedre dager til deg og god bedring til de som er syke…ehh forresten…da smitter jeg dem bare med forkjørelsen som tok meg på mandag..

    9. Hmmm – ja livet er herlig…… nå er jeg over det verste, med to unger som har flytta ut…. men gudhjelpemeg som jeg trenger kaffe jeg også! Takk for flott innlegg! 🙂

    10. I dag Tenkte jeg at det burde vært obligatorisk fri for alle foreldre 2 uker etter skolestart. Nå har minste begynt i 1 klasse, eldste vg2. Så en 6 klassing i midten. Jeg er helt gåen av alt som skal ordnes og tenkes på.
      Måtte vise bokbindet til eldstemann. Var litt morsomt. Egentlig ikke. Jeg lo 😂
      Hvis ikke du har tekstilbokbind så sender jeg i posten til deg. Har for mange.

    11. Therese: Bokbind er påsatt,og nå var det for nest siste gang. Digg 🙂 og jeg skriver under på den obligatorisk fri for foreldre greia! Genialt!!!

    12. maiken: Hehe 🙂 Ja, vil tro de fleste med barn i skolealder har kjent på kaffetørsten og stresset 🙂 Resten av uka har heldigvis vært langt roligere, mulig fordi jeg har startet dagen med kaffe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg