Knallgod kringle på Snapchat.

Jeg prøver desperat å få de siste dagene før jeg begynner på jobb igjen (ENDELIG!) til uka til å gå. Selv om ingen av føttene er like bra som jeg skulle ønske er jeg mer enn klar for jobb igjen. Bena får heller hvile høyt om kvelden, for nå er jeg mektig lei av å gå hjemme. Når det skal sies har jeg likevel klart å fylle dagene litt de siste par ukene. Enkelte dager har det blitt malt litt diverse av vegger og interiør i måsahuset. Noen dager har jeg sydd litt, alle skap og skuffer har fått en real opprydding, og jeg har bakt. Masse! Fryseren er full, det samme er magene til måsagutta.

 

 

I går bakte jeg en diger, safting og knallgod kringle, og som seg hør og bør la jeg ut bilde av den på Snapchat. For det første blir jeg like overrasket hver gang jeg oppdager en og annen ny følger på Snap, og for det andre blir jeg skikkelig glad når noen virkelig ser ut til å like bildene av den baksten jeg legger ut. I går var det mange som spurte etter oppskrift, og søteste Stine etterspurte til og med en sånn steg for steg forklaring på Snap.

Akkurat den etterspørselen var lett å etterfølge da alternativet var gulvvask, bretting av klær og vask av sengetøy…Takke meg til baking lissom.

Da Bente, som alltid titter innom bloggen og dens facebooksider med hyggelige kommentarer og gode ord også spurte etter oppskrift slo jeg like greit to fluer i en smekk, og blogger derfor bare alle bildene av hele kringleprosessen. Enklere kan det ikke gjøres! (Og bloggere sier det er tøft å blogge…hah!)

 

 

Så om du, som meg, til stadighet skulle finne deg selv med et stort behov for overivrig inntak av fersk gjærbakst kan du bare skrolle videre nedover. Hvis ikke foreslår jeg at du logger deg ut og heller kommer tilbake i morgen. Da kjører vi en bitteliten “gjør noen glad-giveaway” på bloggen igjen. Men frem til da:

Snurr snap!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ferdig stekt, bare å få på et lite lak melis, så er kringlen klar for å nytes.

 

Ønsker alle som titter innom en riktig god torsdag. Mvh hobbyblogger i selvforskyldt kringle-koma!

 

 

 

14 kommentarer
    1. Å hildrande du😀Tror det blir kringla te helgå(så me seie her hos meg) Tusen takk for at du la ut oppskrift og framgangsmåte!!! Hurra for deg😘Klem fra Vestlandet

    2. Her blir det kringlebaking i dag, deigen er snart i produksjon:) tusen takk for at du deler oppskrift og fremgangsmåte:) Jenta vår fyller 15 år i morgen, så da blir det kringle- og kakefest:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg