Til måsagubben min.

Kjære måsagubben.

Siden jeg vet hvor lite du liker å være midtpunktet, den som får oppmerksomhet, tenkte jeg å la denne bursdagen din, i tråd med ditt eget ønske, bare forbigå i stillhet. Jeg skal bare poste dette bittelille blogginnlegget først, for å gratulere deg med dagen!

Akkurat nå er du 3 år eldre enn meg. Det endrer seg om 6 dager, da er vi tilbake til 2 års aldersforskjell, men akkurat nå, nå er du gift med ei dame som er tre år yngre enn deg. Din villmann, tenk å legge seg etter så unge kvinnfolk!!! Sånn er det å være hingst lissom!

 

( Måsans svar på George Clooney….lissom… )

 

Gratulerer med dagen! 43 år ung.

Det finnes ingen annen i denne verden jeg heller vil tilbringe tid med, selv om jeg antagelig hadde tatt en kopp kaffe med George Clooney, om han hadde bedt på sine knær. Eller Hugh Jackman. Eller Chris Hemsworh. Eller Jacob Oftebro. Eller han der DJ`n til Ellen DeGeneres, han med den brede brystkassa… hvis de maste skikkelig lissom. Vil jo ikke virke helt avvisende heller!

Å si at det var kjærlighet ved første blikk er kanskje å ta i, for jeg synes først du var litt traust, og over snittet opptatt av duppeditter, og at du litt for ofte så ned på duskene på mokasinene mens vi snakket sammen, men når det først ble kjærlighet, da viste jeg at den kom til å vare.

Med deg er livet lett, og lekent. Ikke alltid en dans på roser, for hverdagen er full av overtidsarbeid, sure sokker, kjedelige middager og små og store regninger, likevel er det så innmari godt. Godt og trygt. For selv når hverdags-strevet henger over måsahuset, og daglige gjøremål er mange, finner vi likevel alltid tid til hverandre. En lang klem, et kyss i nakken, bare sitte i armkroken i sofaen og ikke si noe, snakke om alt og ingenting til vi sovner, gjerne hånd i hånd.

Jeg elsker hvordan vi ler av de samme tingene, også ting vi så absolutt ikke burde le av. Jeg elsker at du er pappaen til gutta våre, og at du så til de grader går inn for å være den beste pappaen du kan. Jeg elsker hvordan du snakker med dem, tuller med dem, trøster dem, og alt du med tålmodighet lærer dem. Jeg elsker at jeg får sovne ved siden av deg om kvelden, og våkne ved siden av deg hver morgen, selv når du drar tømmerstokker halve natten, og holder halve Aurskog-Høland våken med snorkingen din.

 

( Ekte mannfolk låser seg inne i garasjen for å slippe å høre på kona sitt gnål om viktigheten av å spise grønnsaker! )

 

Jeg elsker hvordan den store barske måsamannen mykner når du koser med kattene, hvordan du til tider bobler over av selvironi, hvordan du i 20 år har lurt deg unna å spise grønnsaker, og hvordan du argumenterer for å slippe å brette klær. Jeg elsker at du ville sloss som en bjørn for meg og gutta om det var behov for det, og jeg elsker at du er en sånn myk mann som gråter i bryllup.

Jeg elsker at du kan fikse alt med nesten ingenting, og at du alltid har batterier til fjernkontrollen.

Jeg elsker deg, selv om du i dag runder 43 år, og ganske så kjapt kommer til å forfalle. Forhåpentligvis vil det å ha en ung kone gjøre deg godt! ( Bare følte for å gni det inn! )

Pakker, stas og kalas betyr lite for deg, men for oss som er så glad i deg, var det viktig å vise at vi setter pris å deg, så bittelitt oppstuss blir det likevel. Minsten har mekket pakke, og jeg vet du kommer til å digge den. I kjøleskapet står en sjokoladekake og venter på deg, akkurat slik du liker den. (Med tuttifrutti-strø og lys sjokolade)

 

( Måsagubbens lille kloning, med hjemmemekket bursdagsgave! Blir jo råtøff på veggen i furtebua! )

 

( Mini pakker inn gave med julepapir…erè så nøye a? )

 

Når du leser dette er gutta på skolen, og jeg på jobb. Jeg håper du nyter feriedagen din, og gjør akkurat det du har mest lyst til. Tipper jeg vil finne deg i garasjen, polerende på en eller annen girkasse, når jeg kommer hjem.

Gaven fra meg får du senere i kveld, må bare innom apoteket å kjøpe engangshøvler….her skal det “bjudas på”!

Gratulerer med dagen, fineste måsagubben. Vi elsker deg.

Klemmer fra konemor, Petter, Martin og Mattis.

7 kommentarer
    1. Tenker måsagubben ble kjempeglad både for gavene, kaken og ikke minst blogginnlegget ditt! 🙂 Håper bursdagen ble vellykket! 🙂

    2. En heldig mann og tre heldige sønner om du er like morsom som du virker på bloggen! Aldri slutt å blogge 🙂 Den beste toppbloggeren i verden og mest underholdene også!

    3. Anonym: Hehe! Altså, dette må jo være det fineste komplimentet jeg noen gang har fått. Nå er jeg langt fra noen toppblogger da, helt ubetalt faktisk, men en artig hobby er det, helt klart. Ønsker deg en nydelig da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg