Kalde føtter og kreativt overskudd.

Når man egentlig skulle jobbet intenst med den nøttebrune kroppsfargen ala`Kim Kardashian, for å skjule andre kroppslige skavanker som for eksempel antall ikke mistede kilo før helgens konfirmasjon, men så våkne opp til to dager med snøvær, da er det bare å kaste inn håndkle. ( I hvert fall hva soling angår. )

 


( Kvinne, 40 år, søker fosterfamilie på Hawaii eller i California. Må ha ubegrenset tilgang på sol og kalde drinker. Bil.mrk: kalde føtter. )
 

Ble jeg litt sur når jeg nok en dag våknet opp til 5 cm nysnø? JA!!! Seff. Men når alt er klart til konfirmasjonen, bortsett fra kaker og mat som jeg uansett ikke får startet med før i morgen, og hjernen etter månedsvis med kreativt tørke endelig våkner opp med nye ideer og masse overskudd, da er det bare å brette opp armene, og produsere alt man kommer på, og alt man har tid til. Hele gårsdagen og store eler av morgentimene i dag har gått med til diverse prosjekter, og nå sitter jeg her, sår på fingertuppene etter fletting av kranser, og med en avskåret aloe-vera kaktus tapet til brystvorten fordi jeg klarte å lime fast puppen til pulten inne på hobbyrommet med limpistolen. ( Nei, du får ikke se bilde, og ja, det er vanligere enn du tror! ) Det er ikke første gangen jeg har limt puppen fast i bordet. Det er en litt uheldig kombinasjon av gammel limpistol som lekker når den ligger ubrukt på skrivebordet, og hengepupper uten BH som velter seg utover bordflaten på jakt etter mønsterark, klistremerker og annet moro man trenger til kortlaging…

 


( Når konfirmanten har starta band med sønnen i måsahuset, og kaller bandet “The Vannkokers”… )
 

Joda, jeg hadde en tynn pyamas-skjorte på selvsagt, jeg sitter sjelden naken på hobbyrommet, men varmt flytene lim svir godt gjennom tynn bomull… Uansett, kaktus tapet til puppen gjør underverker.

 


( Lollipop-kort, til en søt konfirmant. )
 

En ulykke kommer sjelden alene da, og i går morges, da jeg hadde snekret ferdig et skilt jeg har fått bestilling på, og skulle til å male, eksploderte malingsspannet idet jeg jekket opp lokket. Kjøkkenbenken, to overskap, og undertegnede stod dessverre midt i skuddlinjen for en særdeles aggressiv boks med trestjernes gulvmaling da den gikk av som en selvmordsbomber , og forårsaket flekkete pusekatt, flekkete amatørblogger, og et raserianfall hvis verbale innhold ikke frister eller egner seg til gjentagelse.

 


( Når malingspannet har trent med AlQuida, og går av midt i Måsan sentrum… )
 

Uansett, etter et par omganger med skurefille og malingsfjerner ble skiltet omsider malt, og var akkurat lagt til tørk da kattepus nummer to listig tramper over nymalt plank, for deretter å etterlate seg lyseblå og hvite spor over store dele av parketten i stua.

 


( Når kattekreket tråkker på nymalt plank, og sprer “gleden” utover parketten…  )
 

Stygge gloser etter hendelsen med det selvdestruktive malingsspannet med dødsønske ble gjentatt, skiltet fikk enda et strøk, parketten ble vasket, og katta ble hivi ut i snøen!

 


( Skilt laget av drivved og gammel plank, tekst valgt av madammen som bestilte skiltet. )
 

Mens skiltet tørket smelte jeg sammen tre kort til venner av den mellomste poden som også konfirmeres denne våren, den ene av dem samme dag som poden selv. Synes det er så hyggelig å gi bort litt mer personlige kort, enn hva man finner i butikken, og når man endelig har litt kreativt overskudd, så hvorfor ikke?

I dag tidlig fikk fire bjørkehjerter jeg flettet rett før knoppene sprang i forrige uke stoffhjerter av ulik farge og mønster, og er nå klare for å henges opp på en vegg eller dør. Et hjerte er lovet bort, og lagt til side. De andre er laget kun fordi jeg hadde lyst, men siden veggene i måsahuset allerede er fulle av slike små DIY-prosjekter, tenkte jeg å gi bort et bjørkehjerte. Dersom du vil være med i trekningen kan du skrive navnet ditt i kommentarfeltet på bloggen sin facebook-side, Innlegget finner du  HER .

 


( Flettede bjørkekranser med stoffhjerter.)
 

 

Nå er det på høy tid at denne fruen logger av, plastrer den svidde hengepuppen, hiver innpå resten av kaffekoppen og setter snuta mot sentrum av bygda. Nøkler til lokalet der poden skal feires på lørdag skal hentes, og blomster til bordet skal handles inn. Jeg kjenner at jeg gleder meg, og det vet jeg konfirmanten gjør også.

Ønsker alle som titter innom en strålende torsdag, enten du tusler rundt i bikini, eller vasser i snø.

Vi blogges.

Vennlig hilsen hun med svidde jur og maling i øyebrynet.

6 kommentarer
    1. Herlig lesing – som alltid!
      Ønsker dere en super – snøfri – feiring av konfirmanten deres. Og håper puppen er leget innen den tid… Hehe.. Hilsen Anne Kristine

    2. Bare elsker bloggen din :-). Lykke til med konfirmasjonen. Her feirer vi eldste barnebarn sin konfirmasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg