Vel blåst, frøken blogger.

Dreiv og titta igjennom noen blogger forleden. Man kan si hva man vil om bloggere av ymse sorter, om eksponering av barn, promotering av kosmetisk kirurgi og alt dette som folk diskuterer om dagen. Men en ting skal de ha, disse såkalte influenserene, og det er , at uansett hva du måtte mene og tenke om alt de legger ut, så er de aller fleste av dem ikke bare fotogene, men de tar fantastisk flotte bilder. OK, så er kanskje noe retusjert og photoshoppa litt her og der. En mage, ei kvise, ei høne på snei, men det hadde jo ikke vært så lett å “fikse på” bildene, om utgangspunktet ikke var nogelunde bra!

Så var jeg da altså ute og trimma litt her forleden, jobbet litt med egen bloggkropp, kjenner jo tross alt litt på presset og greier. Og mens jeg hadde en sånn bitteliten pause i jogginga, så slentra jeg litt langs grøftekantene, og tittet på blåklokkene som blomstra og løvetannen som avblomstra, og blogger som jeg er tenkte jeg jo at her måtte jeg benytte muligheten for å ta et sånn litt snedig, sukkersøtt bloggilde. Et som kan brukes i den nesten faste søndagsbloggen min, om ukas høydepunkter.

 

 

Det verste er jo, at i det jeg litt sånn småflau drar frem mobilen for å knipse bilder ( Er så innmari redd for at noen skal se meg ta en selfie. Toppen av flaut! ), så tenker jeg inne i dette litt rotete hodet mitt, at dette bildet kommer sikkert til å bli ganske fint. Jeg har fått litt farge i ansiktet, hadde på trøye i den lillafargen folk sier jeg kler, bakgrunnen var sommergrønn og fin. Joda, alt lå til rette for en ganske så bloggbar selfie.

Fru Nordvang, med halvannet års erfaring som hobbyblogger satte rutinert mobilen på selvutløser, stilte inn på intet mindre enn fem bilder, sånn at jeg bare kunne holde mobilen, og la den gjøre resten av jobben. Nå var det duket for bloggerselfier!

Men så…

 

Bildet som liksom skulle hete “Make a wish” eller noe annet sukkersøtt bloggeraktig ble langt fra så vellykket i virkeligheten som det var inne i mitt hode. For ikke nok med at vinkelen på kameraet, altså sånn nedenfra og opp, avslører absolutt alle kroppslige mangler og skavanker i form av skrukker, trippelhaker, og porer på størrelser med rumpehull… Neida, dette uerfarne, ufotogene kjøtthue av en blogger klarte å blåse løvetann i motvind også!

 

Så etter å ha både sniffet og  svelget en halv løvetann, hosta opp en pollenball som ei gressende ku med en høyball i vranga, har jeg bare fått enda mer respekt for alle disse “perfekte” bloggerene vi elsker å “hate”! Ja, for det finnes folk, sånne som meg, som ikke engang all verdens retusjering og photoshop kan redde!

Logger av, og tar ei allergipille! Vi blogges. (kanskje)

 

 

29 kommentarer
    1. Hei. Koser meg og ler godt om hva du skriver.
      Kjenner meg godt i hjem på kropps fokusering, men er nå godt opp i årene, ha en fin mandag 🤗

    2. Det er nettopp slike blogger eg vil følge, og en sånn blogger eg selv vil være. Når vi dropper ekstra dilldall kan leserne fortsatt føle seg bra etter å ha vært innom bloggen 😉 (eneste eg av og til redigerer er farge, for eg må bruke solfaktor 50+)

    3. Astrid Eriksen: Perfekt blir man nok aldri, men jammen er det godt å bli voksen nok til å se ironien i dette kroppspresset og. Ønsker deg en nydelig dag.

    4. Doc&Dask: Jeg har kun et redigeringsprogram på mobilen,og der klarer jeg såvidt å klippe til bilder. Det får holde. Unga er heldigvis litt mer drevne,men de får jo ikke redda bildene mine uansett,når motivet er håpløst. Tror jeg får blogge videre,uten for mange bilder av meg selv. Funker det og 🙂

    5. Ha,ha,ha du er nesten like flink som meg til å ta slike flotte selfier😆
      Du er så raus og byr på deg selv, digger bloggen din!😊

    6. Tok nå selfie av meg sjøl, og hva ser jeg. Jo, vinden ruska i håret slik at det stod rett opp, Rynker både her og der, og tenker det viser jo at jeg har levd et liv! Din blogg er den beste i denne bloggverden. Bildene dine er kjempefine. Fortsett og bare vær deg selv på godt og vondt. Last ned snapseed til mobilen din, den fikser det meste.. Tar mest bilder med mobilen jeg.
      Ha en fin uke!

    7. Eva: Snapseed? Aldri hørt om, må sjekkes. Mobilen min er gammel.og sliten,fotoapparatet enda eldre…Men så begynner jeg jo å bli rimelig aldrende selv også…

    8. Bare sjekk. Kan hende du får appen til din mobil. De som bruker kamera mest bruker nok også Photoshop og Lightroom. Er så avansert at jeg ikke skjønner bæret. Takke meg til mobilen, og husk enhver alder har sin sjarm.

    9. *hahaha* Når ungene vifter med kamera eller mobil foran meg så brøler jeg bare:”IKKE dobbelthakebilde!!!!!” Men de har et rikt utvalg riktig flotte bilder av sin mor… *sukk* Og de tar ikke fem øre for å sende meg dem på messenger for å glede meg heller. Og likevel elsker man disse gangsterne sine! <3

    10. Fantastisk! Jeg ler så tårene spruter!! Denna dama her har komplett selfie-allergi, så jeg syns ærlig talt du er skikkelig modig!!! Keep up the good work! Bloggen din er som Freia: ingen over, ingen ved siden!!

    11. Hege: Haha,finnes det ei pille for slike som oss tro? Skulle gjerne hatt en dose. Tusen takk for koselig tilbakemelding, ha en nydelig dag.

    12. Elsker din herlige, rene, ærlige , blogg i dag har vært en dårlig dag så får å muntre meg selv opp måtte jeg inn å lese litt i bloggen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg