Vil du spre litt juleglede?

I dag fant jeg den perfekte granen. Den står bare noen meter inn i skogen bak huset, og bare roper om å bli årets juletre. Det skal få stå der noen uker til selvsagt, men i det jeg nærmest litt overraskende snublet over den grana kom julefølelsen snikende. Og når den kommer, da bobler kreativiteten, og ønske om å være med å glede noen, og å ha noe å glede seg over selv. For oss som har bikka 40 er jo det den aller største gleden med julen. Å glede andre. Det synes i hvert fall jeg, og forhåpentligvis vil bloggen ose av juleglede hele Desember.

Det er bare det, at med granbar i øyet, og med en bitteliten (åkei da, kanskje tre… ) marsipanpølse i magen fikk jeg så lyst til å tjuvstarte litt. Spre litt juleglede allerede nå.

Jeg har svart belte i shopping på salg, og fagbrev i handel på nedsatte varer. Neida. ( Joda! )

I boden står tre gjennomsiktige plastbokser som i løpet av et år fylles opp med små og store varer, kjøpt på salg. Ikke ting jeg handler til meg selv, men ting kjøpt med tanke på gaver. Alt fra vertinnegaver, små oppmerksomheter til folk som enten trenger, eller fortjener det, kalendergaver til gutta osv. Det handler ikke om kjøpemani, for jeg kan fint gå forbi et salg eller tilbud om jeg ikke finner noe passende, det handler rett og slett om å glede andre, og en forkjærlighet for julen, der nettopp hele poenget er å gjøre noen glad.

De fleste av årets julegaver er allerede handlet og pakket inn, noen som skal avgårde over Atlanteren er også allerede sendt, og igjen i boden stod likevel en eske full av små og store saker, og bare ventet på herlig julepapir, gavebånd, og en nye eiere.

Derfor satte jeg meg like godt til rette foran peisen, men en kopp jule-te og et trau med pepperkaker, mens jeg spilte julemusikk for fulle mugger, og pakket in 24 små pakker.

 

( 24 pakker, klare for ny eier. En adventskalender tilpasset et realt kvinnfolk. Kjenner du noen som fortjener en oppmerksomhet? )

 

Nå ligger det altså en rykende fersk julekalender i måsahuset, og venter på sin nye eier. Hvem det blir vet jeg ikke enda, derfor trenger jeg din hjelp!

Det eneste kriterie for å delta, er at du skal glede noen andre. Få facebooksiden, Som du finner HER , under linken til dette innlegget vil jeg du skal tagge et realt kvinnfolk! Ei dame som fortjener en liten oppmerksomhet. Har du ei venninne, en kone eller samboer, kjæreste, en søster, en mamma eller et annet realt kvinnfolk som ville ha glede av sin helt egen adventskalender, så tagg henne, og fortell gjerne hvorfor. Grunnen er ikke viktig, da vinneren vil bli trukket og ikke valgt, men noen fine ord om en fin person kan glede vel så mye som 24 små gaver. Den aller største gaven noen kan få, det er jo å vite at noen er glad i deg. At noen setter pris på akkurat deg. Og ser man bort i fra god helse, snille unger og alt det andre man lissom sier at man ønsker seg, så er slett ikke en egen adventskalender noe å forakte heller!

 

( Trenger ikke god helse eller snille barn, om man bare har en adventskalender! )

 

Vinneren annonseres på bloggens facbookside rett etter trekningen kl 21.00 førstkommende søndag kveld, altså den 12 November. Litt tidlig kanskje, men da rekker jeg jo å sende pakkene i god tid før jul.

Har du ikke facebook kan du selvsagt kommentere under dette innlegget også. ( Da er det flott om du legger igjen emailadressen din når du kommenterer, slik at jeg kan få tak i deg om den du nominerer vinner. )

 

Tenk at det går mot jul!

Håper du blir med å glede noen som virkelig fortjener det!

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg