#KarmaSuger

Har du noen gang tenkt over at det bildet du har av deg selv ikke egentlig stemmer? At du tror du er “sånn og slik”, men kanskje er  mer “slik og sånn”? Har du noen gang tenkt at du ikke er som alle andre? Kanskje til og med sett sider av andre du ikke liker så veldig godt, for så å klappe deg selv på skulderen og tenke at “Gudsjelov er ikke du sånn ihvertfall!” Har du kanskje tilogmed tenkt at på noen områder er du litt bedre enn de de fleste du kjenner, og helt sikkert mye bedre en drøss du ikke kjenner? Kanskje du har dømt noen litt og, slarva litt om dem….flira av andres dumskap eller behov for oppmerksomhet og bekreftelse.

Nå sier ikke jeg at jeg på noe som helst tidspunkt har gjort verken det ene eller andre av det som nettopp ble nevnt, men om jeg skulle ha gjort det, så kan det hende at jeg, joviale, omtenksomme, slett-ikke-rask-med-å-dømme-andre-meg ,på ett eller flere tidspunkt har ledd høyt av folk som på død og liv MÅ legge det ut på sosiale medier hver gang de trener.

Jeg sier ikke at det med sikkerhet har skjedd, men jeg KAN ha flira av facebookstatuser som ene og alene er lagt ut for å fortelle verden at vedkommende har svetta litt på Zumba, løfta ei vekt eller to, eller rett og slett svømt noen lengder i bassenget.

Uten å komme med konkrete eksempler KAN det tenkes jeg på et eller annet tidspunkt har fnyst av instagram eller snapchat-bilder av løpende joggesko, eller pedaltråkkende bleike bein i sykkeshorts, og stønnet noe litt oppgitt som for eksempel : “Herregud, er det såååå viktig å fortelle folk at du beveger kroppen eller???”

Jeg sier ikke at det er sånn det er, men det kan hende jeg av og til har “dissa” treningsentusiastene fordi jeg rett og slett beundrer pågangsmotet deres, og kanskje til og med er bittelitt misunnelig. Men bare kanskje!!!

For jeg er jo ikke sånn. Ikke det at det hadde blitt mange trenings-statuser eller sporty bilder å dele på sosiale medier uansett, for jeg er litt mer en sånn type “stappe i meg karbohydrater horisontalt på sofaen-dame”, fremfor en ” jammen meg godt å bevege seg litt-jente”, men om jeg hadde vært litt mer ivrig på det å trene, om jeg ikke hadde vært sånn høyst frivillig bevegelseshemmet med antydning til profesjonelt lat, så hadde jeg gjort det for meg selv, og for min egen del, ikke for å skryte uhemmet til Gud og hvermansen… trodde jeg.

 

For forleden ettermiddag dro jeg helt spontant på en litt for tight treningstights, og et par joggesko og la ut på tur i regnværet. Ikke egentlig for å trene, mest for å få litt frisk luft i et litt slitent topplokk, men treningstights ble det okke som, for om man skulle slumpe på å møte på kjentfolk er det jo greit at det i det minste ser ut som om man er sporty. ( Ikke det at denne kroppen ikke engang er i stand til å lure en blind mann til å tro at den trener regelmessig! ) Mens jeg gikk der på stien og dagdrømte om ribbe med sprø svor, marsipankake med ekstra tykt marsipanlokk og lakristwist tikket det inn et par bilder på Snapchat, fra tre ulike venninner. En gjorde seg klar til bursdag, en lå på sofaen og den tredje spiste is.

Og så, helt ut av det blå, inne i mitt eget hode, ble jeg lissom hakket bedre enn dem, bare fordi jeg på akkurat det tidspunktet ikke hadde mat i munnviken, og fordi jeg hadde på tights, og før jeg viste ordet av det hadde jeg sendt avgårde en felles snap med bilde av stien foran meg, og et litt dårlig kamuflert hint om at jeg var ute og trente litt!

 

( Sannheten:  “Her var det folketomt…da skryter jeg på meg et raskere tempo på hoftesvingen enn det jeg egentlig har!” )

 

 

Sofasliteren, bursdagsfester`n, og is-damen sendte umiddelbart oppmuntrende meldinger tilbake. Det haglet inn med meldinger som “Flinka” og “Wow, godt jobba!”, og “Sprekingen”, og selv om jeg verken hadde høyt tempo eller høy puls ble jeg litt revet med i historien, så litt lenger oppe på stien sendte jeg enda en snap. Også denne med en dårlig skjult beskjed om at jeg virkelig var ute å flytta på flesket.

 

( Sannheten: ” Pause??? Hahahahaaa!!! Hele denna føkkings turen er en eneste lang pause! Shit, sjokoladen i lomma har nesten smelta!! Jaja, lettere å tygge da! )

 

Tilbake fikk jeg smilefjes og tommel opp og Gud-vet-hva, og motivert av rosen dro jeg til med den ene løgnen etter den andre. For jeg gikk ikke fort nok til å svette engang, likevel lot jeg de tro at jeg jogga som om det skulle stå om livet.  Snap etter snap ble knipset og sendt, alle med samme budskap. ” Åh, det er så digg å få rørt litt på seg!!! Herlig å være i form…. ” ,og plutselig var jeg en av de som var litt bedre enn alle andre, og følte for å ikke bare dokumentere det, men gni det inn litt også!!!

 

( Sannheten: ” Fyttihevette for et drittvær!!! Forbanna møkkaregn! Eneste fordelen er at regndråper i panna ser ut som svette på en selfie!!!” )

 

Overivrig etter å imponere, og rusa på egen løgn om intensiv trening snappet jeg et bilde av en saftig motbakke, la til en liten skryte-tekst, trykket send, og så kom Karma!!! Karma, som straffer deg når du er tjukk i hue! Karma, som dekket stien i motbakken av sleipt løv og glatte røtter og sendte skrytepaven rett på snørra, med trynet først!

 

( Sannheten: Æsj, lukter skikkelig bikkjemøkk her! Faaaen!!! Bikkjemøkk på skoa! )

 

Og så lite rutinert i tights som jeg er satset jeg livet for å redde mobilen, for jeg ville jo ikke risikere å slette en innkommende supporter-snap fra sofaliggende, is-spisende venninner, så med hånda i været, og mobilen rett opp lot jeg panna ta det meste av fallet, og endte opp horisontalt, midt på stien, i en nærmere 100 kilos floke av tights, joggesko og forvirra kjerring!

 

( Sannheten: Bwahahahaaa!!! Folk er lettlurte ass! Ha`kke trent intervaller siden gymlærer Brubak piska oss opp bakken til Valsfeltet i 9 ende klasse! )

 

 

( Sannheten: Glatt på stien…og kongler smaker dritt….ekorn har dårlig smak i gourmet-mat ass!” )

 

Så nå sitter jeg her, tre dager senere, men en kul i panna på størrelse med Nedre Romerike, en fet blåveis rundt øyet og et skrubbsår over hjørnetanna inne i munnen…spør meg ikke hvorfor jeg på død og liv måtte gape i det jeg falt, og hvorfor jeg tredde kjeften ned på tidenes største furukongle!

 

 

Samma kan det være, jeg har lært leksa mi! Jeg lover på tro og ære å aldri mer disse folk som poster trenings-statuser eller bilder av fleksende muskler. Fra nå av skal jeg beundrende trykke “liker” og tommel opp, der jeg ligger på sofaen i frivillig stabilt sideleie, mens jeg sutter på en mocca latte og en smørbukk-karamell. Fra nå av sendes det kun ærlige bilder fra denne dama!

 

 

Sannheten: Det blir ikke idrettsskader av sjokolade!!!

#KarmaSuger

Ærlighet varer lengst!

God kveld!

 

 

 

2 kommentarer
    1. Long time siden eg sist fikk tid å sette meg ned å lese blogger, midt på natta av alle ting måtte jeg innom å lese morsomste blogger,n i værd,n 😄😄😄
      Trynta’n skikkeligt og du i skogen 😱
      Godt du ikke landa oppi “Ælj bais” hvertfall 😂😂😂😂
      Så, nå skal jeg lese videre før jeg sovner…
      God bedring 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg